X

کاربرد ورق استیل در صنعت پخت و پز

02122011620 تلفن
ورق استیل در فر شیرینی پزی
ورق استیل در صنعت غذایی دارای جایگاه ویژه ای است. حفظ سلامت مواد غذایی ، زیبایی ، استحکام تنها بخشی از مزایای استفاده از تجهیزات استیل است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


فر شیرینی پزی استیل

فر شیرینی پزی استیل، نوعی دیگر از ابزارآلات است که از ورق استیل ساخته شده است. مسلما همه ی ما با انواع فر ها آشنایی داریم. می دانیم که فر های مختلفی با عملکرد های متفاوت در بازار وجود دارد اما مهم تر از همه جنس آن ها است که باید ورق استیل باشد. البته ما استفاده از ورق استیل را به صورت علاقه ای و دلخواه نمی گوئیم بلکه طبق بررسی های لازمی که انجام داده ایم می دانیم که فر شیرینی پزی استیل، بسیار کار آمد تر از سایر فر های شیرینی پزی می باشد. علی الخصوص فر شیرینی پزی استیل، بسیار حساس بوده و علت این حساسیت هم این است که شیرینی نیازی به دمای بالا ندارد و در دمای بالا فورا می سوزد ولی سایر مواد غذایی ممکن است به حرارت زیاد نیاز داشته باشند. از طرف دیگر هم باید شیرینی در دمایی کاملا ملایم قرار بگیرد تا مغز پخت شود و داخل شیرینی پوک گردد. شیرینی به خاطر وجود مواد قندی و شکری فورا به سینی فر می چسبد. اگر در ساخت فر شیرینی پزی استیل، و سینی آن از ورق استیل استفاده شود یک حالت نسوز بودن پیدا می کند. و دیگر شیرینی ها به سینی و دیواره ها نمی چسبد.

 

فر شیرینی پزی استیل

 

فر شیرینی پزی ساخته شده با ورق استیل

فر شیرینی پزی استیل، امروزه به صورت کاملا حرفه ای در قنادی ها یا صنایع شیرینی پزی وجود دارد. در سال های قبل از فر های غیر تخصصی در این مکان ها استفاده می شد اما با ورود فر شیرینی پزی که از ورق های استیل ساخته شده اند. تولید کنندگان پی بردند که اگر می خواهند تولید شیرینی خود را بسیار با کیفیت نمایند باید از فر شیرینی پزی استیل استفاده کنند. فر شیرینی پزی استیل بسیار بهداشتی می باشد و همیشه مورد توجه و رضایت وزارت بهداشت بوده است. البته برخی از خانم های خوش سلیقه و کدبانو نیز در منزل به پخت نان و شیرینی اقدام می کنند و به صورت روزانه برای خانواده و میهمانان خود شیرینی طبخ می کنند. این بانوان نیز می توانند از فر شیرینی پزی استیل برای تولید شیرینی های خوشمزه استفاده نمایند. در کارخانه های بزرگ تولید کیک و شیرینی همواره از فر شیرینی پزی استیل در اندازه های خیلی بزرگ استفاده می نمایند تا حدی که می توان ارابه های بزرگ را وارد آن نمود. این ارابه ها می توانند هم اندازه ی یک انسان از نظر ارتفاع باشند. بزرگی این فر شیرینی پزی استیل، ممکن است که باعث شود شما به سختی آن را تمیز نمائید ولی این را بدانید و مطمئن باشید که اصلا هم این گونه نیست. و استفاده از ورق استیل در فر شیرینی پزی استیل باعث گردیده که بتوانند حتی با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنند. وقتی شما بتوانید یک وسیله را به راحتی پاک و تمیز نمایید مسلما آن وسیله عاری از باکتری، میکروب و عوامل بیماری زا خواهد شد.

 

فر شیرینی پزی استیل

 

مزیت های استفاده از فر شیرینی پزی استیل

تصور اکثر مردم بر این است که فکر می کنند چون فر شیرینی پزی استیل، دارای دمای بالایی می باشد پس هیچ گونه عامل بیماری زایی در آن وجود ندارد، به نظر شما این تصور درست است یا خیر؟ خیر این تصور کاملا اشتباه است، درست است که بیشتر باکتری ها و حتی ویروس ها در دمای بالا از بین می روند اما باید بدانید که ما در طبیعت باکتری های گرما دوست هم داریم که می توانند دماهای بسیار شدید را تحمل کنند. مانند باکتری هایی که در چشمه های آب گرم وجود دارند. پس با توجه به این که این باور غلط است باید بدانیم که فر شیرینی پزی استیل نیاز به نظافت پس از هر بار استفاده را دارد و اگر تولید کنندگان از این امر غافل شوند مسلما تولیدات بی کیفیت و آلوده ای دارند که موجب می شود مصرف کنندگان مسموم و بیمار شوند. به خاطر همین است که برخی از کارخانه ها و یا تولیدکنندگان با توجه به استفاده از فر شیرینی پزی استیل باز هم در تولیدات آن ها آلودگی دیده می شود. درست است که تمیز کردن برخی از فر ها بسیار سخت بوده و کارکنان نمی توانند آن را به خوبی تمیز نمایند. اما اگر آن ها از فر شیرینی پزی استیل استفاده نمایند به راحتی مشکل آن ها رفع خواهد شد.

سایر مزیت های استفاده از فر شیرینی پزی استیل

از دیگر مزیت های استفاده از فر شیرینی پزی استیل که از ورق استیل ساخته شده است می توان به مقاومت بالای آن استفاده نمود. باید بدانید که فر شیرینی پزی استیل در برابر دما بسیار مقاوم است و چون هر کدام از شیرینی ها و کیک ها به یک اندازه ی خاص به حرارت نیاز دارد. باعث می شود اگر فر از ورق استیل ساخته نشده باشد دچار شکستگی و خرد شدن گردد. ولی فر شیرینی پزی استیل در دمای بالا بسیار مقاوم است و هیچ گونه تغییری نخواهد کرد. البته مقاومت فر شیرینی پزی استیل تنها به حرارت بالا ختم نمی شود و این فر ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی نیز مقاوم است.

پر کاربردترین استیل برای ساخت اینگونه تجهیزات ورق استیل 304 است.

 

فر شیرینی پزی استیل



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید