X

استفاده از استنلس استیل در زیر ساخت های شهری

02122011620 تلفن
مدیریت زیر ساخت ها و نقش استیل در آنها
ورق استیل بدلی زیبایی و همچنین مقاومت به خوردگی بالایی که در برابر لکه دار شدن از خود نشان می دهد برای استفاده در زیر ساخت های شهری بسیار پر کاربرد می باشد.
فلز کالا
فلز کالا

کاربرد ورق استیل نسوز در بحث زیرساخت

کاربرد ورق استیل نسوز در بحث زیرساخت
12/07/2022

فهرست موضوعات

 

مقدمه

عملکرد کارآمد زیرساخت های عمومی، تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی افراد دارد. سهولت سفر در جاده ها، راه آهن، مسیرهای هوایی یا آبی؛ دفع ایمن زباله و فاضلاب؛ مجموعه ی این موارد، کیفیت زندگی ما را تعیین می کنند. در تمامی این بخش ها، فولاد ضدزنگ نقشی مهم دارد که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد.
انتخاب مواد عاملی تعیین کننده در دوام ساختمان ها و تاسیسات زیرساختی می باشد. این امر، باعث افزایش دسترسی و کاهش هزینه چرخه عمر می شود. در ادامه ی این مقاله، نمونه هایی از استفاده از استنلس استیل در کاربردهای زیربنایی در مناطق مختلف جهان آورده شده است. این موضوع، باعث تبادل بهترین روش ها شده، آنها را تقویت کرده و مقامات و سرمایه گذاران بخش خصوصی و مهندسان طراح را تشویق می کند تا هر زمان که اقدام به پروژه های زیرساختی می کنند، استفاده از این آلیاژ را در نظر بگیرند.

سیستم تعلیق پیاده راه ایستگاه مترو (بیلبائو، اسپانیا)

در ایستگاه های مترو در سراسر مرکز منطقه باسک اسپانیا، از فولاد زنگ نزن برای روکش کاری و راه پله ها استفاده می شود. استفاده از این آلیاژ در این کاربردها بدین علت است که این ماده نه تنها فلزی بسیار زیبا و چشم نواز است، بلکه نیاز به عملیات نگهداری کمی دارد و تمیزکاری آن نیز به آسانی انجام می گیرد.
از آنجا که پله ها و مسیرهای دسترسی بخشی از راه فرار هستند، بنابراین باید مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش داشته باشند. انواع ورق استیل نسوز (مانند ورق استیل 310 با محتوای 24 تا 26 درصد کروم و 19 تا 22 درصد نیکل و ورق استیل 309 با ترکیب 22 الی 24 درصد کروم و 12 الی 15 درصد نیکل) برای چنین کاربردی مناسبند. از این گریدها برای مقاومت در برابر حرارت در کاربردهای صنعتیِ دما بالا استفاده می شود. مهندسین سازه علاوه بر این موارد، از خواص مکانیکی و فیزیکی عالی این آلیاژها نیز به خوبی بهره می گیرند. 

 

ورق استیل در زیر ساخت ها

 

جزئیات پروژه

محیط: شهری؛ مالک و توسعه دهنده: شورای شهر بیلبائو؛ آلیاژ مورد استفاده: ورق استیل نسوز؛ سطح: 2B؛ مقدار: 50 تن ورق استیل 310 و ورق استیل 309؛ تامین کننده: آسرینوکس اسپانیا.
ورودی ایستگاه های زیرزمینی (گرانادا، اسپانیا)
در ایستگاه زیرزمینی گرانادا در آلکازار جنیل (افتتاح در ژوئن 2015)، از فولادهای ضد زنگ به دلیل خواص مکانیکی خوبی که دارند، بهره گرفته شد. در ناحیه ورودی، یک سازه منحنی شکل وجود دارد که با شیشه درآمیخته شده است (به طوری که هیچ اتصال دهنده ای قابل مشاهده نیست). همچنین برای ساخت برخی بولاردها از گرید چند منظوره 1.4301 استفاده شد تا از آسیب رساندن وسایل نقلیه به ساختار لعاب جلوگیری کند. 

 

ورق استیل در زیر ساخت ها

 

جزئیات پروژه

محیط: شهری؛ مالک و توسعه دهنده: شورای شهر گرانادا؛ گرید استنلس استیل: 1.4301؛ نوع محصول: ورق؛ سطح: 2B؛ تامین کننده: آسرینوکس اسپانیا.
دیوار پارکینگ (لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا)
یک ترمینال اتوبوس واقع در شمال لس آنجلس و ناحیه سان فرنادو، فرصتی را برای مسافران فراهم کرده تا خودروهای خود را پارک کرده و با استفاده از اتوبوس مسیر لس آنجلس-سانتامونیکا-هالیوود و فرودگاه اِل.اِی.ایکس را طی کنند. پارکینگ طبقاتی واقع در این ترمینال، با استفاده از مش استیل پوشانده شده تا هم سایه ایجاد کند و هم تهویه طبیعی را فراهم کند. ظاهر ساختمان از داخل شفاف به نظر می رسد، اما از بیرون، نشانگر محفظه ای همگن می باشد. سطح باز، چیزی در حدود ۴۴ درصد را تشکیل می دهد. با این وجود، انتقال نور با زاویه تابش تغییر می کند. هنگام ظهر، وقتی خورشید در بالاترین نقطه قرار دارد، این سطح به 15 درصد کاهش می یابد. هنگامی که زاویه نور خورشید کم است، این سطح تا 51 درصد افزایش می یابد. بنابراین، اثر سایه خورشید، حالت اتوماتیک دارد.
مش استیل علیرغم ویژگی انعکاسی اش، از تابش خیره کننده و ایجاد نقاط متمرکز گرمایی جلوگیری می کند. میزان نور منعکس شونده چیزی بین 16 تا 24 درصد می باشد. خواص مکانیکی فولادهای زنگ نزن همچنین این امکان را فراهم می کند تا حروف تبلیغاتی روی آن نصب شود.

 

کاربرد ورق استیل در شهرسازی


جزئیات پروژه

محیط: دریایی؛ گرید استیل: 1.4401؛ نوع محصول: مش؛ ابعاد: 2500 متر مربع؛ مقدار: 17 تن.
سولوِسبوری، سوئد
هنگام طراحی یک پل عابر پیاده و دوچرخه در منطقه ای مسکونی و تازه توسعه یافته، مقامات شهر سولوِسبوری در جنوب سوئد در جستجوی ماده ای بودند تا با حداقل میزانِ عملیات نگهداری، مدیریت شود. از آنجا که شوریِ آب دریای بالتیک کمتر از مورد مشابه در دریای شمال نیست، استفاده از استیل دوپلکس نازک کاملاً مناسب و از نظر فنی و اقتصادی راه حلی سودمند بود. عملیات رنگ کاری مجدد در بازه های زمانی مشخص، عملاً حذف می شد که برابر بود با یک صرفه جویی بزرگ در هزینه ها و به اندازه 500 هزار یورو در هر عملیات تعمیر و نگهداری. استفاده از این آلیاژ مزایایی نیز برای منطقه حفاظت از پرندگان –که در نزدیکی آن واقع است  دارد، زیرا از سر و صدا و آلودگی ناشی از سندبلاست سازه های فلزی معمولی جلوگیری می شود.
این پل در حال حاضر با طول 756 متر، طولانی ترین پل عابر پیاده در سوئد است و صرفه جویی در وزن اضافی، که به دلیل خواص استحکام بالای آلیاژ دوپلکس است، مزیتی اضافی در طراحی قوس جذاب و منحصر به فرد این پل محسوب می شد.

 

ورق استیل در زیر ساخت ها


جزئیات پروژه

محیط: ساحلی؛ مالک و توسعه دهنده: شهرداری سولوِسبری؛ گرید مورد استفاده: 2101؛ نوع محصول: پلیت؛ سطح: 1D؛ مقدار: 150 تن؛ تامین کننده: اتوکومپو آفریقای جنوبی.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید