X

در چه مواقعی باید از ورق استیل دانه گندمی استفاده کنیم ؟

02122011620 تلفن
ورق استیل طرح دار (ورق استیل دانه گندمی)
ورق استیل دانه گندمی بدلیل خواص ویژه ای که دارد می تواند در نقاط مهم و در معرض تماس زیاد با اشخاص قرار گیرد.
فلز کالا
فلز کالا

معرفی ورق استیل دانه گندمی

معرفی ورق استیل دانه گندمی
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

ورق استیل دانه گندمی  (ورق استیل طرح دار)

استنلس استیل ها معمولا در قالب ورق، لوله، تیوب، میلگرد، پروفیل و .... روانه بازار می شوند. در بین مقاطع تولیدی از این فولادها، استنلس استیل به شکل ورق یکی از اصلی ترین نیاز روز واحدهای صنعتی بوده و بخش عظیمی از تولید فولادهای زنگ نزن را به خود اختصاص داده است. ورق های استنلس استیل در عرف بازار به ورق استیل معروف هستند. با توجه به گستردگی و بکارگیری روز افزون ورق استیل در صنایع مختلف، بسته به نوع کاربرد، این ورق ها با سطوح مختلفی تحویل مشتری می شوند. رایج ترین سطح پرداخت پایانی در ورق استیل عبارتند از:
دوپولیش مات (2B)
براق (BA)
خشدار روکش دار (No.4)
مات تک پولیش (No.1)
آینه ای (mirror or No.8)
طرح دار (Patterned)
در بین سطوح معرفی شده، ورق استیل با سطح طرح دار (Patterned) به وفور در صنایع تزئینی و ساختمانی استفاده شده است. قدمت بکارگیری این ورق ها به بیش از 40 سال می رسد. بکارگیری ورق استیل طرح دار علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری، هزینه های تعمیر و نگهداری را نیز کاهش می دهد. این ورق ها در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می گردند. ورق استیل دانه گندمی، آجدار، طلایی طرح دار، نقره ای طرح دار و... تنها نمونه هایی از گونه های متفاوت ورق استیل با سطح طرح دار می باشند.
اما در بین انواع ورق های استیل طرح دار، ورق استیل دانه گندمی یکی از معروفترین و پرکاربرد ترین ورق های طرح دار بوده که در بسیاری از کاربردهای تزئیناتی و دکوراسیونی توانسته نظر طراحان و تولید کنندگان این اصناف را به خود جلب کند.

تولید ورق استیل دانه گندمی (ورق استیل طرح دار)

 

ورق استیل دانه گندمی

 

پروسه تولید ورق استیل دانه گندمی همانند دیگر ورق ها می باشد مضاف بر اینکه یک سری فرایندهای مکانیکی توسط دستگاه هایی خاص جهت ایجاد برجستگی و طرح روی سطح این ورق ها اعمال می شود. این دستگاه معمولا با اعمال فشار مکانیکی طرح و الگوی مورد نظر را روی سطح ورق استیل پدید می آورند.

مزایای بکارگیری ورق استیل دانه گندمی (ورق استیل طرح دار)

علاوه بر زیبایی ظاهری، ایجاد برجستگی و طرح روی سطح این ورق ها، افزایش مقاومت به خراشیدگی را نیز به دنبال دارد. در نتیجه سطح ظاهری ورق استیل دانه گندمی در مقایسه با دیگر ورق های استیل با سطوح غیر طرح دار، بیشتر از آسیب مصون مانده و عمر طولانی تری خواهد داشت. همچنین همانطورکه پیش تر نیز اشاره شد با بکارگیری این ورق ها، هزینه های تعمیر و نگهداری نیز کاهش می یابد.
یکی دیگر از مزایای ایجاد طرح و الگو روی سطح ورق استیل افزایش مقاومت به سایش است زیرا با ایجاد برجستگی روی سطح این ورق ها عملا، سطح تماس کاهش یافته و به تبع آن امکان لغزش و سایش نیز کاهش می یابد. همین ویژگی منجر به توسعه ی بکارگیری ورق استیل طرح دار در ساخت بعضی از ماشین آلات مورد استفاده در صنایع غذایی و نوشیدنی شده است.

ورق استیل دانه گندمی (ورق استیل طرح دار) در ایران

ورق استیل دانه گندمی و دیگر انواع ورق استیل طرح دار موجود در ایران وارداتی هستند و در کشور تولید نمی شوند. کشورهای مختلفی در سرتاسر دنیا هستند که این ورق ها را تولید می کنند. به عنوان مثال کمپانی آسرینوکس در اسپانیا یکی از برترین تولید کنندگان استنلس استیل در دنیا می باشد که ورق استیل دانه گندمی و دیگر انواع ورق استیل طرح دار نیز جزء محصولات تولیدی این کارخانه می باشد.

کاربرد ورق استیل دانه گندمی (ورق استیل طرح دار)

به طور کلی با پیشرفت روز افزون صنعت، بکارگیری ورق های استیل طرح دار نیز افزایش می یاید. اما همانطورکه پیش تر نیز اشاره شد عمده ترین کاربردهای ورق استیل دانه گندمی مربوط به مصارف دکوراسیونی و تزئیناتی همچون فضای داخل ساختمان ها و ادارات می باشد. لمسه کاری های مبل نیز نمونه ای از کاربردهای ورق استیل دانه گندمی در امور تزئیناتی است. در بین واحدهای صنعتی، تولیدکنندگان اجزای آسانسور همچون بخش داخلی کابین و سقف آسانسور یکی از عمده ترین مشتری ها و مصرف کننده های ورق استیل دانه گندمی هستند. اجزای آسانسور در حین سرویس دهی در معرض تماس بسیار زیاد می باشد. بنابراین، این تجهیزات باید از جنسی ساخته شوند که نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری دارند. به همین دلیل بکارگیری ورق استیل دانه گندمی در بین تولیدکنندگان این صنف توسعه یافته است.

انواع ورق استیل دانه گندمی (ورق استیل طرح دار)

گریدهای آلیاژی مختلف در بین استنلس استیل ها می توانند با سطوح مختلف تولید شوند. اما در بین این رده های آلیاژی، ورق استیل 304 (ورق استیل نگیر) و ورق استیل 430 (ورق استیل بگیر) با سطح دانه گندمی بیشترین توجه را به خود جلب کرده اند. معمولا یکی از مقاطع و سطوح پایانی رایج در تولیدات مرتبط با این دو گرید، ورق استیل دانه گندمی می باشد.

 

ورق استیل دانه گندمی

 

قیمت ورق استیل دانه گندمی (ورق استیل طرح دار)

قیمت ورق استیل با سطوح مختلف در یک گرید خاص بنابر اعمال پرداخت و کاری که روی این ورق ها انجام گرفته است تعیین می گردد. از آنجایی ایجاد سطوح طرح دار همچون سطح دانه گندمی روی ورق استیل در مقایسه با دیگر سطوح پرداخت پایانی همچون مات یا دوپولیش (2B)، براق (BA)، خشدار روکش دار (No.4) به کار بیشتری نیاز دارد، به همین جهت ورق استیل دانه گندمی نسبت به موارد نام برده بهای بالاتری دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید