X

کاربرد ورق استیل در صنایع مختلف

02122011620 تلفن
بررسی کاربردهای استیل
ورق استیل یکی از انواع آلیاژهای پایه فولادی است که بدلیل ترکیبات خاصی که دارد از مقاومت به خوردگی بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد.
فلز کالا
فلز کالا

کاربردهای ورق استنلس استیل در صنعت

کاربردهای ورق استنلس استیل در صنعت
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت فابریک، برشی و کویل می توانید از طریق شماره: 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


کاربرد استیل چیست؟

هرآنچه که باید در رابطه با کاربرد ورق استیل بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است.

 

ورق استیل

 

استیل از چه چیزی تشکیل شده است؟

ورق استیل که به طور سنتی از آلیاژ آهن و کربن تشکیل شده است، به عنوان یکی از متداول ترین آلیاژها در جهان، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. فولادهای اولیه مقدار کربن متغیر داشتند و از 0.07 الی 0.8 درصد کربن تشکیل می شدند. محتوای مدرن فولاد معمولاً حاوی 2 درصد کربن می باشد، فلزی که اغلب به آن چدن گفته می شود. این آلیاژ در مصنوعات مصری و چینی به وفور دیده می شود و قدمت آن به حدود 900 سال قبل میلاد مسیح باز می گردد. از آن زمان تحولات و کشف عناصر جدید، ماهیت استیل را تغییر داده و به تولید کنندگان این امکان را داده است تا استیل هایی را برای مشاغل خاص تولید کنند.

خصوصیات استیل چیست؟

آهن کمی سختی بیشتری نسبت به مس دارد. افزودن کربن باعث می شود تا با رسیدن به غلظتی مشخص، استیل سخت تر و بادوام تر گردد. استیل بسته به عناصر دیگری که در ترکیب شیمیایی آن وجود دارد، می تواند دارای خواص مختلفی باشد. به عنوان مثال، ورق استیل 304 که مقاوم در برابر زنگ زدگی است در ساخت کارد و چنگال و چاقوها استفاده می شود و حداقل 10.5 درصد کروم دارد. استیل های مورد استفاده در ساخت و ساز در سه نوع مختلف قرار دارند: استیل منگنز کربن، استیل با استحکام بالا، استیل کم آلیاژ.
استیل های سخت را در اکثر پروژه های ساختمانی می توان یافت. گرچه استیل می تواند زنگ بزند، اما خاصیت بازیافتی به میزان 100 درصد را دارند.
اشکال اولیه استیل حاوی ناخالصی هایی بود که منجر به ضعف آن ها می شد زیرا استیل برای استحکام خود به یک آرایش همگن متکی است. با این حال، آهنگران و متالورژهای مدرن روش هایی را برای حذف آنها ایجاد کردند. از جمله این روش ها می توان به عملیات حرارتی و اسیدشویی اشاره کرد.

استفاده از استیل به چه شکل انجام می گیرد؟

پس از اختراع فولاد، استفاده از استیل ها به طور پیوسته در سراسر جهان گسترش یافت و به اکثر فرهنگ ها رسید و کاربردهای مختلفی پیدا کرد. استفاده های اولیه از استیل شامل تسلیحات بود، زیرا شکل و لبه استیل بهتر از آهن خالص بود. از آن زمان به بعد، از استیل در صنایع مختلف استفاده شده است.
صنعت ساخت و ساز از حدود یک چهارم فولاد جهان استفاده می کند، به طوری که تقریباً در هر ساختمان ساخته شده توسط انسان می توان آن را یافت. چاقوهای سرآشپز از انواع مختلفی از استیل ها ساخته شده است. قابلمه های چدنی همچنان یکی از برترین وسایل آشپزخانه ساخته شده از فولاد محسوب می شود.
استیل مهمترین ماده مهندسی و ساخت و ساز در جهان می باشد. استیل ترکیباتی از آهن، کربن و عناصر دیگر است. آهن پایه ی فولاد می باشد، گرچه فولاد از آهن سخت تر و قوی تر است. استیل ها از استحکام کششی بالا، انعطاف پذیری فوق العاده و هزینه ساخت مناسب برخوردار است. تولید یک تن استیل به 40 درصد انرژی نیاز دارد. استیل به طور گسترده در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی ها و کاربردهای استیل چیست؟

برخی از ویژگی های مهم استیل در زیر آورده شده است:
* استیل سازگار با محیط زیست و پایدار است و از دوام بالایی برخوردار است.
* در مقایسه با سایر مواد برای تولید ساخت و ساز سبک از استیل ها به انرژی کمی نیاز دارد.
* استیل از جمله بازیافتی ترین مواد جهان بوده که می توان آن را به راحتی بازیافت کرد. خواص مغناطیسی منحصر به فرد آن باعث می شود تا مواد بازیابی شده طبق یک جریان ساده به راحتی بازیابی شوند.
* استیل را می توان به اشکال مختلف طراحی کرد.
* شکل و لبه بهتری نسبت به آهن دارد که برای ساخت اسلحه استفاده می شود.
* استیل های مهندسی برای بخشهای مهندسی عمومی و ساخت و سازها استفاده می شوند.
* استیل در صنعت خودرو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف استیل در بدنه خودرو، درها، موتور، سیستم تعلیق و موارد داخلی استفاده می شود. میانگین 50٪ یک اتومبیل از فولاد و استیل ساخته شده است.
* استیل میزان انتشار CO2 را کاهش می دهد.
* تمام بخش های انرژی از استیل برای زیرساخت و استخراج منابع خود استفاده می کنند.
* از استیل های ضد زنگ برای تولید سکوها و خطوط لوله برون مرزی استفاده می شود.
* استیل ها برای بسته بندی و محافظت از کالاها در معرض آب، هوا و نور استفاده می شوند.
* بیشتر لوازم خانگی مانند یخچال، اجاق گاز، سینک ظرفشویی و غیره از استیل ساخته شده اند.
* استیل ها برای تولید کالاهای صنعتی مانند وسایل نقلیه مزرعه و ماشین آلات استفاده می شوند.
* از استیل ضد زنگ بعنوان ماده ای برای ساخت کارد و چنگال استفاده می شود.
* استیل به دلیل قابلیت جوشکاری آسان و اتمام جذاب ، به یک ویژگی برجسته در معماری مدرن تبدیل شده است.
* استیل ضد زنگ بسیار بهداشتی است، به همین دلیل برای ساخت وسایل جراحی استفاده می شود.
* منابع انرژی تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، آبی و باد از اجزای استیل ضدزنگ استفاده می کنند.
* از استیل برای ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید