X

استفاده از ورق استیل در تولید اجاق گاز

02122011620 تلفن
اجاق گاز استیل چه خصوصیاتی دارد
اکثر اجاق گازها استیل دارای بدنه فلزی از جنس انواع ورق استیل بگیر مانند ورق استیل 430 می‌باشد.این گرید دارای خواص مغناطیسی می باشد و به بگیر معروف است.
فلز کالا
فلز کالا

فهرست موضوعات

تست ویرایش

مقدمه

هنگامی که به دنبال اجاق گاز مناسب هستید، متوجّه خواهید شد که انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. دانستن اینکه کدام یک برای نیازهای آشپزی شما بهترین است، کار دشواری است. اجاق گازهای امروزی از مواد مختلف و در طرح‌های متنوع ساخته می‌شوند. اکثر این اجاق گازها دارای بدنه فلزی از جنس انواع ورق استیل بگیر  نظیر ورق استیل 430 می‌باشد. مناسب بودن قیمت ورق استیل بگیر و خواص منحصر به فرد آن به عنوان مواد مناسب استفاده در اجاق گاز، باعث گردیده است توجّه طراحان به شکل‌دهی و ایجاد زیبایی بصری بر روی این ورق‌ها معطوف گردد.
اجاق‌ها در کاربردهای مختلف و با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از اینرو در کاربردهای مختلف بنا به نیاز طراحان، استفاده از ورق استیل 430 به عنوان یکی از مواد پر استفاده از خانواده ورق استیل بگیر محدود گردیده و استفاده از سایر فلزات مورد توجه قرار گرفته است. در طراحی‌های ویژه و در دکوراسیون اماکن خاص که هزینه تمام شده مدنظر نمی‌باشد، قیمت ورق استیل بگیر از درجه اهمیت طراحان خارج شده و ممکن است با مواد و آلیاژهای گران قیمت‌تر جایگزین گردد.

 

استنلس استیل در اجاق گاز

 

انواع اجاق‌ها

1-    اجاق‌های هیزمی

اجاق‌های هیزمی اجاق‌های سنّتی هستند. در این اجاق‌ها با سوختن چوب شعله‌ای دودی و غلیظ که دارای گرمای زیادی است، ایجاد می‌شود. این اجاق‌ها به نظارت بیشتری نسبت به اجاق‌های برقی نیاز دارند، زیرا برای روشن نگه داشتن آنها باید مقدار مناسبی از چوب در دسترس باشد. اگر از آن در منطقه‌ای استفاده می‌شود که همیشه چوب کافی در دسترس نیست، این نوع اجاق مناسب نبوده و ارزش دردسر را ندارد.

2-     اجاق‌های برقی

 اجاق‌های برقی راحت هستند و به کاربر این امکان را می‌دهند که بدون هیچ آشفتگی غذا بپزد. آنها ایمن و کارآمد هستند، اما به اندازه اجاق گازی قدرتمند نیستند. اجاق‌های برقی ممکن است گران باشند و برای نصب و راه‌اندازی به یک برقکار متخصص احتیاج داشته باشند.

3-     اجاق گازی

اجاق‌های گازی از هر دو اجاق برقی و هیزمی قدرتمندتر هستند. آنها گرمای سریع را فراهم می‌کنند، بنابراین لازم نیست که آشپز مدّت زمان زیادی برای پختن غذا صبر کند. اجاق‌های گازی ایمن و آسان برای استفاده می‌باشند و همچنین نسبتاً ارزان قیمت هستند. بزرگ‌ترین چالش این اجاق‌ها این است که برای کارکرد آنها باید یک خط لوله‌کشی گاز نصب گردد. اجاق‌های گازی بسیار راحت هستند، اما در صورت عدم استفاده صحیح می‌توانند خطرناک باشند.

4-     اجاق القایی

 اجاق‌های القایی بسیار کم مصرف هستند. آنها به جای گرم کردن هوای اطراف، گلدان‌های مخصوص نصب شده در اجاق را مستقیماً گرم می‌کنند. این بدان معناست که غذا سریع‌تر و یکنواخت‌تر پخته می‌شود. می‌توان بالای اجاق گاز، فر، مایکروویو یا حتی روی آتش کمپ تفریحی نیز ایجاد نمود. اجاق‌های القایی به راحتی تمیز و نگهداری می‌شوند.

5-    اجاق پلت

اجاق‌های پلت، گلوله‌های ساخته شده از خاک اره را می سوزانند. شروع به کار آنها آسان است و دود زیادی از خود خارج نمی‌کنند، که باعث کارآمدی و ایمن شدن آنها می‌شود. نکته مهم این است که باید اطمینان حاصل کرد یک اجاق گاز گلوله‌ای مجهز به فن، تهیّه گردد.

6-     اجاق گاز با جریان رو به پایین

اجاق گاز با جریان رو به پایین از یک فن قدرتمند برای حرکت هوا به سمت پایین و به سمت مشعل‌ها استفاده می‌کند. این بدان معنی است که برای جلوگیری از خروج دود از آشپزخانه نیازی به فن نمی‌باشد. 

7-     اجاق کویل برقی

اجاق‌های کویل برقی مشابه اجاق‌های القایی هستند، اما به جای آهنربا از سیم‌پیچ استفاده می‌کنند. کویل‌ها به جای گرم کردن هوای اطراف، دیگ را مستقیماً گرم می‌کنند. مانند اجاق‌های القایی، اجاق‌های کویل برقی کارآمدتر هستند.

8-    اجاق برقی با صفحه صاف

 اجاق‌های برقی  با صفحه صاف از یک کویل القایی الکتریکی با راندمان بالا برای پخت و پز استفاده می‌کنند. کویل‌ها در درون یک صفحه تخت قرار گرفته‌اند و به سرعت گرم می‌شوند و به راحتی تمیز می‌شوند وبرای پنهان کردن سیم پیچ‌ها از ریختن و پاشیده شدن مواد غذایی نیازی به روکش و محافظ نمی‌باشد. صفحه‌های صاف برقی گران‌تر از اجاق گاز کویل برقی هستند. آنها فن ندارند، بنابراین به دلایل ایمنی به یک اگزوز فن نیاز می‌باشد، مگر اینکه هود اگزوز یا هواکش هود در نزدیک اجاق گاز نصب شده باشد.

 

اجاق گاز استیل


ایمن‌ترین نوع اجاق گاز چیست؟ 

اجاق القایی ایمن‌ترین نوع اجاق است زیرا تمیز کردن آن ساده است و استفاده از آن نیز ساده می‌باشد. آنها به سرعت گرم می‌شوند، بنابراین نیاز نیست که کاربر برای پخت غذا زمان اضافه‌ای را صرف نماید. مهمتر از همه این است که اجاق‌های القایی شعله ندارند و قابلمه را مستقیماً گرم می‌کنند. 
هنگام جستجوی اجاق، ایمنی باید اولویت اصلی فرد باشد. مهمتر از همه، وجود فن در اجاق می‌باشد که در صورت عدم وجود آن، نمی توان از اجاق گاز در هیچ اتاقی غیر از اتاقی که دارای هود اگزوز یا هواکش است استفاده کرد. اجاق‌های القایی، کویل برقی، گلوله‌ای و اجاق گاز با جریان رو به پایین دارای فن هستند و اجاق‌های گازی نیازی به فن ندارند. آنها به جای سوزاندن چوب یا گلوله از شعله گاز استفاده می‌کنند. 
 

سیدرحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید