X

ورق استیل مورد استفاده در ساخت مخازن

02122011620 تلفن
ورق استیل در صنایع غذایی
ورق استیل در صنایع غذایی نقشی پر رنگ تر نسبت به قبل دارد.
فلز کالا
فلز کالا

ورق استیل در صنایع غذایی

ورق استیل در صنایع غذایی
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

آشنایی با انواع مخازن استیل صنایع غذایی

مهمترین هدف در کارخانه های تولید مواد غذایی بعد از کیفیت، رعایت امور بهداشتی می باشد، به همین دلیل وسایل و تجهیزاتی که در کارخانه های تولید مواد غذایی استفاده می شوند باید دارای کمترین میزان آلودگی و بهترین کیفیت باشند، ورق استیل و موادی که در ساخت مخازن استیل صنایع غذایی استفاده می شوند، این مخازن را به یکی از مطمئن ترین تجهیزات شرکت ها تبدیل کرده است.

ویژگی های مخازن استیل صنایع غذایی

مخازن استیل صنایع غذایی مورد استفاده در کارخانه های تولید صنایع غذایی دارای شکل های مختلفی مانند استوانه ای، کروی، افقی و ... می باشند که هر مخزن با توجه به نوع کاربری و سلیقه مشتری به یکی از این اشکال ساخته می شود.

مخازنی که توسط انواع ورق استیل ساخته می شوند را می توان از نظر نوع ساخت به گروه های تک جداره، دو جداره و سه جداره تقسیم کرد که هر کدام خصوصیات و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند که در بخش های مختلفی از کارخانه های تولید مواد غذایی استفاده می شوند.

مخزن استیل

مخازن استیل صنایع غذایی دارای خصویات و تجهیزات جانبی از قبیل آب نما، سیستم دیجیتال گرمایشی و سرمایشی، همزن، لوله های انتقال مواد غذایی، دریچه بازدید، نردبان و ... می باشند.

انواع ورق استیل هایی که در ساخت مخازن استیل صنایع غذایی استفاده می شوند دارای درصد کروم بیشتری هستند تا ویژگی های ضد خوردگی و ضد زنگ بودن در آنها تقویت شود و همان طور که می دانید چون استیل از عناصر مختلفی مانند کربن، کروم، منگنز و ... تشکیل شده است افزایش و یا کاهش هر کدام از این عناصر بر ویژگی های آن تاثیر مستقیمی دارند.

ناگفته نماند که مخازن استیل صنایع غذایی که در کارخانه های مواد غذایی استفاده می شوند دارای ظرفیت های مختلفی از 500 لیتر تا ده هزار لیتر می باشند و از ورق های متنوعی مانند 304، 317، 316 و ... در ساخت آنها استفاده می گردد.

البته ورق استیل نوع 304 و 316 هم در ایران خواهان بیشتری دارند و هم در بخش های مختلف صنایع غذایی بیشترین مشتری را دارند چون دارای مقاومت و خواص ضد اسیدی محکم تری هستند.

کاربرد مخازن استیل صنایع غذایی

مخازن استیل صنایع غذایی که در کارگاه ها و کارخانه های تولید مواد غذایی استفاده می شوند در بخش های مختلف تولید، نگهداری و ذخیره و مخلوط سازی مواد استفاده می شوند.

به همین دلیل انواع ورق استیل به کار رفته در این مخازن می توانند با هم متفاوت باشند، به طوری که ورق هایی که برای مخازن استیل بخش ذوب و مخلوط سازی مواد غذایی استفاده می شود می توانند با ورق های استفاده شده در ساخت مخازن بخش های نگهداری، ذخیره و حمل و نقل مواد غذایی متفاوت باشند.

مخزن استیل

مخازن استیل صنایع غذایی که در کارخانه های تولید و ذخیره مواد غذایی استفاده می شوند قابلیت نگهداری آرد، برنج، نشاسته و به طور کلی مواد غذایی خشک را دارند، برخی از مخازن هم با ورق استیل های مقاوم تر در بخش ذوب مواد غذایی مانند کارخانه های شکلات سازی و برخی هم در مخازن مخلوط سازی مواد مانند کارخانه های تولید لبنیات استفاده می شوند که نسبت به نوع کاربری شان دارای خصوصیات ویژه ای می باشند.

انواع مواد و ورق هایی که برای ساخت مخازن استیل صنایع غذایی به کار می رود با توجه به نوع کاربری مخزن، ظرفیت مخزن و موادی که قرار است در آن تولید و یا نگهداری شوند، متفاوت هستند.

به طور مثال از مخازن تک جداره با ظرفیت های متفاوت می توان برای نگهداری مواد خشک مانند برنج، آرد، حبوبات و ... استفاده می شود و از مخازن دو جداره و سه جداره می توان برای مخازن ذوب و مخلوط سازی استفاده کرد زیرا دارای مقاومت بیشتری در برابر گرما و درجه حرارت های متفاوت می باشند.

البته چنانچه که قرار باشد مواد غذایی که خاصیت اسیدی ندارند را در مخزن نگهداری کنند از مخازنی با استیل های 304 استفاده می شود و اگر قرار باشد مواد غذایی اسیدی و خورنده را در مخازن استیل نگهداری کنند از مخازن با ورق استیل 316 استفاده می شود که مقاومت بیشتری دارد.

مواد غذایی مانند شیر و خامه که دمای هوا روی آنها تاثیر می گذارد را باید در مخازنی نگه داری و حمل و نقل کرد که دارای ورق استیل با ضخامت بیشتری باشند مانند مخازن دو جداره و سه جداره که مقاومت بیشتری نیز دارند.

 

مخزن استیل

 

همچنین دامداری ها یکی از مشتریان اصلی مخازن استیل صنایع غذایی حاوی ورق استیل 316 و ورق استیل 304 می باشند زیرا برای نگه داری و حمل و نقل شیر از این مخازن استفاده می کنند، اما چون استیل 304 دارای قیمت کمتری می باشد بیشتر مورد استفاده دامداری ها قرار می گیرد.

این نوع مخازن نه تنها در کارخانه های صنایع غذایی بلکه در بسیاری از صنایع مانند داروسازی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و همچنین در مبحث حمل و نقل مواد غذایی در مسافت های طولانی نیز مورد استفاده می باشند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید