X

استفاده از ورق استیل در ساخت تجهیزات استیل

02122011620 تلفن
تجهیزات استیل در گلاب گیری
تجهیزات کاربردی در صنایع کشاورزی ، غذایی ، گلاب گیری می توانند تماما از جنس ورق استیل انتخاب شوند.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


نحوه ی عملکرد دستگاه گلاب گیری استیل

قبل از این که در مورد نحوه ی عملکرد دستگاه گلاب گیری استیل(ساخته شده از ورق استیل)، صحبت کنیم بهتر است بدانیم که اصلا گلاب چیست؟ در لغت گلاب به معنای آب گل است. ولی به این مفهوم نیست گه آب گلاب را بگیریم بلکه در گذشته و تا امروز گلاب را از طریق عرق گیری گل محمدی به دست می آورند. به گل محمدی گل گلاب نیز می گویند. باید بدانید که گلاب تنها از گل محمدی به وجود آمده و سایر گل ها را نمی توان به جای گل محمدی قرار داد. چرا که تنها گل محمدی است که عرق آن خوشبو و ماندگار می باشد. در گذشته که دستگاه گلاب گیری استیل نبود. از یک ظرف بزرگ مانند دیگ استفاده می کردند، به این صورت بود که مقداری آب و گل محمدی را در دیگ می ریختند و سپس روی حرارت می گذاشتند.

 

تجهیزات استیل


وقتی که گل کم کم شروع به جوشیدن نمود یک ظرف کوچک تر و خالی را درست در وسط آن قرار می دهند در این هنگام روی ظرف را با یک نایلون یا سفره می پوشاندن و مقداری آن را شل تر می بستند و آن را سفت نمی بستند در وسط نابلون مقداری سنگ کوچک می گذاشتند تا یک شیب را درست رو به روی ظرف خالی قرار دهند. وقتی گل شروع به جوشیدن می کرد. آب آن به همراه آب اضافه شده بخار می شود و بخار روی نایلون قرار می گرفت. بعد از این که بخار روی نایلون از سمت داخل دیگ زیاد شد. عمل میعان رخ داده و بخار تبدیل به مایع می شود از آن جایی که شیب نایلون رو به ظرف است، این بخار درون ظرف خالی وسط می ریخت. برخی از آن هایی که می خواستند به کار خود سرعت ببخشند از یخ روی نایلون استفاده می کردند. وقتی که نایلون سرد باشد زود تر بخار به مایع تبدیل می شود. این عمل را تا مدت طولانی انجام می دادند تا تمام آب مخلوط شده با گلاب به بخار تبدیل شده و بخار به صورت مایع در ظرف کوچک تر بریزد. باید بدانید که آب اضافه شده به گل باید به اندازه ی لازم و استاندارد باشد که این اندازه بر اثر تجربه به دست آمده است.

 

ظروف استیل

دستگاه گلاب گیری استیل و گلاب گیری امروزی

اولین باری که دستگاه گلاب گیری استیل وارد بازار شد مسلما همه ی کسانی که عمل گلاب گیری را انجام می دادند بسیار خشنود و راضی بودند، چرا که درست است که در بالا عمل گلاب گیری به راحتی گفته شد، اما این عمل به این راحتی ها هم نیست و نیاز به دقت و حوصله ی زیادی دارد. همیشه ما خیلی راحت می توانیم از عملی سخن بگوئیم ولی پای عمل که به میان آید کار را بسیار سخت می کند. به همین دلیل دستگاه گلاب گیری استیل، به منظور راحت ساختن عمل گلاب گیری به وجود آمد. دستگاه گلاب گیری استیل، به صورت یک مخزن بزرگ بوده که آب و گل محمدی را داخل آن ریخته و از طرف دیگر بعد از گذشت زمان از شیری که در دستگاه گلاب گیری استیل تعبیه شده است گلاب خالص و ناب خارج می شود. این دستگاه گلاب گیری استیل سرعت بیشتری نسبت به گلاب گیری سنتی دارد و مطمئن شما گلاب خالص تری را از این دستگاه گلاب گیری استیل، دریافت می کنید. این گلاب گیری بسیار بهداشتی بوده است. در حین گلاب گیری به روش سنتی عوامل بسیاری موجب می شوند که گلاب شما آلوده شود و باکتری یا ویروس وارد آن شود اگر این عوامل بیماری زا وارد گلاب شوند علاوه بر ایجاد مسمومیت برای فردی که آن را میل می کند موجب ایجاد فساد در خود گلاب شده و ماندگاری آن را بسیار پائین می آورد.

 

تجهیزات استیل

 

مزیت استفاده از دستگاه گلاب گیری استیل نسبت به روش سنتی

به همین جهت ما توصیه می کنیم که به جای استفاده از روش های سنتی از دستگاه گلاب گیری استیل استفاده نمائید تا یک گلاب بهداشتی و ناب خالص را تهیه نمائید. در برخی از شهر های ایران مانند شهرستان قمصر در کاشان، گل محمدی به وفور یافت شده و از آن بهره برداری می کنند به همین جهت آن ها می خواهند که در مدت زمانی کوتاه، مقدار زیادی از گل محمدی را به گلاب تبدیل نمایند. به همین جهت روش سنتی در آن شهر ها کاربردی ندارد و زمان طولانی را می خواهند صرف عمل گلاب گیری کنند به همین جهت از دستگاه گلاب گیری استیل برای عمل گلاب گیری خود استفاده می نمایند. باید بدانید اگر به استیل بودن این دستگاه اشاره می کنیم و روی آن بسیار تاکید داریم به خاطر استفاده از ورق استیل در دستگاه گلاب گیری استیل می باشد که بسیار مقاوم و بهداشتی است. ورق استیل موجود در دستگاه گلاب گیری استیل، باعث می شود که سرعت عمل گلاب گیری افزایش یابد چرا که ورق استیل به راحتی و با سرعت سرد و گرم می شود.گرید پیشنهادی برای این تجهیزات میتواند سری 300 باشد ولی از ورق استیل 430 هم میتوان بهره گرفت. ورق استیل 420 بدلیل ریز ساختار مارتنزیتی که دارد معمولا برای نیاز به استحکام بالا نیز طبقه بندی می شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید