X

زیور آلات استیل ، زیبا و سالم برای سلامتی انسان

02122011620 تلفن
استنلس استیل در ساعت سازی
استفاده از استنلس استیل در زیور آلات امروزه بسیار رایج شده است. بدلیل سازگاری بالایی که استیل با بدن دارد هیچ ضرری برای سلامتی انسان ندارد.
فلز کالا
فلز کالا

استنلس استیل در ساعت سازی

استنلس استیل در ساعت سازی
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


استنلس استیل در ساعت سازی

بکارگیری استنلس استیل نه تنها در صنایع ساختمان سازی، نفت وگاز، لوازم خانگی و... توسعه یافته بلکه در بخش تجارت لوکس نیز، به خصوص استفاده از فلزات گران بها در ساخت ساعت های ارزشمند، رشد چشمگیری داشته است.
صرفنظر از فلزات متداولی مانند طلا، تیتانیوم و پلاتین که برای ساخت ساعت های مچی بکار گرفته می شوند، طرح های جدیدی از استنلس استیل و همچنین استنلس استیل دوپلکس ارائه شده است. این موضوع انقلابی در صنعت ساعتسازی است، چرا که ساعت های ساخته شده از ورق استیل از مزایای زیادی برخوردارند.
فولاد زنگ نزن بخش مهمی از زندگی روزمره ما شده است. محصولاتی که به طور عمده از فولاد زنگ نزن ساخته شده اند، ما را احاطه کرده اند. مهم ترین خصوصیت ﺁن، ماهیت ضد خورندگی آن است که به همین دلیل از سایر مواد فلزی در صنعت ساعت سازی پیشی گرفته است. استنلس استیل برخلاف مواد بکار رفته درگذشته، ارزش قابل توجهی دارد، زیرا این فولاد نه تنها از کیفیت خوبی برخوردار است، بلکه موجب افزودن زیبایی به ظاهر ساعت نیز می شود.

سنت و نوآوری در صنعت ساعت سازی

از زمانی که استنلس استیل در دسترس قرار گرفته، این فولاد در ساخت زیورﺁلات و ساعت های مچی مورد استفاده قرارگرفته است؛ از ساعت های دیواری گرفته تا ساعت های هوشمند که کالری بدن شما را محاسبه می کنند، در ساختار همه آن ها فولاد زنگ نزن بکار رفته است. این فولادها در صنعت ساعت سازی سوئیس و همچنین اپل در ساخت ساعت های جدید که اخیراً معرفی شده اند مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

ورق استیل در زیور آلات

 

دلایل استفاده از استنلس استیل در ساعت سازی

مقاومت به خوردگی

اولین و مهمترین ویژگی فولاد زنگ نزن، ویژگی مقاومت به خوردگی ﺁن است. برخلاف تولیدات ﺁهنی که در هوای مرطوب زنگ می زنند و تخریب می شوند، تولیدات فولاد ضدزنگ از دوام و درخشش بیشتری برخوردار هستند. برخی از استنلس استیل ها، مقاومت به خوردگی بهتری نسبت به سایرین دارند. تعرق پوست، روی ورق استیل فریتی تاثیر می گذارد و به همین دلیل این نوع فولاد در صنعت ساعت سازی چندان رایج نیست.

مقاوم در برابر اکسیداسیون

فولاد زنگ نزن دارای مقاومت اکسیداسیون بالایی است؛ به این معنا که اکسید و سیاه نمی شود.
استنلس استیل همچنین دارای سختی و استحکام خوبی است. بنابراین ساعت های ساخته شده از جنس این فولادها به شدت در برابر نیروی خارجی که ممکن است موجب ﺁسیب یا تغییر شکل شود مقاوم هستند.

بی ضرر برای سلامتی

 

ورق استیل در زیورآلات

ازنظر کارشناسان، استنلس استیل ماده ای بی خطر ازلحاظ زیستی است. ازاین رو معمولا افرادی که از این نوع ساعت ها استفاده می کنند دچار حساسیت یا خارش های پوستی نمی شوند.
به هرحال در موارد جزئی حساسیت به فلز نیکل گزارش شده است. عنصر نیکل یکی از اصلی ترین عناصر آلیاژی در بین فولادهای زنگ نزن آستنیتی همچون ورق استیل 304 می باشد. البته حساسیت زایی به نیکل به معنای عدم کاربرد استنلس استیل در ساعت سازی نیست. به عنوان مثال ورق استیل 316 که همانند گرید 304 دارای عنصر نیکل می باشد، یکی از آلیاژهای مورد استفاده در این شاخه از صنعت است. علاوه بر استیل 316L گرید 904L نیز در ساعت سازی مورد استفاده قرار گرفته است.
به همین دلیل برخی از تولیدکنندگان ساعت از نوع دیگری فولاد زنگ نزن استفاده می کنند که استنلس استیل دوپلکس نامیده می شود و کاربرد ﺁن رو به افزایش است. علاوه بر خواص ضد خوردگی عالی، استیل دوپلکس دارای مقدار بسیار کمی نیکل است و مناسب افرادی است که به فلز نیکل حساسیت دارند.
استنلس استیل در کدام قسمت های ساعت استفاده می شود؟
صفحه عقربه: صفحه عقربه یا نمایش ساعت، زمان (در مورادی تاریخ و روز) را نشان می دهد. ساعت دارای صفحه نمایش (اعداد) و عقربه هایی برای نمایش زمان است. در صنعت ساعت سازی از استنلس استیل در ساخت صفحه عقربه برای ایجاد ظاهری نفیس و زیبا بکار گرفته می شود.
دسته کوک: یک پیچ چرخان است که در بخش بیرونی ساعت که برای تغییر زمان استفاده می شود. در این مورد نیز برای جلوگیری از زنگ زدگی، استنلس استیل که باعث ایجاد درخشندگی ساعت می شود مورد استفاده قرار می گیرد.
complication: به عملکردهای یک ساعت یا اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهد، به غیر از کارکرد اولیه یعنی زمان اشاره دارد. ممکن است این موارد چیزی به سادگی نمایش تاریخ یا به پیچیدگی اندازه گیری میزان کالری باشد که هنگام پیاده روی می سوزانید. در ساخت این قطعات نیز از فولاد زنگ نزن استفاده میشود.

 

ورق استیل در زیور آلات

 


جعبه ساعت: جعبه های ساعت مچی به همان اندازه بند و صفحه عقربه مهم هستند. تصور غلطی است که از ساعت تنها برای نگهداری آن استفاده می شود. صفحات فلزی حلقهای که صفحه عقربه را احاطه کرده جعبه آن محسوب می شود و در بیشتر موارد از جنس استنلس استیل هستند.
دستبند: بی شک دستبندهای فلزی در ظاهر ساعت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. هیچ کس دوست ندارد دستبند فلزی اش سیاه شود یا زنگ بزند؛ بنابراین برای حل این مشکل به جای فلزات معمولی از فولاد ضدزنگ استفاده می شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید