X

پیشرفت های باور نکردنی ترکیه در صنعت

02122011620 تلفن
صنعت استیل ترکیه در حال پیشرفت
ترکیه یکی از کشورهای با برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت است که به طور قابل تاملی در حال پیشرفت است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات

ترکیه در مسیر انقلاب صنعتی

کشوری با تاریخ غنی و طولانی مدت، دارای فرهنگ و تمدنی ریشه دار، ترکیه یک پل میان آسیا و اروپا است. این کشور با داشتن چنین فرهنگی و چنین تاریخ و چنین منابع طبیعیای نقش مهمی را در میان کشورهای جهان ایفا میکند. به همه این موارد باید اقتصادی که با حداکثر سرعت در حال رشد کردن است را هم افزود. با بررسی همه اینها در نهایت میتوان به این نتیجه رسید که ترکیه کشوری است با فرصتها و موقعیتهای فراوان برای صنعتی چون ورق استیل.

 

ورق استیل

ترکیه و پیشرفت رو به جلو

اگر بخواهیم با اطمینان سخن بگوییم، برای این که این ظرفیت بالقوه به واقعیت بپیوندد، باید کارهای زیادی انجام گیرد. اما گویا همه بر این موضوع واقفاند که مساله کلی این نیست که آیا این پتانسیلی که ترکیه در خودش دارد که روزی به یک اقتصاد بزرگ جهانی تبدیل شود، به واقعیت میپیوندد یا نه. بلکه سوال این است که دقیقا چه زمانی این اتفاق میافتد.
صندوق بین المللی پول پیش بینی میکه تا سال ۲۰۴۱ ترکیه دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود (اکنون در جایگاه شانزدهم قرار دارد). با توجه به اینکه، از بین ده شهر جهان با سریعترین رشد اقتصادی، ترکیه دارای چهار شهر (ازمیر ، استانبول ، بورسا و آنکارا) است.

چرا ترکیه با چنین سرعتی در حال پیشرفت است؟

جیمز چاتر در مقاله خود که در شماره ماه دسامبر از مجله جهانی استنلس استیل منتشر شده ، مشاهده کرده است که ترکیه مزایای طبیعی زیادی دارد که میتواند به آن کمک کند تا از نظر اقتصادی موفق باشد: صنعت کشاورزی بزرگ و قدرتمند، فراوانی مواد معدنی، یک ساحل طولانی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک. در برخی از مناطق این کشور، میزان رشد شهرنشینی بسیار بالا است و جمعیت افرادی که به این مناطق مهاجرت میکنند روز به روز بیشتر میشود.
همین امر سبب میشود که صنعت ساختمان سازی در این کشور رونق بگیرد. این کشور همچنین دارای تعداد بسیار زیادی از صنایع استیل، پالایشگاهها، کارخانجات پتروشیمی و کارخانهی کشتی سازی است. همچنین این کشور دارای سایر صنایع مهم مثل کالاهای برقی، حمل و نقل و هوافضا نیز هست.
بسیاری از این صنایع، داراییها و منابع به هم مرتبط هستند. برای مثال کشاورزی به کود بستگی دارد و یا اینکه صنایع فرآوری مواد غذایی، در صورت افزایش صادرات ترکیه، به کشتیهای بیشتری نیاز خواهند داشت. خط ساحلی این کشور با طول ۸۴۸۳ کیلومتر، سالانه میلیونها گردشگر را به خود جلب میکند. تعداد زیاد آنها و بالا رفتن تقاضاها تاثیرات مثبتی بر صنعت ساخت و ساز و حمل و نقل دارد ، همچنین آب و هوای گرم ترکیه این کشور را برای انرژی خورشیدی ایده آل میکند.
بنابراین فرصتهای صنعت استیل متعدد هستند. برخی از آنها هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفتهاند، برخی دیگر قریب الوقوع هستند، امروزه تعداد زیادی از آنها که قبلاً تحقق یافته اند یا در حال کار کردن و سود رسانی هستند.

نمونه هایی از پروژه های بزرگ در حال اجرا

فرودگاه جدید استانبول

برای مثال اگر بخواهیم صنایع ساخت و ساز را بررسی کنیم، سه پروژه زیربنایی بلند پروازانه هم اکنون در حال اجرا است. همانطور که جیمز چاتر در مقاله خود به آن اشاره میکند ، فرودگاه جدید (سوم) استانبول ، که در دست ساخت است ، بزرگترین فرودگاه جهان، با ظرفیت سرویس دهی به 150 میلیون مسافر در سال است. این ساختمان در چهار مرحله ساخته شده است و پس از اتمام، شش باند فرودگاه و چهار ساختمان ترمینال نیز در اختیار مسافران قرار خواهد داد.

سومین پل بسفر

سومین پل بسفر (که به عنوان پل Yavuz Sultan Selim نیز شناخته میشود) نمونه خوبی از یک پروژه زیربنایی بلند پروازانه است که هم اکنون در دست ساخت است. پس از اتمام ، طولانی ترین پل موتوری/ریلی جهان نام خواهد گرفت. یک پل استراتژیک که هم بستر را برای عبور مرور خودروها و وسایل نقلیه موتوری فراهم خواهد کرد و هم بستری خواهد بود برای عبور ریل راه آهن و مسیری سریعتر برای قطارها.
سومین پل بسفر، پلتفرمی است برای حمل و نقل ریلی و موتوری بر فراز بسفر، که در جهت شمال دو پل موجود در استانبول ساخته شده است. پس از اتمام، طولانی ترین پل موتوری/ ریلی در جهان خواهد بود. پیمانکار اصلی هیوندای است و مواد مورد استفاده شامل سیستم تنش دهی Post30 10 Macalloy است که از میله های استیل آلیاژی با کشش بالا ساخته شده و در اجرای مراحل پایانی از کروم کربن و استنلس استیل استفاده شده است.

 

ترکیه قطب اقتصادی

 

سیستم ریلی جدید استانبول

ترکیه سیستم ریلی بسیار پیشرفته و توسعه یافتهای دارد. هم اکنون یک پروژه در استانبول در حال اجرا است که مرمری نام دارد. از برنامه ریزیهای انجام شده برای این پروژه این است که در طی آن یک تونل زیرزمینی حفر شود و همچنین راه آهن قدیمی استانبول هم مجددا نوسازی شود.
همه لوکوموتیو های جدید که بر روی این ریل های تازه ساخته شده حرکت خواهند کرد، توسط کنسرسیوم بمباردیه، زیمنس و نورول تامین خواهند شد. اولین باری که قطارهایی از جنس استنلس استیل بر روی ریلهای راه آهن کشور ترکیه به حرکت درآمدند، سال ۲۰۱۴ بود. در این سال قطارهای استنلس استیل(معمولا ساخته شده از ورق استیل 304) که از چین وارد ترکیه شده بودند برای اولین بار بر روی ریلهای متروی شهر آنکارا به حرکت در آمدند. اکنون ترکیه به دنبال این است که میزان این قطارها و در کل میزان استفاده از استنلس استیل در کشورش را بیشتر از گذشته کند تا سرعت پیشرفت اقتصادش را بهبود ببخشد و جایگاهش را در عرصه اقتصادی، در میان کشورهای جهان بالاتر ببرد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید