X

کدام ورق استیل برای سینک آشپزخانه بهتر است: بخش اول

02122011620 تلفن
کدام ورق استیل برای سینک آشپزخانه بهتر است: بخش اول
کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی و صنعتی باعث شده است که ضمن دوام بالای تجهیزات، زیبایی و جلوه بهتری از تجهیزات در فضای خانه به چشم بخورد.
فلز کالا
فلز کالا

مقدمه:
کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی و صنعتی باعث شده است که ضمن دوام بالای تجهیزات، زیبایی و جلوه بهتری از تجهیزات در فضای خانه به چشم بخورد. سینک آشپزخانه یکی از مهم ترین ویژگی های هر آشپزخانه ای است که در تماس مداوم با یون های خورنده و شرایط شدید شیمیایی و الکتروشیمیایی قرار دارد.

در واقع سینک آشپزخانه جایی است که ظرف های خود را شسته و میوه ها و سبزیجات خود را در آن ضدعفونی نموده و قابلمه ها و تابه های خود را خیس می کنید. بنابراین انتخاب سینک آشپزخانه مناسب برای خانه بسیار مهم است. چند نوع مختلف سینک آشپزخانه از جنس ورق استیل در بازار وجود دارد، اما کدام یک برای شما بهترین است؟ در این مقاله، سینک آشپزخانه ورق استیل 304 را در مقابل سینک استیل 316 مقایسه می کنیم و توضیح می دهیم که چرا 304 ممکن است انتخاب بهتری برای اکثر خانواده ها باشد.

 

ورق استیل 304 چیست؟

ورق استیل 304 رایج ترین شکل ورق استیل است. این یک آلیاژ فولادی است که دارای 18 تا 22 درصد کروم و صفر درصد نیکل است که به آن سطح بالایی از مقاومت در برابر خوردگی را می دهد. اغلب از آن به عنوان ورق استیل "0-18" یاد می شود.

ورق استیل 304 در برابر بسیاری از انواع مختلف مواد شیمیایی بسیار مقاوم در برابر خوردگی است. در بین همه آلیاژهای ضد زنگ، مقاوم ترین در برابر خوردگی است. این باعث می شود که برای مواردی که باید در معرض شرایط سخت قرار گیرند، گزینه ای عالی باشد.

به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، ورق استیل 304 یکی از پرمصرف ترین مواد در جهان است. مهندسی هوافضا، صنایع شیمیایی و پالایش نفت، غذا و نوشیدنی، دریانوردی و بسیاری از صنایع دیگر برای بسیاری از محصولات به 304 متکی هستند. در واقع، تخمین زده می شود که تقریباً نیمی از ورق استیل تولید شده در ایالات متحده، ورق استیل 304 است. همچنین یکی از ارزان ترین ورق های استیل برای تولید می باشد.

سینک آشپزخانه ورق استیل 304 یک انتخاب عالی برای اکثر خانواده ها است. آنها در برابر بسیاری از انواع مختلف مواد شیمیایی بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند و از همه آلیاژهای ضد زنگ مقاوم ترین آنها در برابر خوردگی می باشند. این باعث می شود که آنها برای اقلامی که باید در معرض شرایط سخت قرار گیرند، گزینه ای عالی باشند. سینک های آشپزخانه 304 نیز از ارزان ترین سینک های آشپزخانه برای تولید هستند.

 

قیمت ورق استیل

 

ورق استیل 316 چیست؟

ورق استیل 316 یک ورق استیل با مقادیر عناصر آلیاژی بالا است که حاوی مقادیر قابل توجهی مولیبدن، نیکل و یا عناصر دیگر است. این یک ماده مقاوم در برابر خوردگی است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. به دلیل محتوای نیکل بالای آن، ورق استیل 316 حتی از ورق استیل 304 در برابر خوردگی مقاوم تر است.

اغلب در کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی ضروری است، بیش از 304 انتخاب می شود. از آنجایی که در برابر خوردگی بهتر از ورق استیل 304 مقاومت می کند، در محیط های دریایی و در فرآیندهای شیمیایی خشن استفاده می شود.

همچنین در تجهیزات پزشکی و تجهیزات پردازش مواد غذایی استفاده می شود زیرا با مواد شیمیایی موجود در این موارد واکنش نشان نمی دهد. ورق استیل 316 نیز اغلب برای کاربردهایی استفاده می شود که سایر خواص ورق استیل 304 ناکافی است. در حالی که ورق استیل 304 برای بسیاری از کاربردها عالی است،

316 برای سایر کاربردها بهتر است. ورق استیل 316 نباید به عنوان یک محصول یکبار مصرف در نظر گرفته شود. دارای معایبی است که آن را برای برخی از برنامه ها نامناسب می کند. ورق استیل 316 گرانتر از ورق استیل 304 است و به همین راحتی نمی توان آن را جوش داد.

سینک آشپزخانه ورق استیل 316 یک انتخاب عالی برای کاربردهایی است که در آنها مقاومت در برابر خوردگی ضروری است. آنها از ورق استیل با آلیاژ بالا ساخته شده اند که حاوی مقادیر قابل توجهی مولیبدن، نیکل و یا عناصر دیگر است. این باعث می شود که آنها به یک ماده مقاوم در برابر خوردگی تبدیل شوند که در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

سینک های آشپزخانه 316 به دلیل محتوای نیکل بالایی که دارند حتی از سینک های 304 آشپزخانه در برابر خوردگی مقاوم تر هستند. آنها اغلب بیش از 304 در کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی ضروری است انتخاب می شوند. در حالی که سینک آشپزخانه 304 برای بسیاری از کاربردها عالی است، سینک ظرفشویی 316 برای سایرین بهتر است. سینک های آشپزخانه 316 گران تر از سینک های آشپزخانه 304 هستند، اما بهترین مقاومت در برابر خوردگی موجود را دارند.

 

 

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید