X

چگالی ورق استیل 304: بخش دوم

02122011620 تلفن
چگالی ورق استیل 304: بخش دوم
چگالی یک جسم تعیین می کند که آن جسم شناور بماند یا غرق شود. آیا می دانید چرا یک سنگریزه کوچک به کف یک لیوان آب می ریزد در حالی که یک کنده غول پیکر روی سطح یک رودخانه شناور می شود.
فلز کالا
فلز کالا

تاثیر چگالی بر ورق استیل 304:

چگالی بر وزن تاثیر می گذارد. بنابراین، وزن یک آیتم فولادی ضد زنگ بیشتر از یک اقلام فولاد کربنی با همان اندازه است و یک محصول ورق استیل 304 ورق استیل 316 وزن بیشتری از همان محصول ساخته شده با ورق استیل درجه 304 دارد. با این حال، به طور کلی، یک فوت مکعب ورق استیل 304 حدود 490 پوند وزن دارد.

 

هنگام تعیین فلزی که برای پروژه شما مناسب است، چندین فاکتور را در نظر بگیرید. شما باید در مورد همه ویژگی¬های فیزیکی فلز نظیر نقطه ذوب، رسانایی و چگالی آن فکر کنید. همچنین باید خواص مکانیکی آن مانند استحکام، شکل پذیری و مقاومت را در نظر بگیرید. مهندسان هنگام ساخت اختراعات خود، مزایای نسبی هر ویژگی را می سنجند زیرا تعیین می کنند که چه موادی باید محصول جدید خود را تشکیل دهند.

 

تراکم به ویژه برای پروژه¬هایی که وزن در آن ها اهمیتی حیاتی دارد، بسیار مهم است. مهندسان در صورت نیاز به کنترل وزن جسم، سعی خواهند کرد محصولی با چگالی کم پیدا کنند. گفته می شود، آنها همچنین باید نسبت استحکام به وزن را در نظر بگیرند تا مواد محصول برای انجام کار به اندازه کافی قوی باشد.

 

یک آلیاژ بسیار متراکم مانند فولاد بسیار قوی تر از بسیاری از فلزات دیگر است و از آنجایی که ورق استیل 304 نیز در برابر خوردگی مقاوم است و دارای جذابیت بصری است، انتخاب محبوب برای همه چیز از ظروف آشپزخانه گرفته تا لوازم جراحی محسوب می¬شود.

 

با توجه به نسبت استحکام نسبی بالای ورق استیل 304، مهندسان می‌توانند از نسخه‌های نازک‌تر این ماده برای طراحی محصولات مختلف استفاده کنند. به همین دلیل است که یک تیغ جراحی می تواند بسیار نازک و به طور همزمان بسیار قوی باشد.

 

چگونه چگالی ورق استیل را پیدا می کنید؟

از نظر علمی، چگالی به عنوان جرم در واحد حجم تعریف می شود. در اصطلاح عامیانه، مقدار ماده یک شی با فضایی که دارد یا اشغال می کند. همانطور که گفته شد، چگالی معمولاً به عنوان واحدهای گرم در سانتی متر مکعب یا کیلوگرم در لیتر تعریف می شود.

 

ورق استیل دارای محدوده چگالی 7.9 تا 8.2 گرم بر سانتی متر مکعب در دمای معمولی اتاق است. چگالی ویژه برای گریدهای مربوطه به دلیل تفاوت بین درصد عناصر ترکیب آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، چگالی ورق استیل 304 با چگالی ورق استیل 316 متفاوت است.

 

سازندگان از تغییرات در عناصر برای کاهش رنگ یا تأکید بر ویژگی های خاص ورق استیل استفاده می کنند.

 

چگالی ورق استیل چگونه بر آن به عنوان یک ماده تأثیر می گذارد؟

از نظر فنی، چگالی بیشتر به معنای وزن بیشتر است. به عنوان مثال، چگالی ورق استیل 304 کمتر از چگالی ورق استیل 316 است. بنابراین، گرید 304 سبک تر از گرید 316 است. با این حال، این موضوع برای تسلیم و استحکام کششی ورق استیل یکسان نیست. این خواص فولاد به ساخت پیچیده تر فولاد مانند ساختار داخلی بستگی دارد.

 

قیمت ورق استیل


چگالی ورق استیل چگونه تحت تأثیر فشار و دما است؟

از نظر علمی، چگالی با فشار نسبت مستقیم و به طور غیرمستقیم با دما متناسب است. به این معنی که با افزایش فشار در دمای ثابت، چگالی افزایش می یابد. در همین حال، چگالی با افزایش دما در یک فشار ثابت کاهش می یابد. این رابطه بر نحوه واکنش ورق استیل یا فولاد، به طور کلی، به شرایط خاص تأثیر می گذارد.

 

به عنوان مثال، انتخاب مواد هواپیما برای حفظ وزن و تعادل مناسب به چگالی خاصی نیاز دارد. عامل خزش هواپیما نیز به همین صورت است. این عامل خزش تمایل طبیعی یک ماده به حرکت یا تغییر شکل در اثر تنش یا کرنش مکانیکی است.

 

البته، ورق استیل یا هر فولادی باید این الزامات را برآورده کند. در غیر این صورت، رفع خرابی مواد پرخطر و پرهزینه خواهد بود. چگالی ویژه برای گریدهای ورق استیل به دلیل تفاوت بین عناصر ترکیب آنها متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال، چگالی ورق استیل 304 با چگالی ورق استیل 316 متفاوت است. 

 

چگالی ورق استیل چگونه بر آن به عنوان یک ماده تأثیر می گذارد؟

از نظر فنی، چگالی بیشتر به نسبت وزن بیشتر است. به عنوان مثال، چگالی ورق استیل 304 کمتر از چگالی ورق استیل 316 است. بنابراین، گرید 304 سبک تر از گرید 316 است. با این حال، این موضوع برای تسلیم و استحکام کششی ورق استیل یکسان نیست. این خواص به ساخت ترکیب آلیاژ فولاد مانند ساختار داخلی بستگی دارد.

 

چگالی ورق استیل چگونه تحت تاثیر فشار و دما است؟

از نظر علمی، چگالی با فشار نسبت مستقیم و به طور غیرمستقیم با دمای آن مناسب است. به این معنی که با افزایش فشار در دمای ثابت، چگالی افزایش می یابد. در همین راستا، چگالی با افزایش دما در یک فشار ثابت کاهش می یابد.

 

این رابطه برای واکنش ورق استیل یا فولاد، به طور کلی، به شرایط خاص تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، انتخاب هواپیما برای حفظ وزن و استحکام به چگالی مناسب نیاز دارد. عامل خزش هواپیما نیز به همین صورت است. این عامل خزش طبیعی یک ماده وابسته به حرکت یا تغییر در اثر تنش یا کرنش شکل مکانیکی است.

 

 

 

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید