X

تصفیه آب جهت مصارف شرب یا شستشو با تجهیزات استنلس استیل

02122011620 تلفن
استفاده از استیل برای رفع خشکسالی
رفع تشنگی کره زمین با تبدیل اقیانوس‌ها به چشمه‌های آب شیرین
فلز کالا
فلز کالا

ورق استیل و رفع خشکسالی

ورق استیل و رفع خشکسالی
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


استفاده از استنلس استیل در رفع خشکسالی

مشکل آب یکی از اساسی ترین مشکلات این روزهای جهان است. بی خود نیست که میگویند جنگ جهانی بعدی بر روی آب خواهد بود. منابع آب شیرین هر روز در حال کوچک تر شدن هستند و نیاز فراوان بشر به آب شیرین سبب شده که به فکر راهحلهای جایگزین برای این کار باشد. نمک زدایی از آب اقیانوسها یکی از ایده هایی بوده که بشر سالیان سال به دنبال اجرای آن بوده و با وجود استیل ضد زنگ امکان انجام این کار به وجود آمده است.استفاده از ورق استیل یکی از این ایده ها بوده است که تا حدود زیادی نیز از نظر پروژه های علمی و عملی اثبات شده است.

 

ورق استیل

 

زمین؛ سیاره آبی

بیش از هفتاد درصد سطح زمین پوشیده از آب است. این ویژگی آنقدر برجسته است که اگر شما از فضا به کره زمین نگاه کنید آن را به رنگ آبی خواهید دید. به همین خاطر است که لقب برازندهی سیاره آبی را از آن خود کرده است. در واقع همین میزان زیاد آب (غالبا به شکل مایع) سبب شده که کره زمین در بین دیگر سیارههای منظومه شمسی استثنا باشد. آب نه تنها ماده تشکیل دهنده اصلی بدن انسان است بلکه همه انواع حیات بر روی کره زمین نیز نیاز مبرمی به آب برای زنده ماندن دارند.
اما از همه این منابع فراوان آب که بر سطح کره زمین وجود دارد، تنها ۲.۵ درصد آن قابل آشامیدن است. که دو سوم آن هم در یخچالهای طبیعی و کوههای یخ به صورت یخزده ذخیره شده است. به عبارت دیگر با این که زمین پوشیده از آب است اما تنها مقدار بسیار کمی از این آب موجود بر روی کره زمین قابل آشامیدن است یا اینکه انسانها میتوانند به نحوی از آن استفاده کنند. همچنین بخش جزیی دیگری وجود دارد که شیرین نیست اما به دست آوردن و مهیا کردن آن برای استفاده انسان نسبتا ساده است.

خشکسالی غیرقابل پیش بینی

رشد سریع جمعیت انسانها ، شهرنشینی و گرم شدن کره زمین از مهمترین عوامل به وجود آمدن تقاضای روزافزون آب آشامیدنی است. آب و هوای گرم و خشک، خاورمیانه، بخشهایی از آفریقا، استرالیا و آسیا را تشنه ترین مناطق جهان کرده است، اما خشکسالی در سراسر کره زمین و سایر عوامل باعث شده که کمبود تامین آب یک مشکل بزرگ جهانی باشد.
پروفسورها مسفین مونن و آرین هوکسترا از دانشگاه توانت در هلند اخیراً دریافتند که کمبود جهانی آب در واقع بسیار بدتر از آنچه قبلاً تصور میشد بود. بر اساس پژوهش آنها که در ژورنال ساینس ادونس منتشر شده است، حدود ۴ میلیارد نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت جهان ، حداقل برای یک ماه از سال از کمبود شدید آب رنج میبرند. مطالعات قبلی تخمین زده بودند که این تعداد به طور قابل توجهی پایین تر باشد ، بین 1.3 تا 1.7 میلیارد. همانطور که میبینید مقداری که به وقوع پیوسته است خیلی از مقدار پیش بینی شده بیشتر است و همین سبب نگرانی متخصصان شده است.
اما در این میان حتی مناطقی که وخیم ترین اوضاع را از لحاظ کمبود آب دارند با اقیانوسها و دریا این منابع بی پایان و تمام نشدنی آب فاصله نزدیکی دارند. بنابراین به آب دسترسی دارند اما این آب شور است و قاعدتا آب شور برای انسان قابل استفاده نیست. اما مواد معدنی ای که باعث شور و غیر قابل استفاده شدن آن هستند خوشبختانه قابل جداسازی هستند و شما میتوانید آب شور را به آشامیدنی تبدیل کنید.

استفاده از آب اقیانوسها و دریاها

فرایندی که آب شور را تبدیل به آب قابل استفاده برای انسان میکند نمک زدایی یا شیرین کردن آب نام دارد. در طی این فرآیند نمک و مواد معدنی دیگری که سبب شوری آب میشوند را از آن جدا میکنند. این کار خواص خورندگی آب شور را هم از آن میگیرد. در نهایت آبی که از این فرایند به دست میآید مناسب مصارف انسان در موارد مختلف است، از جمله آشامیدن، صنعت، ساختمان سازی و مصارف دیگر. اما جدا کردن مواد معدنی از این آب به دلیل خورندگی زیاد آن به آسانی قابل انجام نیست و یک پروسه گران و هزینه بر است. به مقدار بسیار زیادی انرژی و زیر ساختهای اختصاصی نیاز دارد. استیل ضد زنگ نقش بسیار مهمی را در این پروسه ایفا میکند.

 

لوله استیل

 

طبق اعلام انجمن بین المللی آب شیرین تعداد ۱۸۰۰۰ کارخانه نمک زدایی در جهان فعالیت میکنند و مقداری بیش از ۸۶/۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تولید میکنند. این اندازه برای رفع نیازهای ۳۰۰ میلیون نفر کافی است. این شرکتها فقط میتوانند آب مورد نیاز ۵ درصد از جمعیت جهان را تامین کنند. اما این صنعت هر روز رو به پیشرفت است و در حال گسترش و همه گیر شدن است. این امر باعث میشود که صنعت آب شیرین به یک صنعت با رشد سریع تبدیل شود. چرا که نیاز بشر به آب شیرین هر روز بیشتر میشود و بیشتر شدن خشکسالیها در همه جای جهان در حال بیشتر شدن است و نیاز به این مایهی حیاتی هر روز بیشتر از قبل میشود.
درجه حرارت بسیار بالا و میزان نمک زیاد آب سبب میشود که محیط آب شیرین کنها بسیار خورنده باشد(ورق استیل 316 کارایی بالایی دارد) و شرایط بسیار سختی برای فلزات استفاده شده در تجهیزات آب شیرین کن فراهم کند. یکی از عناصری که در آلیاژ استیل ضد زنگ تاثیری بسیار مهمی در مقابله با خوردگی نمک دارد مولیبدن است. همین امر سبب شده است که استیل ضد زنگ در چنین شرایطی بسیار کارا باشد چرا که این استیل طوری طراحی شده است که بتواند در شرایط سخت، خورنده و دارای دمای بالا کارایی خود را حفظ کند و بدون مشکل به کار خودش ادامه دهد.;



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید