X

ورق استیل تزئینی ، زیبا و مجلل

02122011620 تلفن
ورق استیل دکوراتیو
در دیزاین ساختمان های لوکس، استفاده از ورق استیل بسیار رواج پیدا کرده است.ورق های با عمر طولانی ، زیبا و با کلاس کاری بالا که تحت عنوان ورق استیل دکوراتیو طبقه بندی می شوند.
فلز کالا
فلز کالا

معرفی ورق استیل دکوراتیو

معرفی ورق استیل دکوراتیو
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


معرفی ورق استیل دکوراتیو

امروزه گستره کاربردی فولادهای زنگ نزن تنها صنایع تولیدی را شامل نمی شود بلکه طراحان دکوراسیون و امور تزئینات نیز از این فولادها بهره می برند. با توسعه جوامع بشری، تقاضا برای زیبایی و جذابیت نمای داخلی و خارجی سازه ها و ساختمان به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل انتخاب متریال همواره یکی از مهمترین پارامترها و فاکتورهای مد نظر فعالان این صنف بوده است. موادی که در این بخش بکارگیری می شوند باید دارای ویژگی هایی نظیر استحکام و دوام بالا، شکل پذیری، زیبایی ظاهری و ماشین کاری پذیری باشند. استنلس استیل به شکل ورق نمونه ای از آلیاژها و موادی هستند که به وفور در این امور مورد استفاده قرار می گیرند. ورق استیل معمولا با سطوح پرداخت پایانی مختلفی جهت بکارگیری در شاخه های مختلف صنعتی به واحدهای صنعتی تحویل داده می شوند. از این رو، در امور مرتبط با دکوراسیون و تزئینات نیز با سطوح خاصی بکارگیری می شوند که اصطلاحا به این ورق ها، ورق استیل دکوراتیو می گویند. ورق استیل دکوراتیو دارای مجموعه ای از طرح و رنگ های مختلف می باشد که این طرح و رنگ ها متناسب با نوع طراحی و دکوراسیون، روی سطح ورق ایجاد می گردد. ورق استیل آینه ای طلایی و نقره ای، ورق استیل براق، ورق استیل خشدار، ورق استیل پانچ شده و.... نمونه هایی از انواع ورق استیل دکوراتیو هستند. این ورق ها در بسیاری از مکان های عمومی همچون هتل ها، فرودگاه ها و همچنین ساخت بسیاری از لوازم خانگی مورد استفاده واقع شده اند. در ادامه اطلاعاتی بیشتری در ورق استیل دکوراتیو ارائه خواهد شد.

 

ورق استیل دکوراتیو

 

ویژگی های ورق استیل تزئینی

درخشندگی، زیبایی ظاهری، سطح صیقلی و مقاومت به خوردگی از جمله مهمترین ویژگی های ورق استیل دکوراتیو است. عمده ترین تفاوت و مزیت ورق استیل دکوراتیو در مقایسه با دیگر ورق های فلزی این است که علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری، عملکرد بسیار عالی و دوام بالایی دارند. همچنین قیمت ورق استیل دکوراتیو نسبت به بازده کاری که دارد، بسیار مناسب است.

تولید ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو گرید جدیدی نیست، بلکه این سطح ورق ها دارای طرح ها و رنگ هایی هستند که متفاوت از سطوح متداول و رایج در ورق استیل معمولی است. فقط یک سری فرایندهای مکانیکی جهت ایجاد طرح و رنگ روی سطح این ورق ها اعمال می شود. به عنوان مثال ورق استیل 304 دکوراتیو نمونه ای از ورق های دکوراتیو می باشد.
ورق استیل دکوراتیو موجود در ایران نیز همانند دیگر ورق های استنلس استیل وارداتی می باشد. کمپانی های آسرینوکس (Acerinox) اسپانیا، کلمبوس (Columbus) آفریقای جنوبی، تیسکو (Tisco) چین، وای سی اینوکس (YC Inox) تایوان و .... از جمله مهم ترین کارخانه های فولادسازی در جهان هستند که ورق استیل کوراتیو تولید می کنند.

انواع ورق استیل دکوراتیو

در بین انواع استنلس استیل ها، ورق استیل 304 و ورق استیل 430 نمونه ای از گریدهایی هستند که با سطح دکوراتیو تولید می شوند. ورق استیل دکوراتیو 430 بیشتر جهت بکارگیری در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو با توجه به طرح و رنگ منحصر به فرد، جایگاه ویژه ای در بین معماران و طراحان نمای داخلی و خارجی ساختمان ها دارد. علاوه بر امور مرتبط با دکوراسیون و تزئینات، ورق استیل دکوراتیو در بسیاری از مکان های عمومی همچون فروشگاه ها، هتل ها و فرودگاه ها مورد استفاده قرار گرفته است. یکی دیگر از کاربردهای این ورق ها، بکارگیری در ساخت اجزای کابین آسانسور می باشد. صنایع ساخت لوازم خانگی نیز از دیگر واحدهای صنعتی هستند که از ورق استیل دکوراتیو در تولیدات خود استفاده می کنند.

قیمت ورق استیل

 

ورق استیل دکوراتیو

 

قیمت ورق استیل وابسته به عواملی چون ترکیب شیمیایی، ضخامت و سطح پرداخت پایانی است. اما در یک گرید خاص و با ابعاد مشابه هر چه میزان پرداخت پایانی روی سطح ورق استیل بیشتر باشد قیمت نهایی ورق بالاتر است. به همین دلیل قیمت ورق استیل دکوراتیو در مقایسه با ورق استیل معمولی بالاتر است.

تهیه ورق استیل دکوراتیو

جهت تهیه ورق استیل دکوراتیو و دیگر انواع ورق استیل با قیمت مقرون صرفه و با کیفیت بالاتر می توان به مجموعه های بازرگانی وارد کننده فولادهای زنگ نزن همچون شرکت فلزکالا اشاره نمود. جهت استعلام قیمت و سفارش خرید ورق استیل می توانید با شماره 22011620-021 تماس حاصل فرمائید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید