X

کاربرد ورق استیل در داروسازی

02122011620 تلفن
کاربرد استیل در داروسازی
استنلس استیل یک آلیاژ کاملا بهداشتی و پاکیزه بوده که بدلیل خاصیت ضد خوردگی برای استفاده در صنعت داروسازی بسیار مرسوم و محبوب شده است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

فهرست موضوعات


 

استنلس استیل در داروسازی

استنلس استیل ها آلیاژهایی محبوب برای ساخت تجهیزات مود استفاده در صنایع دارو سازی می باشد. به طور کلی، فولاد ضد زنگ با دوام بوده، در مقابل بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده که به منظور ضد عفونی محصولات دارو سازی استفاده می شوند مقاومت کرده و مقاومت قابل توجهی در مقابل حرارت دارد. با این وجود، انواع متفاوتی از ورق استیل و نیز کاربردهای آنها برای صنایع دارو سازی وجود دارد. انواع متفاوت فولادهای زنگ نزن در کاربردهای مختلف در صنایع دارو سازی به کار می رود. برخی از کابردهای متداول آن برای صنایع دارو سازی شامل:

 سبدهای شستشوی قطعات
 مخازن فرآوری محصول
 پردازش نمونه های زیستی
 ساخت محصولات بهداشتی
 سوزاندن / دفع نمونه

استنلس استیل ۳۰۴ ( مشخصه ها و کاربردها)

ورق استیل ۳۰۴ معروفترین و پرکاربردترین رده آلیاژی در بین انواع فولادهای زنگ نزن است. این فولاد به صورت معمول در قطعت قابل شستشو به کار می رود که علت آن مقاومت بالا در مقابل خوردگی شیمیایی می باشد. این نوع فولاد ضد زنگ همچنین برای ابزارهای جراحی به کار رفته و به دلیل قابلیت آن در مقاومت مقابل اکسیداسیون، توانایی تمیز شدن و استرریزه کردن فولاد ضد زنگ جراحی یا استنلس استیل جراحی نامیده می شود. در مقایسه با انواع دیگر فولاد ضد زنگ، (L) 304 عملکرد پایداری در همه جا به نسبت قیمت آن داشته ولی همواره بهترین گزینه نیست. کلریدها می توانند باعث تضعیف فلز شده و باعث ایجاد حفره در آنها می گردند که بر عملکردشان تاثیر منفی دارد.

 

استیل در داروسازی

 

مشخصات و کاربردهای استنلس استیل ۳۱۶

در ادامه مجموعه فولادهای سری ۳۰۰ که در تجهیزات داروسازی مورد استفاده قرار گرفته اند فولادهای ضد زنگ استنیتی (SS) 316 می باشد. این نوع از فولاد حاوی نیکل و مولیبدن بیشتری نسبت به ۳۰۴ میب اشد، که مقاومت آلیاژ را در مقابل خوردگی حفره ای ناشی از قرار گیری در معرض کلریدها افزایش می دهد. در مجموع، فولاد ضد زنگ ۳۱۶ در ظروف پخت و پز و مصرف دریایی، و صنایع دارو سازی به کار می رود. این نوع فولاد معمولا برای نمونه گیری و ساخت مواد در جایی که محلول های نمکی در تماس با فلز است مناسب می باشد. این نوع فولاد همچنین برای فرایندهای بهداشتی با درجه حرارت بالا مفید نیز می باشد، چرا که حداکثر درجه مورد استفاده آن ۸۰۰ درجه سانتیگراد می باشد ( این درجه حرارت برای کشتن عوامل میکروب زا و ضد عفونی سطح فلز کافیمی باشد) . یک نوع از این فولاد، (L) ۳۱۶ نام دارد که نوع کم کربن آن بوده و مقاومت در مقابل عوامل خورنده افزایش داده و قابلیت جوشکاری را با افزایش استحکام کشش ارتقا می بخشد. در بسیاری از کاربردهای تولید دارو سازی، (L) 316 به ۳۱۶ ترجیح داده می شود، زیرا تفاوت آن در استحکام کششی ناچیز است.

استنلس استیل های مارتنزیتی و فریتی در داروسازی

فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی و مارتنیزی محبوبیت کمتری برای ساخت محصولات دارو سازی نسبت به فولادهای آستنیتی همچون ۳۰۴ و ۳۱۶ (SS) دارد. این امر عمدتا به دلیل محتوای نیکل پایین تر در قیاس با فولادهای زنگ نزن آستنیتی می باشد ( که آن در مقابل خوردگی آسیب پذیر تر می سازد ). به علاوه، فولادهای فریتی مغناطیسی بوده، که برای برخیاز تجهیزات مشکل ساز می باشد.

 

استنلس استیل در داروسازی

 

ارتقای استنلس استیل ها برای کاربردهای دارو سازی

در حالی که فولاد زنگ نزن با پرداخت سطحی عادی روی سطح برای کاربردهای داروسازی مفید می باشد، ولی غالبا ترجیح داده می شوند که تحت الکنروپولیش قرار گیرند. جهت براق سازی الکترونیکی فولاد ضد زنگ، لایه های سطحی را از بین می برند، هر نوع ترک را از بین برده و یک سطح یک دست صاف ایجاد می کند. به واسطه براق سازی بوسیله الکتروپولیش انواع فولاد ضد زنگ، می توان استریل بودن و پاک نمودن فولاد را ارتقا داد. سطح یکدست فولاد براق شده، وارد شدن میکروب را نیز به آن دشوار می سازد و بدین ترتیب تمیز کاری و پاک نمودن آن راحت می گردد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید