X

برخی از ورق استیل سری 400 دارای ریز ساختار فریتی هستند

02122011620 تلفن
ورق استیل فریتی
ورق استیل دارای سری های مختلفی از گریدها می باشد که هر یک از آنها با توجه به ترکیبات مشخص دارای ریز ساختار های فریتی، مارتنزیتی و آستنیتی می باشند.
فلز کالا
فلز کالا

ورق استیل فریتی

ورق استیل فریتی
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت فابریک، برشی یا کویل استیل می توانید از طریق شماره: 22011620 - 021 با کارشناسان فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


ورق استیل چیست؟

استنلس استیل که در ایران به اختصار به آن استیل گفته می شود دارای چند شکل کلی است، لوله استیل و ورق استیل که ورق استیل خود به سه شکل فابریک، برشی و کویل به بازار عرضه می شود. استیل فریتی و اطلاعات موردنظر درباره این فلز از مواردی است که قصد داریم در مقاله امروز به طور نسبی به بررسی آن بپردازیم. ورق استیل از گذشته تا به امروز توانسته به یکی از انتخاب های برتر صنعتگران تبدیل شود. عملکرد بالا، عدم وجود پوسیدگی و یا فساد، کیفیت عالی و . . . از دلایلی است که این آلیاژ توانسته به یکی از برترین و اولین گزینه برای خرید و استفاده تبدیل شود.

 ورق استیل فریتی

همچنین عدم داشتن اثرات منفی بر روی ارگان های مختلف بدن از دیگر نکاتی است که توانسته فولاد ضد زنگ را نسبت به سایر رقبای خود جلو بیندازد. این موضوع درباره ورق استیل فریتی (ورق استیل 430) نیز صدق می کند. با هم به بررسی چند سری نکات کلی درباره عملکرد و فعالیت استیل می پردازیم.

اطلاعات کلی درباره استیل

استیل فریتی جزو یکی از برترین نمونه های فولاد زنگ نزن در بازار به حساب می آید. از نمونه های مشهور در زمینه استیل می توان به انواع آستنیتی، مارتنزیتی و دوپلکس اشاره کرد. نمونه های مذکور از برترین شاخه های استنلس در بازار به حساب می آیند. بسیاری از مردم بر این باورند این آلیاژ کاملاً در برابر پوسیدگی و زنگ زدن مقاوم است. این درحالی است که این فلز تنها در شرایطی خاص، عملکرد ضد زنگ دارد. به همین دلیل ممکن است بسیاری از خریداران پس از خرید استیل با زنگ زدگی محصول خود روبرو شوند. ضد زنگ بودن استیل تنها در شرایطی صورت می پذیرد که این محصول صرفاً در معرض شست و شو و استفاده در آب شیرین باشد. در شرایطی که هوا مرطوب بوده و اکثراً این محصول در آب وجود داشته باشد، امکان زنگ زدن آن وجود دارد. معمولاً این زنگ زدگی بر روی بدنه و کف استیل ظاهر می شود.

اطلاعات کلی درباره استیل فریتی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، استیل فریتی یکی از مرسوم ترین نمونه های موجود در بازار در زمینه استنلس استیل می باشد. طراحی مناسب، عملکرد بالا و کیفیت عالی از دلایلی است که این نمونه را به یکی از برترین های موجود در بازار تبدیل کرده است. همچنین عملکرد و کیفیت این آلیاژ به حدی بالاست که در مدت زمان کوتاه توانست بسیاری از رقبای خود را از دور خارج کند. دلایل متفاوتی نیز وجود دارد که ورق استنلس فریتی به عنوان یکی از برترین های بازار شناخته شده است. به عنوان مثال، طراحی این فولاد به حدی مناسب و کاربردی است که بسیاری از نیازهای مخاطب را برطرف می کند. طراحی دقیق و اصولی استیل فریتی توانسته از نظر مقاومت و عملکرد کلی بسیار قوی تر از سایر فولادهای زنگ نزن در بازار عمل کند. استنلس استیل فریتی، همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، دارای ساختاری کریستال گونه است. این ساختار کریستالی حول محیط بدنه استیل قرار گرفته است.

ورق استیل فریتی

به همین دلیل به این فولاد، فریتی می گویند. فولاد مورد نظر ما، از نظر عملکرد در دمای بسیار بالا، توانسته نسبت به سایرین بهتر عمل کند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند، فولاد ضد زنگ فریتی مقاومت پایین تری نسبت به آستنیتی دارد. این درحالی است که عملکرد مناسب در دمای بالای آن، چیزی متفاوت نسبت به نظرات برخی از کارشناسان را به نمایش می گذارد. یکی از نکات مثبت این آلیاژ، مقاومت و عملکرد بسیار مناسب در برابر زنگ زدگی و فرسودگی است. بسیاری از فولادهای موجود در بازار در مدت زمان کوتاهی از استفاده مداوم، شکل ظاهری و ساختاری خود را از دست می دهند. این در حالی است که گرید فریتی با مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی می تواند انتخابی بسیار مناسب برای شما جهت استفاده به صورت مداوم باشد. همچنین میزان کربن موجود در استیل فریتی به اندازه موردنیاز وجود دارد. این درحالی است که در بسیاری از فولادهای موجود در بازار، میزان کربن در ترکیب شیمیایی بیش از حد استاندارد وجود دارد. این عامل تاثیر مستقیمی در شکنندگی و آسیب پذیری ساختار کلی استیل دارد. کم بودن میزان کربن در ترکیب شیمیایی آلیاژ فریتی باعث می شود تا ساختار کلی استیل حفظ شود. از نظر کلی، فولاد فریتی نمونه های مختلفی دارد. به عنوان مثال ورق استیل 430 برای استفاده های معمولی و بدون وجود شرایط سخت بسیار کاربردی است. این آلیاژ معمولاً برای رینگ های اتومبیل، لوازم خانگی مانند استیل فر، اجاق گاز و . . . استفاده های بسیار زیادی دارد. در این نمونه ها عملاً هیچگونه پتانسیلی در مورد فرسودگی و زنگ زدگی وجود ندارد. همین موضوع به نوبه خود باعث می شود تا سایر نمونه ها نیز برای استفاده های گسترده نیز کاربرد داشته باشد.

جمع بندی

فولاد ضد زنگ فریتی یکی از مرسوم ترین آلیاژهای موجود در بازار است. این آلیاژ از نظر عملکرد و فعالیت های کلی توانسته به میزان بسیار زیادی نسبت به سایر نمونه های شبیه خود قوی تر عمل کند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید