X

ورق استیل و کاربرد آن در صنعت پزشکی

02122011620 تلفن
کاربرد ورق استیل 304 در صنایع پزشکی
استفاده از ورق استیل در صنایع پزشکی بسیار مرسوم است ، استنلس استیل ها بدلیل خاصیت ضد خوردگی پاک و سالم بوده و کاربرد های زیست محیطی بالایی دارند.
فلز کالا
فلز کالا

کاربرد ورق استیل 304 تجهیزات پزشکی

کاربرد ورق استیل 304 تجهیزات پزشکی
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

 

دلایل انتخاب ورق استیل (ورق استنلس استیل)

صنعت پزشکی استانداردهای بهداشتی سخت گیرانه ای برای طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات دارد. از آنجایی که پرونده های بسیاری درباره قصور پزشکی وجود دارند، هر شئ که به هر شکلی با بدن بیماران تماس می یابد یا در بدنشان کار گذاشته می شود باید 100% بهداشتی باشد و در تمام مدت بتواند وظیفه اش را به درستی انجام دهد و اثر سوئی بر بدن نگذارد.
فولاد زنگ نزن به علت قابلیت کاری بالا و دشواری تشکیل میکرو ارگانیسم ها روی سطح آن، بهترین گزینه برای بسیاری از کاربردهای پزشکی به حساب می آید. به همین دلیل از این فولادها به وفور در ساخت دستگاه های پزشکی استفاده می شود. ورق استیل 304 رایج ترین گرید در ساخت لوازم و تجهیزات پزشکی است.

مشخصات ورق استیل 304 برای کاربرد در ساخت لوازم پزشکی

استنلس استیل 304 کم کربن است و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. با محصولات ضد عفونی-کننده و استریلیزه کننده، بافت بدن انسان واکنش شیمیایی نمی دهد و در اثر استفاده مکرر در بدن دچار فرسایش و سایش نمی شود. ورق استیل 304 به دلیل دارا بودن این ویژگیها برای استفاده در بیمارستان ها، جراحی و پیراپزشکی گزینه ایده آلی محسوب می شود.
همچنین گرید 304 مستحکم، با دوام بوده و شکل پذیری و کارآیی بسیار بالایی دارد. بنابراین ویژگی ها از آن در ساخت سینک، سینی، ظروف، ظروف توخالی و سایر ظروف پزشکی استفاده می شود. ورق استیل 304 را می توان به دلیل استحکام تسلیم پایین و پتانسیل بالا برای کشیده شدن، بدون انجام عملیات آنیل، تحت فرایندهای شکل دهی به اشکال پیچیده تبدیل می شود.

 

ورق استیل 304


مصارف ورق استیل 304 در صنعت پزشکی

برخی از کاربردهای ورق استیل 304 در ساخت لوازم پزشکی: ایمپلنت های ارتوپدی، تیوب های مورد استفاده در پزشکی، فیکسچر استخوان، دریچه مصنوعی قلب، ظروف مواد شیمیایی و سایر مواد خطرناک، ابزار، سیم=، کورت (ابزاری قاشق مانند برای جهت تراشیدن بافت ها و بافت برداری) ، پروتز، پیچ و مهره، سرنگ ، سوزن ، کاتتر و پروب سنسورها. در کاربردهای اداری مراکز درمانی نیز از این گرید در ساخت سینک، میز، ظروف، چاقو و سینی استفاده می شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید