X

کدام ورق استیل برای سینک آشپزخانه بهتر است: بخش دوم

02122011620 تلفن
کدام ورق استیل برای سینک آشپزخانه بهتر است: بخش دوم
هر نوع ورق استیل دارای سطوح مختلفی از مقاومت در برابر خوردگی است. ورق استیل 304 نسبت به 316 کمی کمتر در برابر خوردگی مقاوم است، اما همچنان یک ماده بسیار مقاوم در برابر خوردگی است.
فلز کالا
فلز کالا

تفاوت بین ورق استیل 304 و 316:

در بخش اول این مقاله در مورد خواص سینک های ساخته شده از ورق استیل 304 و 316 بحث گردید. همانطور که ما در مورد خواص مختلف ورق استیل 304 در مقابل 316 صحبت کردیم، ممکن است از خود بپرسید "تفاوت اصلی این دو چیست؟". اول از همه، هر نوع ورق استیل دارای سطوح مختلفی از مقاومت در برابر خوردگی است. ورق استیل 304 نسبت به 316 کمی کمتر در برابر خوردگی مقاوم است، اما همچنان یک ماده بسیار مقاوم در برابر خوردگی است.

ورق استیل 304 همچنین دارای نقطه ذوب پایین تری نسبت به 316 است، بنابراین نسبت به 316 شکل پذیری کمی دارد. در نهایت، ورق استیل 304 نسبت به ورق استیل 316 راحت تر جوشکاری می شود. اینها تفاوت های اصلی بین 304 و 316 هستند، اما تفاوت های قابل توجهی هستند که می توانند بر تصمیم شما تأثیر بگذارند.

 

شاخصه های اصلی ورق استیل 304:

ورق استیل 304 دارای خواصی است که در ذیل به بررسی برخی از آنها پرداخته شده است:

  • مقاومت در برابر خوردگی بالا: ورق استیل 304 بسیار مقاوم در برابر خوردگی است و آن را به یک ماده ایده آل برای محیط های دریایی و در محیط های شیمیایی خشن مانند پالایش نفت تبدیل می کند. همچنین برای محیط های غذا و نوشیدنی خوب است زیرا با مواد شیمیایی مورد استفاده برای پردازش این محصولات واکنش نشان نمی دهد.
  • ماشینکاری خوب: ورق استیل 304 دارای خواص برش، خم شدن و ماشینکاری آسان است، که آن را برای قطعاتی که نیاز به ساخت پیچیده و یا بسیار دقیق دارند، انتخاب خوبی می کند.
  • جوش پذیری خوب: ورق استیل 304 به راحتی جوش داده می شود، که آن را به انتخاب خوبی برای قطعات پیچیده ای تبدیل می کند که نیاز به جوشکاری چند قطعه ورق استیل دارند.

 

شاخصه های ورق استیل 316:

  • مقاومت در برابر خوردگی بالا: ورق استیل 316 حتی از ورق استیل 304 در برابر خوردگی مقاوم تر است. اغلب در کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی ضروری است، بیش از 304 انتخاب می شود.
  • استحکام بالا: ورق استیل 316 استحکام بالاتری نسبت به ورق استیل 304 دارد. این بدان معنی است که احتمال خم شدن یا تغییر شکل آن در زیر بار سنگین کمتر است. همچنین کمی انعطاف پذیرتر از ورق استیل 304 است که به آن اجازه می دهد تا به اشکال پیچیده تری شکل بگیرد.
  • مقاومت در برابر حرارت بالا: ورق استیل 316 دارای نقطه ذوب بالاتری نسبت به ورق استیل 304 است که باعث می شود برای کاربردهایی که شامل دماهای بالا هستند مناسب تر باشد.

 

قیمت ورق استیل

 

ضعف ورق استیل 304:

  • به راحتی رسوب می دهد: ورق استیل 304 نسبت به ورق استیل 316 مستعد تشکیل مقیاس معدنی است. این می تواند تمیز کردن آن را بسیار دشوارتر کند.
  • مستعد خوردگی در محیط های دریایی: در حالی که مقاومت در برابر خوردگی یکی از مزایای اصلی ورق استیل 304 است، ولی در محیط های دریایی نسبت به ورق استیل 316 در برابر خوردگی حساس تر است.
  • استحکام کمتر: در حالی که ورق استیل 304 مقاومت خوردگی بالاتری نسبت به ورق استیل 316 دارد، استحکام و دوام کمتری دارد.

 

ضعف ورق استیل 316:

  • هزینه بسیار بالاتر: ورق استیل 316 گرانتر از ورق استیل 304 است. این باعث می شود آن را برای برنامه های کم هزینه که در آن هزینه یک عامل تعیین کننده است، کمتر مناسب باشد.
  • قابلیت جوش کمتر: به دلیل محتوای نیکل بالاتر، ورق استیل 316 نسبت به ورق استیل 304 قابلیت جوش کمتری دارد. این امر ساخت قطعات پیچیده ای را که نیاز به جوش دارند را دشوارتر می کند.

 

نتیجه گیری:

کاربردهای زیادی وجود دارد که در آنها کارآیی ورق استیل 304 در مقابل 316 مشابه است. آنها هر دو فولادهای با آلیاژ بالا و مقاوم در برابر خوردگی هستند. آنها هم ماشین کاری و هم به راحتی جوش داده می شوند و برای ساخت قطعات در بسیاری از صنایع استفاده می گردند.

همچنین چند تفاوت مهم بین آنها وجود دارد. ورق استیل 304 مقاومت در برابر خوردگی کمتری نسبت به ورق استیل 316 دارد، اما ارزان تر و تمیز کردن آن آسان تر است. ورق استیل 316 استحکام و مقاومت حرارتی بالاتری دارد، اما نسبت به ورق استیل 304 گران‌تر و کمتر قابل جوشکاری است.

برای سینک آشپزخانه، ورق استیل 304 برای اکثر خانواده ها انتخاب بهتری است. مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. همچنین ارزان‌تر از ورق استیل 316 است و برای بسیاری از خانواده‌ها قابل دسترس‌تر است.

اگر به دنبال تامین کننده سینک آشپزخانه با بالاترین کیفیت سینک آشپزخانه 304 هستید، تامین کنندگان زیادی هستند که ورق استیل منطبق با نیاز شما را عرضه می نمایند. آنها انواع سینک آشپزخانه از جنس ورق استیل 304 را ارائه می دهند که می تواند متناسب با هر سبک آشپزخانه باشد.

 

 

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید