X

هفت مزیت مهم ورق استیل

02122011620 تلفن
هفت مزیت مهم ورق استیل
یکی از بهترین و شناخته شده ترین ویژگی های ورق استیل این است که بسیار مقاوم در برابر خوردگی است. زمانی که برای اولین بار توسط هری برلی در سال 1913 ساخته شد، از آن به عنوان اولین "ورق استیل" در جهان یاد می شود.
فلز کالا
فلز کالا

مقدمه:

برای درک کامل مزایای ورق استیل به عنوان ماده ای که در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود، مهم است که در مورد خواص ورق استیل بیشتر بدانید که آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در ساخت تجهیزات و ساخت کابل، پروژه های تجاری، صنعتی، مسکونی و غیره استفاده می شود. در این مقاله به بیان هفت مزیت مهم ورق استیل پرداخته شده است.

 

1. مقاومت در برابر خوردگی:

یکی از بهترین و شناخته شده ترین ویژگی های ورق استیل این است که بسیار مقاوم در برابر خوردگی است. زمانی که برای اولین بار توسط هری برلی در سال 1913 ساخته شد، از آن به عنوان اولین "ورق استیل" در جهان یاد می شود. افزودن محتوای کروم جزء کلیدی بود که به ورق استیل این کیفیت را داد و به عنوان موفقیت بزرگ در توسعه آن دیده شد.

 

ورق استیل از آن زمان تاکنون با انواع و اقسام مختلف در دسترس بوده است. ما معمولاً از ورق استیل گرید 316 استفاده می کنیم که حاوی 3٪ مولیبدن است. این امر مقاومت آن را در برابر خوردگی در محیط اسیدهای صنعتی و محلول‌های قلیایی تقویت می‌کند و آن را به ویژه در محیط‌های با شوری بالا (یعنی محیط‌های کنار دریا) انعطاف‌پذیر می‌نماید. این ویژگی بنیانگذار باعث شده است که آن را در سراسر جهان بسیار کاربردی کند.

 

2. مقاومت در برابر آتش و حرارت:

انعطاف پذیری ورق استیل به عنوان یک ماده کاربردی یک موضوع مشترک در همه مقالات است و مقاومت آن در برابر آتش و گرما، بخشی جدایی ناپذیر از آن است. ورق استیل به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون حتی در دماهای بالا این ویژگی را دارد. این خاصیت به آن اجازه می دهد تا به طور موثری استحکام خود را در شرایط دمایی سخت و شدید حفظ کند.

 

کروم باز هم نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند و ورق استیل را با در نظر گرفتن مقاومت در برابر آتش و پیشگیری از آتش، انتخابی عالی می کند. این ماده ای است که از این نظر بهتر از فولاد گالوانیزه و آلومینیوم عمل می کند.

 

3. بهداشت:

یکی از مزایای ورق استیل که ممکن است فوراً به ذهن خطور نکند، اما به ویژه درست و مهم است، مربوط به بهداشت است. استنلس استیل یک ماده بسیار بهداشتی است زیرا تمیز کردن و ضدعفونی آن بسیار آسان است. سطح صاف، براق و غیر متخلخل آن به این معنی است که مانند کثیفی، میکروب و باکتری ها برای استقرار خود در بیرون آن تلاش می کنند.

 

وقتی این کار را انجام می دهند، به راحتی می توان آنها را پاک کرد. سهولت این تمیز کردن و نگهداری، ورق استیل را به انتخابی عالی در محیط‌هایی که رعایت بهداشت قوی ضروری است تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که آشپزخانه‌های حرفه‌ای تقریباً منحصراً از ورق استیل ساخته می‌شوند و به همین دلیل است که می‌بینید به شدت به آن در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و غیره متکی هستند.

 

4. مقاومت در برابر ضربه و استحکام:

ورق استیل یک ماده بسیار سخت و بسیار بادوام با مقاومت بالا در برابر ضربه است. بخشی از دلیل این امر این است که ورق استیل حساسیت کمی به شکنندگی در دماهای بالا و پایین دارد. این نه تنها به این معنی است که این ماده شکل خود را حفظ می کند، بلکه به این معنی است که در نقطه ذوب می توان آن را راحت تر جوش داد، برش داد و ساخت. جالب اینجاست که با توجه به استحکام آن در شرایط کار سرد، این ماده نیز معمولاً در کاربردهای برودتی استفاده می‌شود و نشان می‌دهد که یک ماده چقدر قوی است.

 

قیمت ورق استیل

 

5. ظاهر زیبا:

یکی دیگر از دلایل روی آوردن بسیاری از کاربران به ورق استیل تا حدودی سطحی است اما کمتر معتبر نیست و به ظاهر زیبایی آن مربوط می شود. از زمان ایجاد آن، ورق استیل به عنوان یک ماده ظریف، جذاب و مدرن دیده می شود. بسیاری آن را به عنوان ماده ای می بینند که دارای روشنایی است که با حس خلوص طنین انداز می شود.

 

همچنین این ماده ای است که امتحان خود را پس داده و اگر چیزی باشد، به عنوان یک انتخاب کاربردی و زینتی در خانه ها و املاک تجاری در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. همچنین ماده ای است که با اکثر مواد، سبک ها و رنگ های دیگر تکمیل و به خوبی کار می کند.

 

6. پایداری:

یکی دیگر از مزایایی که در مورد ورق استیل توجه زیادی به آن نمی شود، اما یکی از مواردی که به عنوان یک موضوع جهانی بسیار مهم است، این واقعیت است که یک انتخاب بسیار پایدار است. ورق استیل معمولاً از حدود 70٪ ضایعات فلزی ساخته می شود، به این معنی که پایه های آن از چیزی است که استفاده نمی شود.

 

علاوه بر این، 100٪ در شکل اصلی خود قابل بازیافت است، به این معنی که اگر عملکرد اصلی خود را متوقف کند، می توان آن را تغییر داد. این مواد شیمیایی سمی مانند برخی مواد دیگر در طول فرآیند بازیافت شسته نمی شود و با انجام این کار، نیاز به استخراج عناصر کمیاب تری را که نقش مهمی در ایجاد ورق استیل دارند، کاهش می دهد.

 

7. ارزش بلند مدت:

هنگامی که طول عمر ورق استیل و همچنین سایر عوامل ذکر شده در بالا را در نظر می گیرید، هزینه کل چرخه عمر مواد به خوبی بالا می رود. رواج فزاینده آن در جامعه ما رقابت از سوی تامین کنندگان را افزایش داده است به این معنی که قیمت گذاری به همان اندازه رقابتی بوده است.

 

این، همراه با این واقعیت که هزینه تعمیر و نگهداری ورق استیل بسیار کم است، به این معنی است که هنگام انتخاب آن به عنوان ماده انتخابی خود، بازده عالی دریافت خواهید کرد. با توجه به اینکه ما همچنین اشاره کردیم که 100٪ قابل بازیافت است به این معنی است که از دست دادن ورق استیل به عنوان یک راه حل واقعاً سخت است.

 

 

 

 

 

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید