X

نقش کلیدی استنلس استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

02122011620 تلفن
کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر
ورق استیل بدلیل خواص ذاتی که دارد امروزه تبدیل به یکی از محبوب ترین آلیاژهای پایه فولادی شده که در صنعت انرژی تجدید پذیر استفاده می شوند.
فلز کالا
فلز کالا

ورق استیل در تولید انرژی تجدید پذیر

ورق استیل در تولید انرژی تجدید پذیر
19/02/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

کمپانی بیوانرژی آبنگوا در ایالت کانزاس در ایالات متحده نیروگاه جدیدی را به منظور تولید سوخت مایع تجدیدپذیر از زیست توده سلولوزی تاسیس کرده است. این نیروگاه ترکیبی درخشان از تانکرها، برج ها و لوله های استنلس استیل است که در آن از تکنولوژی های انرژی تجدیدپذیر متعددی استفاده شده که به این معنی است که این فولادها در این شاخه از صنعت نقش مهمی را ایفا می کنند. در حال حاضر انرژی های تجدیدپذیر را می توان به پنج دسته تقسیم بندی کرد: زیست توده یا بیومس، خورشیدی، باد دریایی، زمین گرمایی یا ژئوترمال و انرژی آبی. تمام این منابع تجدیدپذیر هستند و فولاد ضدزنگ نقش مهمی در کاربردهای کاهش مصرف انرژی دارد.

 

ورق استیل

انرژی زیست توده

در فرآیند تولید بیوگاز ترکیبات خورنده ای به عنوان محصول جانبی تولید می شوند. در این نیروگاه ها برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات در شیرآلات، پمپ ها، لوله ها، اتصالات و تانکرهای دایجستر (مخازن هضم کننده لجن) از استنلس استیل استفاده می شود. استفاده از ورق استیل (ورق استنلس استیل) در ساخت تانکرهای داجیستر علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، برتری های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، ساخت این تانکرها فقط یک هفته طول می کشد و پس از پایان طول عمر تانک، فولاد ضدزنگ استفاده شده در آن همچنان ارزشمند است.

انرژی آبی

در صنعت انرژی آبی به علت دوام بالای ورق استیل و عدم نیاز به نگهداری، از این آلیاژ استفاده می شود. همچنین در این صنعت به منظور حفاظت از تجهیزات در برابر خوردگی آب دریا، سایش و آلودگی های بیولوژی از ورق استیل استفاده می شود.

انرژی ژئوترمال یا زمین گرمایی

انرژی آب گرم چشمه هایی مانند آبفشان ها (آتشفشان)، قدیمی ترین نوع انرژی تجدیدپذیری است که انسان ها از آن استفاده کرده اند. آبی که از منابع ژئوترمال به دست می آید بسیار داغ و است و به منظور افزایش ایمنی و طول عمر تجهیزاتی مانند مبدل های حرارتی، کندانسورها، لوله ها، فیلترها، پمپ ها و ولوها باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند استنلس استیل استفاده شود.

نمونه ای از انرژی ژئوترمال: آبفشان های شهر میدل تاون

انرژی بادهای دریایی

توربین های بادی دریایی در محیط های خورنده دریایی قرار دارند و باید در ساخت آن ها از مواد مقاوم در برابر خوردگی استفاده کرد. از این جهت در تجهیزاتی مانند پیچ و مهره ها، کابل های ایمنی، بالابر کشتی ها و اتصالات از فولاد زنگ نزن استفاده می شود. طول عمر توربین های بادی ساخته شده از استنلس استیل بالغ بر پنجاه سال است و به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

 

ورق استیل

 

انرژی خورشیدی

در نیروگاه های انرژی خورشیدی در پوسته داخلی و خارجی تانکرهای آب، ضربه گیرها، فریم ها و پیچ و مهره ها از استنلس استیل استفاده می شود. فولاد ضدزنگ در این کاربردها برای حداکثر انتقال حرارت به شکل های پیچیده ای تبدیل می شود. همچنین برای جذب حداکثری نور خورشید از پوشش های ارگانیک و پوشش های دیگری نیز استفاده می شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید