X

سینک ظرفشویی استیل ساخته شده از ورق نگیر

02122011620 تلفن
فرایند ساخت سینک ظرفشویی با ورق استیل نگیر
برای استفاده ورق استیل نگیر، آلیاژهای مختلف آن را کاهش و یا افزایش داده و به‌دلیل بدست آمدن ساختارهای متفاوت از ورق استیل 304، تنوع کاربردهای این ورق نیز افزایش خواهد یافت.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.
 

فهرست موضوعات


مقدمه

با توجه به پیشرفت صنایع گوناگون در کشورمان، استفاده از مواد اولیه با کیفیت مطلوب و مقاوم در برابر تغییرات محیطی، این روزها به اولویت کارخانجات و کارگاه‌ها تبدیل شده است. عرضه کالای با کیفیت، در تمامی بخش‌های صنعت، از خودرو گرفته تا تجهیزات مختلف آشپزخانه و... به اندازه‌ای پر اهمیت است که هیچ سازنده و تولید کننده‌ای مایل نیست تا با تولید یک کالای بی‌کیفیت، از رقابت در فروش عقب بماند. به همین دلیل است که همیشه سعی بر این است که جهت تولید محصولات مختلف، بهترین مواد اولیه خریداری و در پروسه تولید استفاده شود. به‌عنوان مثال، اگر به تجهیزاتی مانند سینک ظرفشویی نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که این محصول برای یک عمر استفاده ساخته شده است. بنابراین، به طور حتم می‌باید تا از مواد اولیه با کیفیت و مقاومی در ساخت آن استفاده شده باشد. یکی از این مواد، ورق استیل نگیر است که در اصل نام آن ورق استیل 304 است. در ادامه، با این ماده مهم و پرکاربرد بیشتر آشنا شده و درخصوص فرایند ساخت سینک ظرفشویی با ورق استیل نگیر، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. سپس، در رابطه با قیمت ورق استیل نگیر نیز، مواردی را بررسی می‌کنیم. 
 

ورق استیل نگیر یا ورق استیل 304 

ورق استیل، یکی از مواد پر مصرف در صنایع گوناگون است. این ماده، با نام استنلس استیل (Stainless Steel) یا همان فولاد ضد زنگ نیز شناخته می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده ورق استیل، نوع کاربرد و مصرف آن را تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، ورق استیل 304 که یکی از پرکاربردترین نمونه‌های ورق استیل محسوب می‌شود، از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل تشکیل شده است. البته مواد دیگری مانند کربن هم در آن وجود دارد. 
حال در اینجا سوالی پیش می‌آید که چرا به ورق استیل 304، ورق استیل نگیر گفته می‌شود. این اصطلاح، به آن دلیل به کار می‌رود که ورق استیل 304، به‌دلیل ساختار آستنیتی، دارای ویژگی‌های غیر مغناطیسی است. به همین دلیل است که نام دیگر آن، ورق استیل نگیر است. به عبارتی، به دلیل وجود کروم در این نوع ورق استیل است که باعث می‌شود ورق استیل 304، جذب آهنربا نشده و بنابر این ویژگی، در صنایع مختلف، کاربرد گسترده‌ای داشته باشد. 
البته برای استفاده ورق استیل نگیر، آلیاژهای مختلف آن را کاهش و یا افزایش داده و به‌دلیل بدست آمدن ساختارهای متفاوت از ورق استیل 304، تنوع کاربردهای این ورق نیز افزایش خواهد یافت. شایان توجه است که میزان سختی ورق استیل نگیر، با استفاده از ماده کربن بیشتر شده و لذا باعث می‌گردد تا مقاومت آن در شرایط مختلف محیطی، با افزایش همراه باشد. 
ورق استیل 304، در انواع مات، براق و خشدار عرضه می‌شود که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، در گروه خاصی از صنایع کاربرد دارند. اما به‌طور کلی، ورق استیل نگیر، در بخش‌هایی مانند تجهیزات پردازش شیمیایی، صنایع غذایی، مبدل‌های حرارتی، بسته‌بندی محصولات لبنی و نوشیدنی‌ها و صنایع آشپزخانه مانند ساخت سینک ظرفشویی، استفاده گسترده‌ای دارد. 
 

ورق استیل نگیر در سینک

 

ویژگی‌های ورق استیل 304

از آنجاییکه ورق استیل 304 یا همان ورق استیل نگیر، موارد استفاده متعددی دارد، بنابراین باید از خصوصیات پرشماری هم سود ببرد. در ادامه، به ویژگی‌های ورق استیل 304، به شرح ذیل اشاره می‌کنیم: 
-    سود بردن از قابلیت انعطاف‌پذیری 
-    مقاومت بالا در برابر خوردگی
-    برخورداری از جاذبه قابل توجه
-    مقاومت در برابر زنگ‌زدگی 
-    برخورداری از اتصال‌پذیری مناسب به دلیل خواص بالا 
-    سود بردن از ویژگی‌های شکل‌پذیری عالی 
-    میزان جوش‌پذیری مطلوب 
جالب است بدانید که کاربرد ورق استیل نگیر در صنایع دریایی و تجهیزات مربوط به آن، صفر است. زیرا ورق استیل 304 از مولیبدن بسیار کمی سود می‌برد. به همین دلیل است که نمی‌تواند مانند دیگر گریدهای ورق استیل همانند 316، در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. ولی از طرفی، حضور کمتر مولیبدن باعث می‌گردد تا ورق استیل 304، ویژگی‌های فرم‌پذیری مناسب‌تری داشته باشد. 
 

قیمت ورق استیل نگیر

قیمت ورق استیل نگیر، مانند تمام فلزات و موادی که در بازارهای مربوطه خرید و فروش می‌شوند، بر اساس وزن آن تعیین شده و بنابراین، وزن تعیین کننده حجم معاملات ورق استیل 304 محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه، ورق استیل نگیر، خصوصیات متفاوتی داشته به همین دلیل است که ضخامت‌های متنوعی هم دارد. بنابراین، قیمت ورق استیل 304، از تنوع و گستره قابل توجهی برخوردار است. 
لذا، هر صنعت و بیزینسی، می‌باید تا بر اساس نیاز خود و کاربری‌های مربوطه، ابتدا ضخامت مد نظر را محاسبه کرده و سپس میزان حجم سفارش خود را بر طبق آن ضخامت، تعیین نماید. اما از طرفی، نباید این موضوع را فراموش کرد که میزان و نوع آلیاژهای به کار رفته در ورق استیل نگیر، از جمله عواملی است که بر قیمت نهایی این ماده تأثیرگذار خواهد بود. زیرا آلیاژها باعث می‌شوند تا میزان مقاومت‌های متفاوت و ساختارهای گوناگونی برای ورق استیل 304، شکل بگیرد که در قیمت آن کاملاً تاثیرگذار خواهد بود. 
این روزها، قیمت موادی مانند ورق استیل نگیر، علاوه بر مواردی که شرحش رفت، به نرخ ارز و شرایط شکل گرفته بر اساس آن نیز مرتبط است. به همین دلیل است که نوسانات قیمتی روزانه نیز، گریبانگیر ورق استیل 304 شده است. پیشنهاد می‌شود که برای تعیین قیمت روزانه و البته دقیق و مقرون‌به‌صرفه این ماده، از کارشناسان و مشاوران مربوطه در این زمینه و شرکت‌های عرضه کننده ورق استیل نگیر که از سابقه طولانی و خوشنامی در این زمینه برخوردار هستند، مشاوره گرفته شود تا خرید مناسبی جهت ورق استیل 304 انجام شود. 
 

ورق استیل نگیر

 

فرایند ساخت سینک ظرفشویی با ورق استیل نگیر

بنابر آنچه که در بخش کاربرد ورق استیل نگیر به آن اشاره شد، یکی از کاربردهای این ورق، در ساخت سینک ظرفشویی است. باید در نظر داشت که سینک‌های ظرفشویی، در ابعاد مختلف و انواعی مانند تک لگن و یا دو لگن تولید می‌شوند که نوع کاربری و استفاده آن‌ها، با نوع تک و یا دو لگن و ضخامت ورق استیل نگیر به کار رفته ارتباط مستقیم دارد. همچنین، حجم لگن‌ها نیز بنابر استفاده در آشپزخانه رستوران یا حتی منزل، می‌تواند متفاوت باشد. 
هرچه ضخامت ورق استیل 304 موجود در سینک ظرفشویی بیشتر باشد، این به معنای آن است که مقاومت و میزان استحکام آن سینک بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه، استفاده از ورق استیل نگیر در سینک ظرفشویی باعث می‌شود تا خواص بهداشتی آن نیز افزایش پیدا کند. مضاف بر اینکه، از آنجاییکه ورق استیل 304، انواع مختلفی دارد، استفاده از آن‌ها را در سینک‌های ظرفشویی بنابر کاربری و سلیقه مربوطه، شاهد هستیم.
به عنوان مثال، سینک‌های ظرفشویی براق، به دلیل آنکه لکه‌های آب را کمتر نشان می‌دهند، نظافت راحت‌تری هم دارند. ضمن اینکه، انواع سینک‌های ظرفشویی ضدخش، در برابر خراش و خط و خش مقاوم هستند و به همین دلیل است که قیمت آن‌ها نیز نسبت به دیگر انواع سینک، بالاتر است.
در کل باید گفت که جذابیت، شستشوی راحت و بی‌دردسر، مقاومت و استحکام بالا و برخورداری از تنوع قابل توجه سینک‌های ظرفشویی استیل، از جمله مزایای آن محسوب می‌شود. اما این موضوع را هم نباید فراموش کرد که قیمت مناسب ورق استیل نگیر باعث می‌شود تا هزینه و قیمت تمام شده سینک ظرفشویی نیز مناسب باشد. 
شایان توجه است که این روزها، کارگاه‌ها و کارخانجات متعددی هستند که به ساخت سینک ظرفشویی می‌پردازند. در ساخت این سینک ظرفشویی، انواع ورق استیل استفاده می‌شود که ورق استیل نگیر، پرکاربردترین آن بوده و می‌تواند به شیوه‌های پرسی و یا جوشی از آن در ساخت سینک ظرفشویی استفاده کرد. 
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید