X

گرید مناسب استنلس استیل در صنعت نفت و گاز کدام اند ؟

02122011620 تلفن
ورق استیل در صنایع نفت و گاز
دوام بالا ، مقاومت به خوردگی عالی ، استحکام بالا تنها بخشی از دلایل انتخاب ورق استیل در صنعت نفت و گاز است.
فلز کالا
فلز کالا

کاربرد ورق استیل در صنایع نفت و گاز

کاربرد ورق استیل در صنایع نفت و گاز
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

کاربرد انواع ورق استیل در صنایع نفت و گاز

فولادها به صورت متداول و گسترده در صنایع گاز و نفت استفاده می گردد. اگرچه فلزات متعددی دیگری هستند که در این زمینه به کار می روند، ولی فولادها جزء متداولترین و محبوب ترین آلیاژها در این صنعت هستند. به عنوان مثال اتصالات فولادی برای دستگاه های موجود در پالایشگاه ها و تاسیسات گازی بسیار حأئز اهمیت هستند. همچنین، در صورت حمل و نقل هر نوع از محصولات مرتبط با نفت و گاز و محصولات پتروشیمی، فولادها به شکلی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از فولادها در این صنعت کاربرد دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

 

ورق استیل در صنعت

 

استنلس استیل

این گروه از فولاد در برابر خوردگی مقاوم هستند. ورق استیل در صنایع نفت وگاز در خطوط لوله های انتقال نفت و گاز، بخش های سازه ای، مبدل های حرارت، تجهیزات فرآوری و تجهیزات مورد استفاده در زیر دریاها مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد های دیگری از فولاد ضد زنگ در صنایع نفت و گاز وجود دارد. عمده ترین گریدهای استنلس استیل استفاده شده در صنایع نفت و گاز می توان به ورق استیل 304، ورق استیل 316، ورق استیل 310 و.... اشاره کرد. این گروه از فولادها کاربرد گسترده ای دارند و علاوه بر صنایع نفت گاز در ساخت لوازم خانگی، ساختمان سازی و اهداف حمل و نقل به کار می روند.

استنلس استیل دوپلکس

فولادهای زنگ نزن دو فازی از استحکام بالایی برخوردار هستند. همچنین مقاومت فوق العاده ای در مقابل خوردگی و شکاف ناشی از خوردگی دارد. در صنایع گاز و نفت، این نوع فولاد در مخازن نگهداری و تحت فشار، پل ها، تجهیزات پترو شیمی ها و بسیاری از تجهیزات حمل و نقل فرآورده های نفتی به کار می رود.

فولاد های فورج شده

این نوع فولاد عموما در جایی به کار می رود که به شدت، استحکام بالایی نیاز باشد. این نوع فولاد به صورت متداول در شیرآلات و اتصالات، بخش های اتوموبیل، تجهیزات معادن، تجهیزات ساخت و ساز، ساخت کشتی به کار می رود.

فولاد مهندسی

فولاد مهندسی نوع خاصی از مقاطع فولادی هستند که عمدتا به شکل میله می باشند. کاربرد عمده آن در تجهیزات بزرگ، دریچه ها و بلبرینگ ها، درل، بخش های اتوموبیل، صنایع ماشین سازی می باشد.

 

ورق استیل در صنعت

فولاد کربنی

این گروه از فولادها بسیار با دوام بوده و مقاومت بالایی در مقابل سایش دارند. فولادهای کربنی به طور گسترده در صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. فولادهای کربنی در خط لوله های انتقال، سازها، سکوهای دریایی استفاده می شوند.
با توجه موارد اشاره شده، می توان گفت که فولادها کاربرد های متنوع و گسترده ای در صنایع نفت و گاز دارند که فقط شامل موارد ذکر شده نمی باشد. با توجه به بکارگیری بسیار زیاد و متنوع فولادها در این صنایع، این گروه از آلیاژها در صنایع نفت و گاز بسیار محبوب هستند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید