X

مخازن ساخته شده با ورق استیل

02122011620 تلفن
مخزن استیل حمل مواد شیمیایی
مخازن استیل ساخته شده با ورق استیل جهت حفظ و نگهداری مواد شیمیایی بسیار عالی و مناسب است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


آشنایی با مخازن استیل حمل مواد شیمیایی

بسیاری از مواد شیمیایی را باید به منظور مصرف در موارد خاص به مکان های مختلف ارسال کرد، از این رو این مواد را باید در مخازن مناسب ریخت تا صدمه ای به آنها وارد نشود. در همین رابطه مخازن استیل حمل مواد شیمیایی که معمولا برای ذخیره و حمل و نقل مواد در میان شهرها استفاده می شود باید دارای استانداردهای خاصی باشند.این مخازن از جنس ورق استیل هستند.

مخازن استیل حمل مواد شیمیایی از چه موادی ساخته می شوند؟

ماده اصلی تشکیل دهنده این مخازن ورق استیل می باشد، با توجه به اینکه استیل از مواد شیمیایی مختلفی مانند منگنز، کربن، کروم و ... تشکیل شده است، افزایش و یا کاهش درصد هر کدام از این فلزها خیلی از خواص و ویژگی های این مخازن را تغییر می دهد.

 

مخزن استیل


انواع ورق استیل هایی که برای ساخت مخازن استیل حمل مواد شیمیایی استفاده می شود می توانند از نوع ورق استیل 316 و ورق استیل 304 باشند و همچنین با توجه به دسته بندی مخازن استیل از لحاظ ساخت به نوع تک جداره، دو جداره و سه جداره باید متناسب با ماده شیمیایی که قرار است در آن مخزن ریخته شود نوع مخزن را انتخاب کرد.
عموما برای حمل مواد شیمیایی از مخازن استیل موسوم به مخزن استیل ضد اسید استفاده می شود که از ورق استیل 316 برای بدنه آن استفاده شده است که دارای خاصیت فوق العاده ضد اسیدی در دماهای بسیار بالا می باشد. بیشتر سازندگان، مخازن استیل حمل مواد شیمیایی را پایه دار می سازند تا کف مخزن تماسی با کف زمین نداشته باشد و راحت تر بتوان مواد شیمیایی را در آن ریخت و از آن خارج کرد. عموما انواع ورق استیل به کار رفته در این مخازن را با پوششی ضد زنگ می پوشانند تا کاملا نکات ایمنی و بهداشتی رعایت شده باشد.

مخازن استیل حمل مواد شیمیایی باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

مخازن استیل حمل مواد شیمیایی از جهات مختلفی با هم متفاوت هستند، از دیگر فاکتورهایی که به انتخاب نوع مخزن منجر می شود نوع ورق متناسب با ماده شیمیایی می باشد. مهم ترین خاصیت مخازن استیل حمل مواد شیمیایی خاصیت ضد زنگ بودن و ضد خورندگی قابل توجه این مخازن می باشد، این مخازن نباید هیچگونه واکنشی در برابر مواد اسیدی و قلیایی از خود نشان دهند. عموما باید همیشه مقدار ماده شیمیایی را که درون مخازن استیل حمل مواد شیمیایی می ریزیم کمتر از حجم واقعی مخزن باشد تا بر اثر تغییرات جوی و دما، تغییری در مواد شیمیایی انجام نشود و سرریز نشوند.
از این مخازن حاوی ورق استیل بیشتر برای حمل مواد شیمیایی مانند اسید فسفریک، اسید نیتریک، اسید سولفوریک و دیگر مواد شیمیایی قابل استفاده در کارخانجات تولید مواد شوینده و دیگر صنایع استفاده می شود.
همچنین تولید کنندگان و سازندگان مخازن استیل حمل مواد شیمیایی باید در هنگام ساخت، علاوه بر توجه به نوع ورق استفاده شده به نوع جوش ها، نوع اتصالات و کانال های ورودی و خروجی مواد شیمیایی ساخته شده مخزن توجه کنند تا همگی خاصیت ضد اسیدی و ضد زنگ داشته باشند تا واکنشی با مواد شیمیایی انجام نشود.

 

مخزن استیل


خریداران انواع مخازن استیل حمل مواد شیمیایی باید در هنگام سفارش نوع ماده شیمیایی و چگالی آن ماده، وزن ماده شیمیایی، نوع و طرح مخزن را به فروشنده و تولید کننده اعلام کنند تا تولیدکننده مخزنی مناسب را تولید کند که درجه اطمینان بالایی داشته باشد و بتواند انواع فشارهای وارده فضا و ماده شیمیایی را تحمل کند.
همچنین بسیاری اوقات باید شکل مخزن( هرمی، مکعبی، استوانه ای، افقی و ...) و نوع مخزن و ورق به کار رفته را متناسب با نوع ماده شیمیایی، فاصله حمل و نقل، شرایط جوی طول سفر و بسیاری از عوامل دیگر انتخاب کرد تا ماده شمیایی به انواع موجودات زنده و محیط پیرامونش آسیبی نزند.

مزایای استفاده از مخازن استیل به جای مخازن پلی اتیلن و دیگر جنس ها

یکی از مزایای استفاده از مخازن استیل به جای مخازن پلی اتیلن مقاومت این مخازن در برابر انواع فشارها و ضربات می باشد به خصوص در هنگام حمل و نقل ممکن است اتفاقات ناخواسته ای برای ماشین حمل مخزن و خود مخزن پیش بیاید.
همچنین ناگفته نماند که چگالی اکثر مواد شیمیایی نسبت به مایعات دیگر بیشتر می باشد و مخازن پلی اتیلن کمتر می توانند این فشارها را تحمل کنند به همین دلیل اگرچه این مخازن استیل حمل مواد شیمیایی حاوی ورق استیل می باشند و گرانتر هستند اما مخازن مطمئن تری برای حمل مواد شیمیایی می باشند.

یکی دیگر از عللی که مخازن استیل را برای حمل مواد شیمیایی استفاده می کنند و مشتری بیشتری دارند، قابلیت نصب تجهیزات مختلف بر این مخازن می باشد زیرا دیگر مخازن با جنس های مختلف نمی توانند سنگینی و فشار حاصل از تجهیزات نصب شده روی خود را تحمل کنند اما مخازن استیل این توانایی تحمل را دارند. انواع شیرها، نردبان، آبنما، سیستم های سرمایشی و گرمایشی دیجیتال، سیستم همزن و ... از برخی این تجهیزات می باشند.

 

مخزن استیل



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید