X

نقش نیکل در تولید استنلس استیل

02122011620 تلفن
کاربرد نیکل در تولید ورق استیل
نیکل در کدام گرید استنلس استیل با درصد بالاتری وجود دارد؟
فلز کالا
فلز کالا

نقش عنصر نیکل در استنلس استیل

نقش عنصر نیکل در استنلس استیل
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


استیل نیکل-کروم

ورق استیل و استفاده از نیکل در آن از مواردی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن اشاره کنیم. همچنین اطلاعاتی کلی درباره نیکل از دیگر مواردی است که در این مقاله به آن اشاره خواهد شد. استیل جزو یکی از برترین و پرکاربردترین آلیاژهای مورد استفاده در صنایع مختلف می باشد. بسیاری از کارفرمایان برای ایجاد اطمینان و امنیت کافی برای سیستم های خود از استیل استفاده می کنند، آلیاژی که عملکردی عالی دارد. نیکل یکی از عناصر آلیاژی است که در ترکیبات اکثر آلیاژهای ضد زنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عنصر نیکل

 

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعاتی کلی درباره فولاد ضدزنگ و عنصر نیکل در اختیار شما قرار دهیم. عنصری که در بسیاری از وسایل و سازه هایی که ما از آنها استفاده میکنیم، وجود دارد.

استنلس استیل و نیکل

اگر مقاله های قبلی موجود در سایت را مطالعه کرده باشید، بدون شک اطلاعات بسیار زیادی درباره ورق استیل و عملکرد گسترده آن در سازه ها و شرایط مختلف به دست آورده اید. در ترکیب شیمیایی این آلیاژ، عناصر آلیاژی مختلفی وجود دارد. یکی از این عناصر نیکل است؛ عنصری که بسیاری از شیمیدانان و کارشناسان فعال در این زمینه، آن را به عنوان عنصری تعیین کننده می دانند. عنصری که بدون شک توانسته عملکرد و تاثیری بسیار قوی از خود به نمایش بگذارد. کاربرد و استفاده از این عنصر بسیار زیاد می باشد.

عنصر نیکل

کاربرد و استفاده از نیکل در ورق استیل

نیکل جزو یکی از عناصری است که در ترکیب شیمیایی ورق استیل مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نیکل عمل و یا اقدامی جدید نیست. از قرن 18 میلادی نیکل از عناصری بوده که در سازه های ساختمانی و بخش های مربوطه مورد استفاده قرار میگرفته است. قرن 20 را می توان نقطه عطف فلز نیکل دانست. در این دوره بود که نیکل به عنوان یکی از عناصر بسیار تاثیرگذار در آلیاژ استیل شناخته شد. افزایش میزان مقاومت در برابر دما و فرسایش در استیل را بسیاری از کارشناسان به واسطه وجود نیکل در ترکیبات ساختاری این آلیاژ می دانند. به همین دلیل استفاده از نیکل تنها در ورق استیل ختم نشد. در ساختار و صنایع مختلفی نیکل مورد استفاده قرار گرفت. یشترین درصد ترکیبی نیکل با استنلس استیل ها در ورق استیل 310 است.

تعمیرات سطحی

با استفاده از نیکل در ساختار هر دو طرف فلزی که دچار انشعاب و یا فرسودگی شده اند، می توان از بروز فرسودگی و انشعاب بیشتر جلوگیری کرد. همچنین این موضوع را فراموش نکنید که خود نیکل جدا از عامل محافظتی، به میزان بسیار زیادی باعث ایجاد شرایط مقاوم برای جلوگیری از بروز این مشکلات نیز خواهد شد.

صنعت خودروسازی

صنعت اتومبیل سازی جزو صنایعی است که نیکل عملکرد و کاربرد بسیار زیادی دارد. ورق استیل نیز مانند نیکل در صنعت اتومبیل سازی توانسته بود به موفقیت های زیادی دست پیدا کند. یکی از اصلی ترین کاربرد و استفاده از نیکل در صنعت اتومبیل سازی، افزایش میزان امنیت و دوام محصول است. به طوری که از نیکل استفاده می شود تا میزان مقاومت اتومبیل در برابر شرایط فیزیکی مانند فرسودگی و یا حتی تصادف نیز حفظ شود. یکی دیگر از ویژگی های نیکل در صنعت اتومبیل، استفاده از این عنصر برای باتری های با قابلیت شارژ مجدد است.

باتری های شارژی

این صنعت نیز از نیکل استفاده می کند. نیکل جزو آن دسته از عناصری است که نقش به سزایی در افزایش میزان دوام شارژ در باتری و همچنین میزان امنیت محصول دارد. کمپانی های خودروسازی بزرگی مانند تسلا از این نسل از باتری های شارژی برای ماشین های طراحی یا مونتاژ شده خود استفاده می کنند. به عنوان مثال در یک نمونه از این باتری ها بیش از هفت هزار سلول که شامل نیکل هستند، استفاده شده است. جدا از شرکت تسلا، کمپانی ایلان ماسک نیز از این نسل از باتری ها می خواهد برای محصولات خود استفاده کند.

 

عنصر نیکل

آینده نیکل

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، نیکل اهمیت و کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. همچنین این عنصر در آلیاژهایی مانند ورق استیل نیز وجود دارد. با توجه به این که تا سال 2050 پیش بینی شده است جمعیت کره زمین تا 10 میلیارد نفر نیز افزایش پیدا کند، نیاز به نیکل برای ساخت مسکن، حمل و نقل، تامین انرژی و . . . بیش از پیش زیاد خواهد شد.

جمع بندی

عنصر نیکل و استفاده از این عنصر در شاخه های مختلف از اطلاعاتی بود که به آن پرداختیم. از این عنصر در آلیاژهای مختلفی مانند ورق استیل نیز استفاده می شود. نیکل با کاربرد گسترده خود، تاثیرات بسیار زیادی در آینده خواهد گذاشت.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید