X

تجهیزات ساخته شده از استیل در صنعت

02122011620 تلفن
کاربرد ورق استیل در ساخت تجهیزات
تجهیزات ساخته شده از ورق استیل ، دارای طول عمر و راندمان بالا هستند.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

تجهیزات استیل صنایع غذایی

خطوط فراوری مواد غذایی که در ساخت آنها از ورق استیل استفاده شده، از جمله مهم ترین بخش های یک کارخانه تولیدی می باشد. این تجهیزات دارای دستگاه های مختلفی بوده که هر کدام وظیفه مختص به خود را دارند. در مقاله حاضر علاوه بر معرفی اعضای تجهیزات استیل صنایع غذایی، به مزیت استیل بودن این دستگاه ها نیز اشاره خواهد شد. تجهیزات تولید صنایع غذایی، دارای اهمیت زیادی در کشور می باشد چرا که ایران جزو معدود کشورهایی بوده که دارای مصرف بی اندازه ی نان و کیک می باشد. از آن جایی که آمار مصرف نان و کیک در ایران بالا است، همین امر موجب شده که تولید و فروش این محصولات افزایش یابد. با افزایش فروش به طبع کارخانه های بسیاری به تولید نان، کیک و کلوچه اقدام می کنند و همه ی این کارخانه ها به تجهیزات تولید نان، کیک و کلوچه نیاز خواهند داشت. از این جهت همه برای راه اندازی تجهیزات استیل، اقدام می نمایند. دلیل تاکید روی استیل بودن این دستگاه ها به خاطر عوامل زیر می باشد:

شست و شوی راحت، بهداشت و سلامت بالا، عدم ترکیب با ماده ی غذایی، تحمل دما های بالا، مقاومت در برابر فرسایش، مقاومت در برابر سایش، قابلیت ضد زنگ بودن و غیره.

 

تجهیزات استیل

 

اجزای تشکیل دهنده تجهیزات تولید غذا:

خطوط تولید غذا از چندین دستگاه مختلف تشکیل شده است که به جرئت می توان گفت جنس به کار رفته در تمامی قسمت ها ورق استیل می باشد. استفاده از ورق استیل در این دستگاه ها موجب افزایش بهداشت، سلامت و تمیزی می شود. سایر دلایل نیز در بالا در مورد مزیت استفاده از ورق استیل مطرح شد. اما ما می خواهیم بدانیم که تجهیزات استیل صنایع غذایی، شامل چه دستگاه هایی می باشد؟ این دستگاه ها به شرح زیر است:

فر برای پختن و حرارت غیر مستقیم: این فر همان طور که همه می دانیم برای پختن انواع نان و کیک می باشد. فر ها در واقع اجاق هایی هستند که با حرارت غیر مستقیم کار می کنند. جنس فر معمولاً از ورق استیل می باشد، چرا که ورق استیل در فر می تواند دمای بسیار زیادی را تحمل کند بدون این که دچار پوسته پوسته شدن و اکسیداسیون شود.

دستگاه الک: این دستگاه که جزئی از خط تولید نان، کیک و کلوچه می باشد، از ورق استیل ساخته شده و به منظور الک و صاف کردن آرد به کار می رود. وقتی که آرد توسط این دستگاه الک می شود، تخمیر و افزایش کیفیت نان را به دنبال خواهد داشت.

 

تجهیزات استیل

 

سایر اجزای تجهیزات تهیه آرد و نان:

دستگاه همزن

نوعی دیگر از تجهیزات ساخته شده از استیل بوده که به جهت هم زدن و مخلوط کردن مواد اولیه ی کیک یا نان مورد استفاده قرار میگیرد. در بازار دو نوع همزن وجود دارد، هم زنی که از جنس آلومینیوم بوده و نوعی که از ورق استیل ساخته شده است. بی شک همزن های ساخته شده از ورق استیل به مراتب بهتر می باشند.

واگن حمل و نگه داری مواد

از دیگر اجزای خط تولید نان، کیک و کلوچه، واگن حمل مواد می باشد. این واگن را که می توان در قنادی های کوچک هم مشاهده نمود، دارای طبقاتی است که معمولاً سینی ها در آن قرار داده می شوند. این طبقات دارای فاصله های مشخصی بوده تا بتوان هر نوع کیک را نانی را در آن ها قرار داد. در بازار بهترین نوع واگن ها از ورق استیل ساخته شده اند. به طور کلی دو نوع واگن حمل و نگهداری را می توان در بازار یافت: واگن کاور دار و واگن بدون کاور. این واگن ها دارای چرخ بوده و جنس این چرخ ها از نوع ورق استیل نسوز می باشد.

انواع سینی

از مهم ترین جزء های خط تولید نان، کیک و کلوچه، سینی می باشد که خمیر داخل این سینی ها در فر قرار می گیرد. این سینی ها که از جنس ورق استیل بوده و دارای اشکال و سایز های مختلفی هستند. البته سینی های آلومینیومی، آهنی و غیره هم وجود دارد که بهترین نوع آن سینی های ساخته شده از ورق استیل می باشد. از سایر اجزای خط تولید استیل نان، کیک و کلوچه، می توان به میکسر ها، دستگاه آسیاب و خرد کن، دستگاه پهن کن و غیره اشاره نمود.

 

تجهیزات استیل

 

تجهیزات استیل معمولا با ورق استیل 304 و 316 ساخته می شوند. البته بسته به نوع حساسیت این تجهیزات انتخاب گرید مناسب نیز ممکن است متفاوت باشد. مثلا اگر در تماس با مواد اسیدی باشد ورق استیل 316 گزینه مناسب تری است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید