X

کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت خودروسازی

02122011620 تلفن
استفاده استنلس استیل در خودروسازی
صنعت خودروسازی نیاز اساسی به فلزی دارد که بتواند در شرایط خاص دمایی و رطوبت دچار زنگ زدگی تجهیزات و بدنه نشود. استنلس استیل با وزن مناسب با خواص بسیار خاص می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


کاربرد استنلس استیل در صنعت خودرو

کیفیت و دوام بالای آلیاژهای مورد استفاده در صنعت خودروسازی همواره اصلی ترین عناصر مد نظر طراحان خودرو است. از این رو استفاده از ورق استیل ها در صنعت خودرو نیز رواج یافته است.
تقاضا برای افزایش ایمنی خودرو همراه با بهبود استحکام، بالاتر رفتن عملکرد و کاهش وزن خودرو همواره وجود دارد. به دلیل تامین این الزامات، فولاد های ضد زنگ در طراحی اتوموبیل پیشتاز شدند. هرچه که بیشتر در مورد ایمنی صحبت می کنیم، درمیابیم که این ماده به دلیل مشخصه های فوق العاده آن به لحاظ دوام، کارایی، مقرون به صرفگی مرکز توجه می باشد. عمده ترین دلیل استفاده از استنلس استیل ها مقاومت آنها در برابر خوردگی است اما این آلیاژها به دلیل زیبایی ظاهری برای کارهای تزئیناتی نیز کاربرد دارند. بدین ترتیب، کاربردهای فولاد ضد زنگ به دلیل مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و مقاومت در برابر خوردگی می باشد. به دلیل مقاومت شاخص استنلس استیل ها در مقابل خوردگی، مشکلاتی نظیر فرسوده و خورده شدن سیستم های تخلیه دود (اگزوز) و مبدل های کاتالیزوری حل می گردد. در صنایع اتومبیل سازی، این فولادها ۴۵ تا ۵۰ درصد سیستم تخلیه دود را شامل می شوند.
از دیگر کاربردهای فولادهای زنگ نزن در خودرو می توان به بکارگیری در ساخت مخزن سوخت (باک)، سپر و شاسی اشاره کرد. همچنین چارچوب داخلی درها، درپوش های صندوق عقب و کاپوت را نیز از فولاد زنگ نزن می سازند.

 

استیل در خودرو

استنلس استیل یک ماده چند کاربردی

اتصالاتی همچون بست ها، فنر ها، سگدست، زیرصفحه ها و پنل ها همگی از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و در همه بخش های خودرو به کار می روند. آنها به صورت ویژه در ماشین های آخرین مدل و با عملکرد عالی به کار می روند.
در مجموع، مفیدترین جنبه استنلس استیل ها قابلیت داکتیلیته، چقرمگی، استحکام، مقاومت در مقابل خوردگی و یا ترک های ناشی از خوردگی می باشد. همچنین، این ماده نسبتا سبک و مقرون به صرفه نیز می باشد. هنگامی که تمامی این ویژگی ها را کنار هم قرار می دهیم، فولادهای زنگ نزن دوپلکس بیشترین کاربرد و مزایای قابل ملاحظه ای در اتومبیل سازی دارند. استنلس استیل دوپلکس تقریبا استحکامی دو برابر فولادهای فریتی و آستنیتی دارند.
این ویژگی های منحصر به فرد، این مجموعه از فولادها را به یک ماده اصلی در طراحی و فرایند ساخت تبدیل می سازد. کاربردهای فولاد ضد زنگ الزامات مونتاژ خودرو را بر طرف می نماید. انواع فولادهای زنگ نزن دوپلکس چه گریدهایی که دارای مقادیر بالا و یا پایین از عنصر نیکل هستند در تست های مربوط به خواص مکانیکی و خوردگی موفق عمل کرده اند.

 

استنلس استیل در خودروسازی

 

آینده ی استنلس استیل در طراحی خودرو

با وجود دیگر خانواده های آلیاژی همچون استنلس استیل مارتنزیتی، فریتی و آستنیتی در بین فولادهای زنگ نزن توسعه به کارگیری استنلس استیل ها در صنعت خودرو سازی می گردد. علاوه بر این، طراحی های خودرو ها به منظور برآوردن الزامات بازده انرژی و عملکرد در مقابل و استحکام پیچیده تر می گردد. بدین ترتیب فولاد های ضد زنگ موادی با چرخه تمام عمر بدل می گردند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید