X

گرید 321 ، نگیر و آستنیتی

02122011620 تلفن
ورق استیل های آستنیتی با تمرکز بر ورق استیل 321
ورق استیل 321 مقاوم به خوردگی بوده و در رابطه با مقاومت و پایداری در دماهای بالا نیز موثر است. این ورق استیل در برابر خوردگی شیاری نیز از مقاومت بالایی دارد؛ این نوع خوردگی در محیط‌های آکنده از اسیدهای قوی و مایعات راکد بروز می کند.
فلز کالا
فلز کالا

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

فهرست موضوعات


ورق استیل های آستنیتی با تمرکز بر ورق استیل 321

سری آستنیتی، دسته‌ای از ورق استیل و بسیار مقاوم به خوردگی هستند که شاخصه و ویژگی آنها میزان پایین نیکل در آنها است. همچنین تحت عنوان ورق استیل کروم-منگنز نیز نامیده می شوند. یکی از مهم ترین آلیاژهای این گروه، ورق استیل 321 می باشد. در ادامه به بررسی این آلیاژ پرداخته می شود.
فولادهای آستنیتی هر دو سری 200 و ۳۰۰ را در بر می گیرند. این آلیاژها به وسیله ساختار مکعبی با وجوه مرکزدارشان مشخص می شوند. ساختار کریستالی آنها دارای یک اتم در هر گوشه از مکعب و یک اتم هم در وسط هر وجه مکعب است. این استیل ها با استیل های فریتی متفاوت اند، زیرا ساختار این ها عبارت است از مکعب مرکز دار یا مرکز پر یا اصطلاحاً bcc.

 

ورق استیل 321

 

تولید ورق استیل 321

رایج ترین عناصر به کار رفته در تولید ساختارِ کریستالی ورق استیل 321، نیکل، کروم و تیتانیوم می باشد. از این رو، قیمت ورق استیل 321 گرانتر از قیمت ورق استیل 304 و تقریباً مشابه ورق استیل 316 می باشد. از جمله خواص مهمی که ورق استیل 321 با آن شناخته می شود، ضدخش بودن آن می باشد. در سطح بازار وقتی گفته می شود ورق استیل ضدخش، منظور همان ورق استیل 321 می باشد. 

خواص ورق استیل 321

ورق استیل 321 مقاوم به خوردگی بوده و در رابطه با مقاومت و پایداری در دماهای بالا نیز موثر است. این ورق استیل در برابر خوردگی شیاری نیز از مقاومت بالایی دارد؛ این نوع خوردگی در محیط‌های آکنده از اسیدهای قوی و مایعات راکد بروز می کند.
ورق استیل 321 همچنین مقاومت عالی در برابر ضربه و چقرمگی مطلوبی دارند؛ حتی در دماهای پایین و برودت. محتوای نیتروژن در ترکیب شیمیایی این استیل -که به عنوان یک تقویت کننده عمل می کند- باعث سختی و استحکام بالای آن می شود. این آلیاژ با توجه به اینکه در خانواده آستنیتی ورق های استیل قرار دارد، غیرمغناطیسی است و اصطلاحاً نگیر می باشد. به عبارتی، آهنربا به ورق استیل 321 نخواهد چسبید.
استیل های آستنیتی خیلی گران تر از استیل های فریتی اند، بنابراین، قیمت ورق استیل 321 تا حدودی گران است. محتوای بالای نیکل، کروم و تیتانیوم، از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق استیل 321 می باشند. شکل پذیری و داکتیلیتی ورق استیل 321 بسیار مطلوب بوده و در کاربردهای زیادی می توان از آن استفاده کرد.

 

ورق استیل 321

 

کاربردهای ورق استیل 321

محدوده کاربردهای ورق استیل 321 تا حدودی گسترده است و در آن دسته نقاطی که مقاومت بالا در برابر خوردگی و همچنین مقاومت در برابر سایش مورد نیاز باشد، از این آلیاژ می توان استفاده نمود. ورق استیل 321 با توجه به مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد، در برخی مواد به جای ورق استیل 309 نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع بدان دلیل است که این آلیاژ نه تنها همان عملکرد ورق استیل 309 را نشان خواهد داد، بلکه قیمت آن نیز پایین از از آلیاژ مذکور بوده و از این رو هزینه ها را می توان مدیریت نمود.
برخی از کاربردهای موردیِ ورق استیل 321 به شرح ذیل می باشد:
•    ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی
•    مخازن آب داخل
•    معماری داخلی و خارجی بنا به شرط آنکه در شرایط و محیط های بحرانی نباشد
•    دستگاه ها و صنایع غذایی و نوشیدنی
•    صنعت خودروسازی
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید