X

میکسر ساخته شده از ورق استیل

02122011620 تلفن
تجهیزات صنعتی استیل
میکسر ساخته شده از ورق استیل یکی از تجهیزات صنعتی است که از جنس استیل ساخته شده است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


دستگاه میکسر چیست؟

قبل از این که بخواهیم درمورد دستگاه میکسر استیل صحبت کنیم، بهتر است که قدری در مورد آنها بدانیم و اینکه از میکسر ها چه استفاده هایی می شود؟ و اینکه استفاده ورق استیل در این میکسر ها چه مزیتی دارد؟ باید بدانید که میکسر ها در طیف وسیعی از کارخانه ها، از کارخانه های شیمیایی گرفته تا غذایی، کاربرد دارند، اما امروز ما می خواهیم در مورد دستگاه میکسر استیل در صنایع غذایی صحبت کنیم. هر زمان که مواد غذایی نیاز به مخلوط شدن، خرد شدن، ترکیب شدن و غیره نیاز داشته باشند از دستگاه های میکسر برای انجام این امر کمک می گیریم. به طور کلی به هر دستگاهی که عمل ترکیب کردن و همگن ساختن را انجام دهد میکسر گفته می شود. این ترکیب کردن برای همه ی مواد اعم از مایع و جامد صدق می کند و حتی می تواند مایع را با جامد، جامد را با جامد، مایع را با مایع ترکیب نماید.

 

ورق استیل

 

اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه میکسر استیل:

دستگاه میکسر استیل، دارای یک مخزن بزرگ که محل قرار گیری مواد مختلف است، دارای یک تیغه ی تیز و قدرتمند، دارای بلیچه ی دوار می باشد. این سه جزء اصلی باعث می شوند که مواد با هم ترکیب شوند. خرید دستگاه میکسر استیل، بستگی به نوع مواد ترکیبی دارد، چرا که میکسر ها در بلیچه، تیغه و پارو با هم متفاوت هستند. در بعضی از دستگاه های میکسر، فقط می توانیم پارو و یا تیغه را مشاهده کنیم. از آنجایی که اغلب از میکسر ها در صنایع غذایی استفاده می کنند، بایستی کاملا تمیز و بهداشتی باشند. در میان تمام میکسر ها، دستگاه میکسر ساخته شده از ورق استیل بسیار تمیز و بهداشتی می باشد. علت این تمیز بودن شست و شوی راحت این میکسر ها است چرا که مواد به آن ها نمی چسبد و به راحتی می توان حتی با یک دستمال نیز آن را برق انداخت.

مزیت های دستگاه میکسر استیل:

از جمله مهم ترین مزیت های دستگاه میکسر استیل، ضد زنگ بودن آن ها است از آن جایی که بعد از هر بار استفاده باید این میکسر ها را شست، خطر زنگ زدن آن ها را تهدید می کند. اگر میکسری زنگ بزند موجب آلودگی مواد غذایی و کاهش عمر آن خواهد شد بنابراین خاصیت ضد زنگ بودن دستگاه میکسر ساخته شده از ورق استیل، بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که نمی توان از خرید دستگاه میکسر استیل، در تمام صنایع غذایی چشم پوشی کرد. میکسر ها در صنایع غذایی هر روزه در معرض خطر خوردگی و ساییدگی قرار دارند ولی دستگاه میکسر استیل، به خاطر مقاوم بودن در برابر این عوامل عمری بسیار طولانی دارد. اگر چه قیمت این میکسر ها قدی گران بوده ولی بسیار کارآمد هستند به مراتب در مقابل خرید چندین نوع میکسر بی کیفیت، مقرون به صرفه تر هستند.رایج ترین مصارف صنعتی تجهیزات می تواند ورق استیل 304 ، ورق استیل 321 و یا حتی ورق استیل 316 باشد.

 

ورق استیل

سایر میکسر ها

علاوه بر دستگاه میکسر استیل، یک سری میکسر های دیگر با جنس های مختلف وجود دارند که آن ها نیز به نحوی هر کدام از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند ولی این را بدانید که هیچ کدام از آن ها نمی تواند جای دستگاه میکسر استیل را بگیرد. دستگاه میکسر استیل تا حدی کاربردی و بهداشتی است که وزارت بهداشت به خرید ابزار آلات با جنس استیل تاکید دارد. از جمله میکسر های دیگر می توان به میکسر های زیر اشاره نمود:
میکسر از جنس آلومینیوم: آلومینیوم بسیار سمی بوده و متاسفانه می تواند با مواد غذایی ترکیب شده و وارد بدن گردد. اگر این آلومینیوم به یک باره وارد بدن شود موجب مسمومیت می شود ولی اگر ما از ابزار های آلومینیوم برای تهیه ی مواد غذایی استفاده کنیم، آلومینیوم به تدریج وارد بدن ما شده و ممکن است که ایجاد سرطان کند که این مورد بسیار خطرناک تر است.
میکسر از جنس چدن: این میکسر ها اگر چه نسبت به میکسر های آلومینیوم کمتر با غذا واکنش می دهند و باعث مسمومیت در بدن نمی شوند اما وزن آن ها بسیار سنگین بوده و حمل و نقل آن ها را مشکل ساز خواهد شد. علاوه بر حمل و نقل، شست و شوی این میکسر ها، به خاطر سنگین بودن آن ها بسیار دشوار است.

کاربرد میکسر استیل در صنایع دیگر

میکسر استیل، تنها در صنایع غذایی کاربرد ندارد بلکه در تمام صنایع و کارخانه ها از دستگاه میکسر استیل برای ترکیب و تولید محصولات خود استفاده می کنند. از جمله صنایعی که از این نوع میکسر برای تولید محصولات خود استفاده می کنند به شرح زیر می باشد:
صنعت تولید خمیر کاغذ
صنعت تصفیه ی آب
صنعت کشاورزی
صنعت تولید دارو
صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی
صنعت تولید مواد شیمیایی
و غیره

 

ورق اسیل



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید