X

استفاده از ورق استیل در تولید ماشین لباسشویی صنعتی

02122011620 تلفن
معرفی و بررسی ماشین لباسشویی صنعتی
ورق استیل 430 یکی از انواع گریدهای استنلس استیل می باشد که در سری 400 بوده و بگیر است. از این گرید برای بدنه ماشین لباسشویی صنعتی استفاده می شود.
فلز کالا
فلز کالا

کاربرد ورق استیل در ساخت ماشین لباسشویی صنعتی

کاربرد ورق استیل در ساخت ماشین لباسشویی صنعتی
18/08/2023

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ماشین لباسشویی معمولاً در دو نوع خانگی و صنعتی در بازار موجود می باشد و همچون سایر وسایل خانگی و صنعتی، از نقطه نظر طراحی، ظرفیت و مواد ساخت تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این در حالی است که وظیفه ی همه آنها شست و شوی لباس و منسوجات می باشد. در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع ماشین لباسشویی صنعتی پرداخته می شود.

تفاوت ماشین لباسشویی خانگی و صنعتی

تفاوت اساسی این تجهیزات بر طبق مواردی چون طراحی، ساختار، مواد سازنده و ظرفیت موتور سنجیده می شود.
ساختار: انواع صنعتی بر اساس خصوصیاتی از قبیل دوام، استحکام و پایداری تولید می شوند، این در حالی است که هدف اصلی تولید مدل های خانگی، شستشوی منسوجات و لباس های روزمره، در کنار زیبایی ظاهری می باشد. در ساخت ماشین لباسشویی صنعتی می توان از انواع ورق استیل بگیر (مثلاً ورق استیل 430) استفاده کرد.
طراحی و قیمت: در طراحی ماشین لباسشویی صنعتی زیبایی ملاک نیست و اولویت مقاومت بالا و قدرت شستشو در حجم های بالا می باشد. به همین دلیل طراحی آنها نسبت به انواع خانگی اصولی تر بوده و قیمتشان نیز بالاتر می باشد. قیمت ورق استیل بگیر بکار رفته در ساخت ماشین لباسشویی صنعتی عاملی تاثیرگذار در قیمت نهایی این تجهیزات می باشد. قیمت ورق استیل بگیر در مقایسه با دیگر آلیاژهای مورد استفاده در این تجهیزات (مثلاً استیل 304) به نسبت ارزانتر است و به همین دلیل اقتصادی محسوب می شود. 
مواد ساخت بدنه: همانطور که اشاره شد، تجهیزات لباسشویی صنعتی به منظور تامین نیازهای عملیاتی و مقاومت در برابر محیط کاریِ سخت معمولاً از جنس انواع ورق استیل بگیر ساخته می شوند. ورق استیل 430 مقاومت قابل قبولی در برابر خوردگی دارد و گزینه ای مناسب برای ساخت بدنه این وسیله می باشد.
ظرفیت موتور: موتور ماشین های لباسشویی خانگی چیزی در حدود 0.5 کیلووات می باشد، در حالی که ظرفیت موتور انواع صنعتی تقریباً بین 1.5 تا 30 کیلووات است.

 

ماشین لباسشویی استیل

 

ظرفیت ماشین های لباسشویی صنعتی

این تجهیزات بسته به اینکه قرار است در چه مکانی مورد استفاده قرار گیرند، در ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. این ظرفیت ها عبارتند از 20، 25، 30، 40، 50، 70، 100 و 150 کیلوگرم.

انواع ماشین لباسشویی صنعتی

محل کاربرد این وسایل از بیمارستان و هتل گرفته تا تالارهای پذیرایی، خوابگاه های دانشجویی و پانسیون ها.

لباسشویی صنعتی در بیمارستان

ملافه، پتو، کاور و لباس بیماران و پرسنل، از جمله ی مواردی است که به راحتی آلودگی های میکروبی را منتشر می کنند و بایستی به دقت و بر اساس الزامات بهداشتی شستشو و عفونت زدایی شوند. بنابراین، یکی از مهم ترین موارد مصرف ماشین های لباسشویی صنعتی در بیمارستان ها می باشد.

لباسشویی صنعتی در هتل

البسه ی کارکنان هتل، روتختی و ملافه، پتو، پرده، بالش و روبالشی از مواردی هستند که باید به شکل روزانه نظافت شوند. با توجه به حجم بالای آنها، ماشین لباسشویی صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در خشکشویی هتل ها می باشد. این تجهیزات باید از دقت بالایی برخوردار باشند و بتوانند حجم مواد شوینده به همراه درجه حرارت آب را به دقت اندازه گیری کنند تا اقلام مذکور با بالاترین کیفیت و آسیب حداقلی تحت شستشو قرار بگیرند.

لباسشویی صنعتی در تالارهای پذیرایی

این تالار ها به منظور برگزاری مراسمات عدیده و پذیرایی از میهمانان بسیار، نیاز دائم به شستشوی رومیزی ها، پرده ها، دستمال های نظافت و غیره دارند، از این رو ماشین لباسشویی صنعتی با حجم های بالا گزینه ای مناسب برای چنین منظوری می باشد.

لباسشویی صنعتی در خوابگاه دانشجویی

وجود خدمات خشکشویی در خوابگاه های دانشجویی، به واسطه حضور تعداد زیاد افراد، امری ضروری می باشد. به همین جهت، مسئولین با خریداری لباسشویی های صنعتی و راه اندازی آنها در خوابگاه ها، می توانند به چنین نیاز مهمی به راحتی پاسخ دهند.

 

ماشین لباسشویی استیل

 

لباسشویی صنعتی در پانسیون

ساکنین و عوامل سوئیت ها و پانسیون های اجاره ای معمولاً افرادی هستند که به طور مستمر در حال تردد و جابجایی هستند. بنابراین برای شستشوی لباس، پتو، ملافه و غیره، استفاده از ماشین لباسشویی صنعتی امری منطقی به نظر می رسد.

مزایای ماشین لباسشویی صنعتی

از ویژگی های مثبت این تجهیزات می توان به شستشوی اقلام بزرگی چون پتو، پرده و انواع ملافه ها توسط آنها اشاره کرد. چنین منسوجات حجیمی، با توجه به جذب آب بالایی که دارند، در صورتی که با استفاده از ماشین های لباسشویی خانگی شسته شوند، فشار سنگینی به دستگاه وارد می کنند و قطعاً عملکرد آن را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. از دیگر مزایای ماشین های لباسشویی صنعتی، شستشوی لباس و پوشاک در ظرفیت و تعداد بسیار بالا، قدرت پاک کنندگی بیشتر و در عین حال صرف زمان کمتر در مقایسه با انواع ماشین های لباسشویی خانگی می باشد. به همین جهت، همانطور که قبلاً هم اشاره شد، از انواع صنعتی در بسیاری از بیمارستان ها، هتل ها، خوابگاه ها و غیره استفاده می شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید