X

نقش ورق استیل در تجهیزات صنعتی

02122011620 تلفن
کاربرد ورق استیل در صنعت شکر
ورق استیل یکی از محبوب ترین فلزات در ساخت تجهیزات صنعتی بوده است. این آلیاژ که پایه فولادی است بدلیل مقاومت به خوردگی و استحکام بالا بسیار مورد توجه است.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.
 

فهرست موضوعات


مقدمه

ورق استیل نوعی فلز آلیاژی است که از ترکیب فولاد و فلزات دیگری چون نیکل و کروم ساخته می شود. ترکیب فلز آلیاژی به کار رفته در ورق استیل تعیین کننده گرید هایی است که در ارتباط با کیفیت، دوام و همچنین مقاومت و پایداری در دماهای زیاد، می تواند از مقدار کم تا مقدار زیاد در هر یک از این خواص تفاوت و تمایز ایجاد نماید.

معضلات صنعت شکر

به طور سنتی تجهیزات صنایع شکر از فولادهای متوسط ساخته شده اند که همین امر سبب خوردگی و عامل اصلی مشکلات در این صنعت گردیده است. موارد دیگری هستند به شرح ذیل:
1-رنگ در شکر: چنین برآورد شده است که حدوداً ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم Fe2O3 در هر 1000 تن عصاره یا شیره نیشکر فرآوری شده به روش سولفیداسیون مخلوط است. همین موضوع منشأ خوردگی است و رنگ تیره ای در عصاره نیشکر ایجاد می کند و نتیجتاً سفیدی آن از دست می رود.
2-تولید ۲۴ ساعته و 7 روز هفته: تولید مداوم و پیوسته زمان کمی جهت سرویس و نگهداری تجهیزات و دستگاه ها در طول هر فصل باقی می گذارد. در طول دوره یا فصل خاموشی، به علت وجود اکسیداسیون جوی بر روی دستگاه های از جنس استیل متوسط، پدیده خوردگی اتفاق می افتد. سپس زمان استارت مجدد، این خوردگی ها و زنگ ها به شکر منتقل می شود لذا به منظور کاستن مواد زاید لازم است ذوب مجدد شکر صورت پذیرد.
3-بهداشت: مخازن و تجهیزات ساخته شده از فولاد متوسط در رابطه با بهداشت، کارآمد و مفید نیستند. از این رو شکر به دست آمده نمی تواند در این بازار شدیداً رقابتی از قیمت خوبی برخوردار شود.
دلایل فوق الذکر که منجر به خوردگی می شود، چالش عمده ای در دنیا هستند و ضروری است به منظور پیشگیری از خسارات اقتصادی و مالی با آنها برخورد شود. زمان آن رسیده که به سوی استنلس استیل تغییر جریان یا مسیر داده شود. فهرست ذیل محدوده ای از تجهیزاتی است که در صورت استفاده ی گرید درست و مناسب استیل، مفید خواهد بود. از لوله ها، کویل ها و ورق های استیل می توان برای ساخت محصولات و وسایل زیر استفاده کرد:
صفحه های جانبی حمل کننده های نیشکر
زنجیرهای اتصالات حمل کننده های نیشکر
حمل کننده های میانی چنگکی، روکش پدهای تغاره ها و چنگک ها
لوله کشی های آسیاب اشباع
ناودان های داخلی

 

ورق استیل


پوسته یا بدنه پمپ عصاره و پروانه های مربوطه
ناودان های عصاره در آسیاب
مخازن چرخنده، مخازن نمایان عصاره و مخازن بدون صفحه عصاره
تغار یا محفظه های حمل تفاله
خطوط عصاره یا شیره خام
تراشنده های دستگاه روشن کننده گل و لای
سولفیت کننده شیره
خط لوله گاز SO2
فیلتر دوار خلا که مخازن و خطوط را فیلتر می کند
روکش هیترهای عصاره نیشکر
خطوط تقطیر عصاره با استفاده از حرارت
درب گنبدی شکل بالای مخزن کریستال کننده با استفاده از خلا
تشتک و خطوط بخار آخرین تبخیر کننده
خطوط تقطیر برای یک تبخیر کننده
ناودانها یا جوی های عبور ملاس ها
صفحات جدا کننده در داخل سانتریفیوژهای دائمی
دنده های سبدهای سانتریفیوژها
قیف های آخورها یا تغارها و صفحات پایه
منافع و مزایای استفاده از ورق استیل در صنایع شکر عبارتند از:
مقاوم به حرارت
مقاوم به خوردگی
استحکام
قابلیت تحمل ضربه و سایش
دوام و پایداری
جلوگیری از آلودگی
نگهداری آسان و با حداقل هزینه

 

ورق استیل


می تواند از دندانه ها و خراش ها محافظت نماید حتی در محیط های عملیاتی تهاجمی و خورنده می تواند در برابر شستشو های سنگین و سخت با استفاده از مواد شیمیایی یا شوینده های دیگر، مقاومت کند در برابر اسیدها و قلیاها بی اثر و خنثی است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید