X

تجهیزات صنعتی ساخته شده از ورق استیل

02122011620 تلفن
کاربرد ورق استیل 316 در ساخت میکسر و تجهیزات صنعت
فولاد ضد زنگ ورق استیل ۳۱۶ در بسیاری از کار‌های صنعتی استفاده می‌شود و به فولد نسوز نیز معروف است. ویژگی منحصر به فرد ورق استیل ۳۱۶ این است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.
 

فهرست موضوعات



در حال حاضر حدود ۱۰۰ سال از ساخت آلیاژ استیل می‌گذرد. برای نخستین‌بار در سال ۱۹۲۳ در انگلستان ورق استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته شد. بعد‌ها یک شرکت آمریکایی توانست با استفاده از جوشکاری در نقاط اتصال، کار جابه‌جایی مواد صنعتی را انجام دهد. در این جوشکاری ورق استیل به‌صورت ورق‌های نازک برش داده می‌شود. ورق استیل برای ساخت تجهیزات شیمیایی، پتروشیمی‌و ... از گذشته تا کنون در سراسر دنیا کاربرد دارد.

 

ورق استیل 316

 

میکسر صنعتی

برای پاسخ به این سوال که میکسر صنعتی چیست باید توضیح داد که به مجموعه ماشین‌آلاتی که برای مخلوط کردن مواد جامد با جامد، جامد با مایع و مایع با مایع استفاده می‌شود میکسر می‌گویند. میکسر‌های صنعتی کاربرد‌های فراوانی دارند، به‌طوری که در صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع دارویی وشیمیایی و... استفاده می‌شود. میکسر‌های صنعتی به دو دسته میکسر‌های بچ و میکسر‌های پیوسته، تقسیم می‌شوند. چنانچه میکسر‌های صنعتی با دانش مهندسی لازم ساخته شوند برای سالیان متمادی با درصد اختلاط بالا در حداقل زمان ممکن کاربرد خواهند داشت.
در تولید میکسر‌ها فاکتور‌هایی مانند درصد بالای همگن‌سازی، اشغال حداقل فضا، نیاز به زمان اندک برای همگن‌سازی، مصرف انرژی کمتر، امکان نصب آسان و سریع و انعطاف‌پذیری بالا دارای اهمیت هستند.
قیمت میکسر‌های صنعتی بسته به طراحی و ساخت متفاوت آن‌ها بسیار متنوع است. همچنین تولید میکسر‌ها معمولاً سفارشی است به همین دلیل قیمت مشخصی نمی‌توان برای آن‌ها معین کرد.

طراحی میکسر صنعتی

به‌طور خلاصه، میکسر صنعتی به سه مدل مختلف طراحی شده است. مدل اول به گونه‌ای است که دستگاه میکسر صنعتی طوری طراحی می‌شود که قابلیت مخلوط همزمان دو ماده را با هم داشته باشد. دسته دوم از میکسر‌های به گونه‌ای است که علاوه‌بر میکس، آسیاب کردن کردن مواد را هم امکان‌پذیر می‌کند. در نهایت دسته سوم همزن صنعتی بزرگی است که مواد آسیاب شده را با مواد دیگر مخلوط می‌کند تا ماده مورد نظر را تولید کند. برای ساخت این میکسر‌ها بسیار مهم است که قطعات به کارگرفته شده در برابر خوردگی مقاومت داشته باشند و دارای سطح اصطکاک مورد قبولی باشند.
میکسر‌های عمودی: این میکسر‌ها حالت مارپیچ عمودی دارند و در وسط مخزن اصلی میکسر قرار میگیرند. کارکرد آن‌ها به گونه‌ای است که مواد از پایین وارد می‌شوند و از طریق این مارپیچ‌ها به بالا کشیده می‌شوند و بعد از بالای مخلوط کن به پایین می‌ریزند. این میکسر‌ها در مقابل میکسر‌های افقی توانایی کمتری برای تولید خوراک طیور و آبزیان دارند.
میکسر‌های افقی: این نوع میکسر‌ها دارای محور افقی هستند و روی این محور‌ها تعدادی پدال قرار گرفته است. میکسر‌های افقی دارای راندمان بالایی هستند و یکنواختی محصول را افزایش می‌دهند. البته این نوع میکسر نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بیشتر نسبت به میکسر عمودی دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز بیشتر است.
میکسر‌های صنعتی دو قلو: برای موادی که غلظت بالایی دارند از همزن‌های دو قلو استفاده می‌شود. این میکسر‌ها در جهت‌های مختلفی می‌چرخند و موادی که خمیری شکل هستند را با سرعت بالا‌تر مخلوط می‌کنند.


ورق استیل 316


ورق استیل ۳۱۶ در میکسر‌های صنعتی

فولاد ضد زنگ ورق استیل ۳۱۶ در بسیاری از کار‌های صنعتی استفاده می‌شود و به فولد نسوز نیز معروف است. ویژگی منحصر به فرد ورق استیل ۳۱۶ این است که به طرز قابل قبولی در برابر خوردگی، حرارت و زنگ‌زدگی مقاوم بوده و هم چنین به دلیل این که گرید ۳۱۶ کربن بسیار کمی‌ دارد دارای قابلیت بالای جوشکاری و سخت کاری نیز با عملیات حرارتی است. ورق استیل ۳۱۶ خاصیت مغناطیسی ندارد به همین دلیل به آن ورق استیل نگیر نیز می‌گویند. به دلیل داشتن همین ویژگی‌های مثبت است که در تجهیزات صنعتی استفاده فراوانی از آن می‌شود. به‌طور مثال در میکسر‌های صنعتی همواره از این نوع ورق استیل به وفور استفاده می‌شود. عامل مهمی‌که در طراحی مهندسی میکسر صنعتی وجود دارد طراحی تیغه و انتخاب الکتوروموتور با قدرت مناسب است. ساختار میکسر‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده است که ماده خمیری از کف مخزن به مرکز آن پخش شود تا فرآیند میکس شدن به‌صورت یکدست انجام شود. حداکثر ظرفیتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است ۳ هزار لیتر است و اگر بخواهند عملکرد و بهره‌وری آن را افزایش دهند باید از همزن صنعتی دوقلو استفاده کنند.
ساخت میکسر رنگ نیز به گونه‌ای است که تیغه‌های آن عمودی است و به‌صورت رفت و برگشتی و نزدیک به هم در لا به لای هم دیگر هستند که باعث می‌شود قدرت برش بالاتری داشته باشد و با موجه شدن با خمیر‌های غلیظ، مشکلی ایجاد نشود. همزن زیری علاوه ‌بر اینکه قدرت بالا بردن و جابه جایی خمیر را دارد، به خمیر پاک کن مجهز بوده و منجر به نچسبیدن خمیر به اطراف تانک می‌شود. ویژگی دیگر این نوع ورق استیل این است که تا ۹۲۵ درجه سانتی‌گراد را به صورت نزدیک و ۸۷۰ درجه سانتی‌گراد را بدون اندکی زنگ‌زدگی تحمل می‌کند. گرید ۳۱۶ در برابر جرم کاربید مستحکم‌تر است و در دمای بالاتر نیز می‌تواند به کار گرفته شود. از این ورق استیل در پیرامون محیط‌هایی که فشار زیاد وجود دارد نیز به علت استقامت بالا استفاده می‌شود و گاهی اوقات برای کاربرد‌های علمی‌که فشاری بیش از ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

ویژگی‌های ورق استیل ۳۱۶

از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق استیل ۳۱۶ این است که قابلیت جوشکاری بالایی دارند و هم با فلز پر کننده هم بدون آن قابلیت جوش‌پذیری دارد. برای اینکه بخش‌های سنگین آن بعد از جوشکاری به مقاومت حداکثری برسد نیاز است که مجدد جوشکاری شود این در حالی است که ورق استیل ۳۱۶ نیازی به جوشکاری مجدد ندارد. به دلیل بالا بودن میزان نیکل در ورق استیل ۳۱۶ برای جلوگیری از ترک گرم باید سرعت جوش کم باشد. ورق استیل ۳۱۶ در مجاورت با محلول‌های سرد و گرم اسید سولفوریک، استیک و مقاومت بسیار خوبی دارد و به عنوان گرید دریایی و ورق استیل ضد اسید نیز شناخته می‌شود.

قیمت ورق استیل ۳۱۶

قیمت ورق استیل ۳۱۶ با توجه به ضخامت‌های مختلف، متفاوت است. با توجه به اینکه ورق استیل ۳۱۶ دارای ضخامت ۰.۵ تا ۲۰۰ میلی متر است و وزن ان‌ها نیز دارای تنوع است دارای پیوستار قیمت متنوعی هستند. هم چنین قیمت ورق استیل ۳۱۶ بر اساس فروش آن‌ها به صورت رول یا شیت تفاوت دارد.

 

ورق استیل 316

 

کاربرد میکسر صنعتی

دستگاه‌های میکسر صنعتی عملکرد نسبتا ساده‌ای دارند و به‌طور مثال در صنایع زیر استفاده می‌شوند:
در صنایع شیمیایی: برای مخلوط کردن پودر‌های شیمیایی، شوینده‌های بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و ... می‌توان از میکسر استفاده نمود.
در صنایع غذایی: برای هم زدن انواع عرقیجات، شیرینی پزی و ... از میکسر استفاده می‌شود. در این جا باید توجه کرد که از هر میله میکسری نمی‌توان در این صنعت استفاده کرد و برای عدم رخ دادن انفعلات شیمیایی، میله‌های میکسری که در صنایع غذایی استفاده می‌شوند باید از جنس ورق استیل ضد زنگ باشند.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید