X

میز کار استیل در آشپزخانه

02122011620 تلفن
میز کار استیل در آشپزخانه صنعتی
استنلس استیل بدلیل مقاومت به خوردگی بالایی که دارند ، پاکیزگی بالا ، و طول عمر مفید بالا ، در محیط های درگیر با مواد غذایی استفاده گسترده ای دارند.
فلز کالا
فلز کالا

فهرست موضوعات


مقدمه

پیدا کردن میزهای کاری مناسب برای کسب و کارهای مختلف و کارایی آشپزخانه بسیار مهم است. این میزها از انواع ورق استیل صنعتی نظیر ورق استیل بگیر با سطوح صیقلی مثل ورق استیل BA ساخته می شوند. به طور کل میزهای صنعتی در ده‌ها اندازه و مدل ساخت مختلف از جمله قفسه‌های زیرین و پشتی وجود دارند که می‌توانند دارای گوشه‌های مربع و گرد باشند تا تقریباً هر نیازی را برآورده کنند.
اکثر فروشندگان میزهای آشپزخانه های صنعتی پیشنهاد می کنند قبل از انجام هر نوع خرید، مطالعه و شناخت کاملی از خواص ورق استیل صنعتی و ورق استیل نگیر توسط مشتری صورت گیرد و بر اساس نوع استفاده و اهمیت سطوح پایانی مواد مورد استفاده، دستگاه های ساخته شده از ورقه ای با درجه صیقلی مناسب نظیر ورق استیل BA و غیره انتخاب گردد.

انواع میزکارهای آشپزخانه

-    میز کار رده 18:

میزهای استیل آشپزخانه با رده 18 اغلب به عنوان میز کار مقرون به صرفه یا میز کار اقتصادی شناخته می شوند، زیرا استیل مورد استفاده در آنها سبک تر و ارزان تر از انواع دیگر است. اما بسته به اینکه مشتری قصد دارد از میز کار برای چه چیزی استفاده کند، یک مدل رده 18 ممکن است خوب باشد. این میزهای کار آشپزخانه برای تهیه ساندویچ یا سالاد، مرتب کردن اقلام غذایی یا فقط برای استفاده به عنوان فضای کار عمومی عالی هستند. آنها بیشتر در معرض تغییر شکل و ایجاد فرورفتگی هستند، بنابراین اگر قرار است وسایل سنگین روی آنها قرار گیرد یا زیاد کوبیده شوند، انتخاب مناسبی نمی باشند.

 

ورق استیل میرور

 

-    میز کار رده 16:

میزهای کار تجاری رده 16 ابزاری عالی برای متخصصان خدمات مواد غذایی است که در هنگام تهیه میز آشپزخانه از جنس استنلس استیل به دنبال کیفیت و مقرون به صرفه بودن هستند. این میزها از ورقهای استیل با سطح بالاتری از دوام نسبت به مدل رده 18 و با قیمتی مناسب هستند و یک گزینه عالی برای همه کارها محسوب می شوند. 
 

-    میز کار رده 14:

میز کار آشپزخانه از رده 14 از نظر دوام و کیفیت جزء میز کارهای با ساخت سفارشی هستند. میزهای رده 14 اغلب میز انتخابی قصابی ها هستند، زیرا در برابر ضربات سنگین مکرر چاقو یا نرم کننده گوشت مقاومت می کنند بدون اینکه دندانه ای بر روی آنها ایجاد شود.

میز کار با پایه باز یا زیر قفسه ای؟ 

اینکه یک میز کار با پایه باز انتخاب شود یا میز زیر قفسه ای، به نیازهای خاص کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال، میزهای کار تجاری با پایه باز زمانی مناسب هستند که فرد بخواهد یک یا دو سطل مواد غلتشی را در دسترس داشته باشد. در حالیکه یک میز کار با قفسه زیرین مکانی مناسب برای وسایل کوچک یا جعبه های نگهداری مواد غذایی فراهم می کند. برخی از میزهای کاری با قفسه‌های زیرین دارای یک صفحه پشتی هستند تا از پخش شدن ذرات مواد غذایی به اطراف جلوگیری نماید.

زیر قفسه گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ؟

اگر به دنبال میز کار با قفسه زیرین هستید، می توانید بین زیر قفسه فولادی گالوانیزه یا زیر قفسه فولادی ضد زنگ یکی را انتخاب کنید. میزهایی با قفسه‌های زیرین گالوانیزه معمولاً با پایه‌های فولادی گالوانیزه و پایه‌های گلوله پلاستیکی نیز عرضه می‌شوند و عمدتاً به این دلیل محبوب‌تر هستند که قیمت آن‌ها کمی کمتر از میزهای فولاد ضد زنگ است.

اهمیت صفحه پشتی میز کار

اگر لازم است میز کار تجاری رو به دیوار قرار گیرد، بهتر است میز کار با پشتی انتخاب شود تا دیوار را از چکه و پاشش محافظت کند و تمیز کردن را آسان تر نماید. میزهای کار مقرون به صرفه تر ممکن است با یک پشتی 1/2 اینچی عرضه شوند، در حالی که میزهای کار سنگین تر با پشتی 5 اینچی یا حتی 10 اینچی در دسترس هستند.

 

ورق استیل دکوراتیو

 

انواع لبه میز کار

-     مربع لبه صاف: برخی از میزهای کاری تجاری، دارای لبه های مربعی در چهار طرف هستند. این کار باعث می شود که بتوان به راحتی چندین میز کار را درست در کنار یکدیگر قرارداد. 
-     لبه گرد (لبه پوزه ای): بسیاری از میزهای کار دارای لبه جلو و عقب گرد با لبه های جانبی مربع هستند. لبه جلویی گرد راحت‌تر تمیز می‌شود، در حالی که اضلاع مربعی آن هنوز امکان قرار دادن آسان در کنار هم را دارند.
-     کانتر (لبه دریایی): برخی از میزهای کار دارای یک لبه کانتر (که گاهی اوقات دریایی نیز نامیده می شود) دارند که یک برآمدگی حاوی قطره را در اطراف محیط سطح کار قرار می دهد.

رویه میز کار

-    میزهای کار با رویه پلیمری: میز کار با روکش پلیمر انتخاب خوبی برای قصابی ها، نانوایی ها، پیشخوان های گوشت، کارخانه های فرآوری مواد غذایی و اغذیه فروشی ها است، زیرا رویه آن به عنوان یک تخته برش نیز عمل می کند.
-     میز کار با رویه چوبی: نانوایان اغلب رویه میز کار چوبی را برای نانوایی خود انتخاب می کنند. بسیاری از میزهای چوبی نانوایی دارای رویه ای با ضخامت 4 اینچ و بیشتر هستند تا به نگه داشتن آرد و سایر مواد روی میز هنگام تهیه خمیر یا سایر محصولات پخته شده کمک کنند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید