X

بویلرهایی که از ورق استیل ساخته می شوند چه برتری نسبت به سایر بویلرها دارند ؟

02122011620 تلفن
مزایای بویلرهای ساخته شده از ورق استیل
بویلرهای استیل تا چه حد در صنعت محبوبیت دارند ؟چرا بویلرهای استیل دارای عمر طولانی نسبت به بویلرهای دیگر دارند ؟
فلز کالا
فلز کالا

کاربرد ور استیل در ساخت بویلر

کاربرد ور استیل در ساخت بویلر
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

مزایای بویلرهای ساخته شده از ورق استیل

ورق استیل به خاطر عملکرد موفقیت آمیز در شرایط کاری و محیط های گوناگون، در طول زمان بر محبوبیت شان افزوده شده است. بویلرهای ساخته شده از استنلس استیل ثابت کرده اند که در پروژه ها و تاسیسات نوین نیز قابل اعتمادند. اگر کنجکاو هستید که بدانید چرا استنلس استیل در صنایع حرارتی محبوبیت کسب کرده و مورد توجه بوده، مقاله حاضر مطالبی را برایتان گردآوری کرده که نشان می دهد چرا بویلرهای ساخته شده از ورق استیل، تجاری سازی شده اند.

 

ورق استیل

 

دلایل انتخاب بویلرهای ساخته شده از ورق استیل

۱-مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون

استنلس استیل ها خانواده بزرگی از آلیاژها هستند که با ویژگی های مختلف و متنوع بسیاری از محیط ها و سیستم ها سازگار هستند. یکی از عمده ترین پارامترها در رابطه با بکارگیری استنلس ها در مبدل های حرارتی مربوط به عناصر آلیاژی موجود در این فولادهاست. در یک مبدل حرارتی ساخته شده از ورق استیل نقش عنصر کروم موجود در این فولادها بسیار ویژه و اساسی می باشد. این عنصر در ورق استیل خاصیت ضد خورندگی ایجاد می کند. البته کیفیت و عملکرد آن وابسته به نوع گرید به کار رفته است. زیرا مقادیر عنصر کروم و دیگر عناصر آلیاژی موجود در ترکیب شیمیایی فولادهای زنگ نزن با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین علت مقاومت به خوردگی در مبدل های حرارتی وابسته به نوع استنلس استیل بکار رفته است. به عنوان مثال شرکت پاترسون که در زمینه ساخت بویلر فعالیت دارد در تولیدات خود از ورق استیل ۳۱۶ و ورق استیل ۳۰۴ استفاده می کند. زیرا در محیط های کلریدی در برابر خوردگی های حفره ای و شکافی مقاوم اند. البته مقاومت به خوردگی ورق استیل 316 در مواجه با کلریدها به دلیل دارا بودن عنصر مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود درمقایسه ورق استیل 304 به مراتب بیشتر است. استنلس استیل در سیستم های آبی نیز حداقل آلودگی را دارد. به منظور پیشگیری از ایجاد خوردگی توسط اکسیژن با هر فلز آهنی، اکسیژن موجود در آب شیرین (تازه) می بایست کاهش یابد. همچنین استنلس استیل ها می توانند در مقابل خوردگی ناشی از میعانات و بخارات گازی نیز مقاومت می کنند.

۲-خواص مکانیکی

ورق استیل می تواند تحت برشکاری، جوشکاری، خمکاری، فرم دهی، ماشین کاری، مونتاژ و دیگر فرآیندهای ساخت قرار گیرد. این ویژگی ها این امکان را فراهم می کند که از ورق استیل در ساخت و طراحی مدل های متنوعی از مبدل های حرارتی استفاده شود. همچنین استنلس استیل ها استحکام بالایی دارند و با بکارگیری ورق استیل در ساخت مبدل ها ضخامت دیواره ها کاهش می باید.

۳- محدوده دمایی کاری

 

ورق استیل در ساخت بویلر

 

استنلس استیل هم در دمای جوش و هم در دمای زیر صفر قابلیت کاربرد دارند. ورق استیل آستنیتی میتواند در دماهای برودتی یا زیر صفر نیز استحکام عالی داشته باشد زیرا حاوی میزان بالایی از کروم و نیکل و مقادیر پایینی از کربن می باشد. دیگر خانواده های آلیاژی همچون فولادهای فریتی، مارتنزیتی و رسوب سختی جهت بکارگیری در دماهای پایین و برودتی مناسب نیستند زیرا بررسی ها و آزمایشات نشان داده است که چقرمگی این فولادها در دمای زیر صفر به شدت افت می کند. گریدهای آستنیتی در دمای جوش نیز دارای استحکام و دوام بالایی هستند و این امر به خاطر مقادیر بالایی از کروم است که از پوسته پوسته شدن سطح جلوگیری می کند.
البته این نکته را نیز باید اشاره کرد که تمام مواد و آلیاژهایی که در ساخت مبدل های حرارتی بسته به شرایط کاربرد و شرایط مورد استفاده قرار می گیرند دارای محدودیت هایی هستند. درک و شناخت این محدودیت ها به طراحان و سازندگان کمک و راهنمایی خواهد کرد که در انتخاب متریال جهت ساخت مبدل های حرارتی درست تصمیم گیری نمایند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید