X

ورق استیل مناسب برای محیط زیست

02122011620 تلفن
آلیاژ استنلس استیل سازگار با طبیعت
ورق استیل یک آلیاژ سازگار با سلامتی و محیط زیست است که دارای خصوصیات منحصر بفردی است. این آلیاژ قابلیت بازیافت 100 درصدی را داراست.
فلز کالا
فلز کالا

استنلس استیل آلیاژی سبز

استنلس استیل آلیاژی سبز
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت شیت یا کویل می توانید از طریق شماره: 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


در این متن به شما می گوییم که چرا استنلس استیل آلیاژی سبز است و به آن سازگار با طبیعت می گوییم.
آلیاژ استنلس استیل یک آلیاژ پایه فولادی است که از ترکیب با عناصر کروم ، نیکل(در برخی گریدها) ، مولیبدن و ... ساخته می شود. اولین دلیل برای ادعای سازگاری این آلیاژ با طبیعت قابلیت 100 درصدی بازیافت آن است که این امکان را می دهد تمام نخاله ها و تجهیزاتی که از قبل با ورق استیل ساخته شده اند و اکنون دیگر قابل استفاده نیستند را به راحتی ذوب کنیم و با آن گرید های جدید از استنلس استیل ساخته می شود.

ویژگی اصلی آلیاژ استنلس استیل جهت سازگاری با طبیعت

100 درصد قابلیت بازیافت، کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای ، طول عمر بلند مدت تجهیزات ساخته شده با آلیاژ استنلس استیل، کمترین هزینه های نگهداری، سازگاری کامل استنلس استیل با سلامت انسان و .... این آلیاژ را به عنوان آلیاژی سازگار با طبیعت و یا آلیاژ سبز معرفی می کند.

صرفه اقتصادی تجهیزات استنلس استیل

امروزه با توجه به رشد جمعیت در سطح دنیا و نیاز هر چه بیشتر صنعت دنیا به منابع انرژی پایدار استقبال از آلیاژهای قابل بازیافت بسیار ضروری است. شما در نظر بگیرید وسیله ای برای کارگاه خود خریداری کرده اید، اگر بعد از استفاده از آن به مدت چند سال نیاز به تامین تجهیزات به روز دارید می توانید با فروش تجهیزات ساخته شده با استنلس استیل با قیمت بسیار خوب مجددا بعنوان پس اندازی برای خرید تجهیز جدید آن هزینه را در نظر بگیرید. ولی تصور کنید از یک آلیاژ کربن ساده برای ساخت تجهیز شما استفاده شده بود این تجهیز بعد از 2 یا 3 سال دچارزنگ زدگی شدید خواهد شد که فرسایش آن ممکن است در مرحله اول لطمه ای به خط تولیدی شما وارد کند. در مرحله دوم برای فروش این تجهیز شما کار سختی خواهید داشت و هزینه کمی هم دریافت خواهید کرد. ولی به جای آن استنلس استیل بدون زنگ زدگی و فرسایش تا چندین سال برای شما فعالیت می کند و می توانید علاوه بر فروش تجهیز به کارگاه های دیگر به کسانی که این تجهیزات را برای ذوب کردن می خواهند نیز با قیمت بسیار خوبی بفروشید.این یعنی شما همواره یک سرمایه گذاری مطلوب و به صرفه در تجهیزات کارگاهی و تولیدی خود دارید.

ورق استیل

پاکیزگی محیط کار

تجهیزات ساخته شده با آلیاژ استنلس استیل در مقایسه با سایر آلیاژ های پایه فولادی از نظر فرسایش ، عمر کاری ، سلامت فلز ، مشکلات زیست محیطی و ... ارجعیت و برتری دارند. این تجهیزات اگر مناسب محیط و شرایط کاری انتخاب شوند دچار زنگ زدگی نمی شوند ، فرسوده نمی شوند و با متریال کاری اعم از مایعات ، گاز ها و جامدات وارد ترکیب نمی شوند ، هیچ گونه ترکیبی سمی با مواد مختلف نمی دهند . ازین رو در صنعت تغدیه انسان و دام ، صنایع دارویی و به طور کلی صنایع درگیر با جانداران هیچ گونه مشکل زیستی بوجود نمی آورد.

دقیقاً چه چیزی باعث می شود استنلس استیل انتخابی بهتر و یک آلیاژ سبز باشد؟ چرا کارفرمایان دوستدار محیط زیست و صاحبان کسب و کار به استنلس استیل نسبت به سایر مواد اعتماد بیشتری دارند؟ پاسخ به این سوالات به دلایل زیر می باشد.

قابلیت بازیافت 100 %

برخلاف باور عمومی، استنلس استیل 100درصد قابل بازیافت می باشد. در واقع نیمی از تجهیزات استنلس استیل موجود، از مواد بازیافتی تولید شده اند. یک قطعه استنلس استیل می تواند بی نهایت بار بازیافت شود بدون اینکه در خواص کلیدی آن مثل مقاومت در برابر خوردگی و استحکام آن کوچکترین تغییری ایجاد شود. لازم به ذکر است، با توجه به مغناطیسی بودن عمده گرید های استنلس استیل (به استثنای آستنیتی)، جدا کردن آنها از مسیر بازیافت راحت تر می باشد.

حداقل نشر گاز های گلخانه ای

گاز های گلخانه ای نامی آشنا برای اغلب ماست. اگر از ما بخواهند که نام یکی از این گاز ها را به زبان بیاوریم، این نام احتمالاً دی اکسید کربن خواهد بود. تقریباً همه کسانی که با اصطلاح "گاز های گلخانه ای آشنا هستند، دی اکسید کربن را به عنوان معرف این گروه از گاز ها می شناسند. البته این دیدگاه اشتباه نیست، اما دی اکسید کربن تنها یکی از گاز های گلخانه ای است که انسان تولید می کند. گاز های گلخانه ای شامل دی اکسید کربن، دی نیتروژن اکسید(گاز خنده)، متان، بخار آب و ازت هستند. وقتی که استنلس استیل در کنار مواد دیگر قرار میگیرد و انتشار گاز های گلخانه ای را با هم مقایسه می کنیم، نتیجه شگفت آور خواهد بود، به این ترتیب که اثر کربن در آن بسیار کمتر از مواد دیگر می باشد.

استنلس استیل آلیاژ سبز

عمر طولانی و هزینه های پایین نگهداری

در اینکه استنلس استیل یکی از با دوام ترین و پایدارترین آلیاژ های حال حاضر جهان است، شکی نیست و از آنجایی که طول عمر استنلس استیل می تواند تا چندین دهه طول بکشد، باعث شده مهر تاییدی بر سبز بودن این آلیاژ باشد. همچنین لازم به ذکر است که استنلس استیل یکی از بهداشتی ترین مواد موجود در جهان است و نیاز به کمترین استفاده از مواد تمیز کننده را دارد.

چرا انتخاب گرید مناسب استنلس استیل اهمیت ویژه ای دارد ؟

به طور کلی استنلس استیل ها یک گروهی از گرید های مختلف هستند که در سری های مختلفی دسته بندی می شوند که معروف ترین و پر کاربردترین آن ها سری 300 و 400 هستند. این گریدها از ترکیب آهن با عناصر مختلف و بعضا یکسانی ساخته شده اند که مهم ترین تفاوت آنها درصد حجمی هر کدام از عناصر است.

بدیهی است که در شرایط مختلف دمایی ، فشار ، رطوبت و ... که هر کدام پارامتر های مهمی هستند میزان حساسیت های مختلفی وجود دارد. ازین رو همواره در محیط های حساس و شرایط سخت تر باید از گریدهای پرآلیاژی تر و قوی تری استفاده شود که به طبع تفاوت قیمتی نیز در آن ها وجود خواهد داشت.
بعنوان مثال گرید 310 دارای درصد حجمی بالایی از نیکل است ، نیکل یک فلز گران در دنیا است ، پس انتظار می رود در شرایط حساس کاری وقتی تصمیم بر استفاده از ورق استیل 310 برای تجهیز گرفته شد هزینه بالاتری نیز پرداخته شود تا تضمین کار باشد.
ولی گریدهایی از ورق استیل هم هستند که با هزینه های بسیار مناسب در شرایط دمایی با حساسیت کمتر می توانند انتخاب شوند و طور عمر طولانی داشته باشند ، همچنین هزینه تمام شده سیستم کاری را بسیار پایین تر بیاورند.
ازین رو انتخاب درست گرید استنلس استیل برای محیط کاری از اولویت های اصلی کارگاه ها یا محیط های صنعتی درگیر با استنلس استیل است که نیازمند مشاوره با مهندسین متاالورژی است که علم و تخصص آن را داشته باشند.
تیم فلز کالا با سابقه کار طولانی مدت در این زمینه و با استفاده از کادری جوان و مجرب و متخصص توانسته است همواره مشاوره های لازم را با مشتریان خود داشته باشد. اگر قصد خرید ورق استیل مناسب برای محیط کاری خود دارید به جای خرید از دلالانی که هیچ تخصص و علمی در این زمینه ندارند می توانید با خرید مستقیم از فلز کالا که وارد کننده ورق استیل در بهترین نوع کیفی در سطح دنیا است، هم مشاوره رایگان دریافت کنید، هم خرید مطمعن به همراه تضمین کیفیت محصول داشته باشید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید