X

ورق استیل در آشپزخانه

02122011620 تلفن
8 دلیل برای انتخاب آشپزخانه ای از جنس استیل
تجهیزات استنلس استیل که از متریال اولیه لوله و ورق استیل ساخته می شوند بسیار زیبا ، با دوام و محبوب هستند.
فلز کالا
فلز کالا

ورق استیل در ساخت لوازم آشپزخانه

ورق استیل در ساخت لوازم آشپزخانه
18/08/2023

جهت خرید ورق استیل بصورت ورق ارجینال یا کویل استیل می توانید از طریق شماره تماس : 22011620 - 021 با کارشناسان بخش فروش فلز کالا تماس بگیرید.

فهرست موضوعات


مقدمه

امروزه شمار فزاینده ای از مردم برای خانه هایشان نیز آشپزخانه استیل انتخاب می کنند. دلایل زیادی در رابطه با چنین تصمیمی وجود دارد.
عده ای ترجیح می دهند بنابر طول عمر و دوام و مقاومت و پوشش سختی که استیل دارد، آشپزخانه هایشان به صورت سنتی و از جنس استیل باشد. گروهی دیگر استیل را به این دلیل بر می گزیند که به دنبال آشپزخانه هستند که به راحتی تمیز شود، این گروه با مقوله بهداشت چندان میانه ای ندارند (تمیزی وسایل برایشان کفایت می کند). در این میان افراد دیگری هم هستند که نمی توانند در برابر طرح های منحصر به فرد، قوی و گرم استیل که قاطعانه و عمداً پانچ شده می باشد، مقاومت نمایند. بعضی دیگر هم استیل را به عنوان یک سرمایه گذاری ماندنی در نظر می گیرند، درست مثل یک خودروی قدیمی با کیفیت عالی، یک ساعت مچی یا یک دارایی موروثی و خانوادگی. عده ای دیگر هم هستند که از داشتن مهمانان زیاد و پخت و پز برای آنان در باغ لذت می برند. بنابراین آشپزخانه ای می خواهند که برای فضای بیرون طراحی شده باشد، با دوام و پرکار و مناسب برای همه نوع آب و هوا نیز باشد. بسیاری افراد استیل را بدین جهت ترجیح می دهند که خودشان دارای روحیه ای سبز (دوستدار محیط زیست) هستند و از این موضوع آگاه اند که ورق استیل یکی از پایدارترین مواد در جهان و 100 درصد قابل بازیافت است. و بالاخره عده ای هم هستند که از این رو آشپزخانه استیل را انتخاب می کنند که فقط خواستار بهترین چیزها در منازلشان می باشند!

 

ورق استیل

 

چگونه یک آشپزخانه استیل انتخاب کنیم؟

اگر چه دلایل بیشماری در انتخاب آشپزخانه فلزی وجود دارد اما فقط عده ای معدود می دانند چگونه آشپزخانه استیل مطلوب انتخاب نمایند، چگونه کیفیت آن را مشخص کنند، چگونه طرز کار، ساخت و اتمام آن را تعیین نمایند، تا پس از خرید هیچگونه مورد تعجب برانگیز ناخوشایندی وجود نداشته باشد.
بدین لحاظ این نوشتار راهنمای کوچکی محسوب می شود که ما در آن به حقیقت به تمام غذادوستان و آشپزهای مشتاق کمک خواهیم کرد تا مناسب ترین آشپزخانه استیل را جهت رفع نیازهای شان انتخاب نمایند.
راهنمایی که در آن علاوه بر تشریح این مطلب که چرا آشپزخانه های استیل در راس این صنعت قرار دارد. اشارات و رهنمودهای ارزشمند دیگری نیز به انتخاب کنندگان ارائه می گردد،

از جمله اینکه چگونه آن را (آشپزخانه استیل) انتخاب نمایند؟ هنگام خرید به چه چیزهایی باید توجه داشته باشند و چه چیزهایی را باید بجویند؟

۱-آشپزخانه های استیل بی اندازه سخت کارند.

استیل فلزی است آلیاژی که به خاطر سختی و دوام اش برجسته می باشد. ورق استیل در برابر ضربه و خوردگی مقاوم بوده و دماهای زیاد را تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد تحمل می کند. در واقع این خصوصیات ذاتی اشاره شده موجب می شود هنگام ساخت آشپزخانه های حرفه ای، استیل متریال انتخابی و برگزیده محسوب گردد.
در حقیقت این ویژگی مقاومت در برابر سایش سبب می گردد که این آلیاژ کاربرد خیلی گسترده تری پیدا کند و هنگام طراحی مد نظر قرار بگیرد. استیل با برخورداری از خواص خود، به طور فزاینده ای در ساخت و تولید آشپزخانه های خانگی و بومی نیز به کار می رود. توجه داشته باشید که همه آشپزخانه های استیل در منازل، مثل هم و یکسان نیستند زیرا همه استیل های استیل ها یکسان می باشند.
اگر استیل سختی یا ضخامت مناسبی نداشته باشد این ریسک وجود دارد که شما در انتهای کار آشپزخانه ای در منزل خواهید داشت از استنلس استیل های خراش یافته یا بدتر، فرو رفته و دندانه دار. اگر در زمان انتخاب دقت نکنید رویایتان برای داشتن یک آشپزخانه استیل در منزل به یک کابوس شبانه یاس آور تبدیل خواهد شد، گذشته از این که پول تان هدر رفته است.
به همین دلیل، بسیار مهم است آشپزخانه انتخاب نمایید که از مناسب ترین و بادوام ترین (مقاوم ترین در برابر سایش) استیل ساخته شود حتی برای استفاده خانگی.

۲-آشپزخانه های استیل بهداشتی اند.

استیل از نظر بیولوژیکی خنثی است، بنابراین ضد باکتری می باشد. بر خلاف فلزات دیگر، استیل رنگ، بو یا مزه غذاها را تغییر نمی دهد و مواد سمی ای که می تواند باعث آلودگی شود آزاد نمی کند. به همین دلیل است که این آلیاژ همواره در آشپزخانه ها کاربرد دارد. هم در ساخت کارد و چنگال و هم در زمینه تولید ظروف مخصوص غذا و وسایل پخت و پز، استیل به کار می رود. همچنین در مکان هایی که مقوله بهداشت و نگهداری مطلوب مواد غذایی پیش نیاز اصلی و مبنای کار هستند، در طراحی و ساخت آشپزخانه های صنعتی از این آلیاژ استفاده می شود.

۳-آشپزخانه های استیل به راحتی تمیز می شوند.

ویژگی دیگر این آلیاژ این است که به مدد داشتن سطحی صاف، بی اندازه آسان تمیز می شوند که این خود موجب مصونیت و ایمنی در برابر باکتریها می گردد. این موضوع سبب می گردد در طراحی و ساخت آشپزخانه های صنعتی، استنلس استیل ترجیح داده شود. در یک آشپزخانه استیل تنها جاهایی که کثیفی و باکتری ها می توانند لانه گزینی کنند عبارتند از: گوشه های داخلی محفظه ها و محل های اتصال میان دو تکه فلز. قبل از انتخاب آشپزخانه استیل مطمئن شوید که تمیز کردن آن -حتی فضاهای داخلی محفظه ها- آسان باشد.

4-آشپزخانه های استیل جهت استفاده در فضای بیرون مناسب است.

لذت پخت و پز برای مهمانان در فضای بیرون، شاید کنار دریا، کنار یک استخر یا در یک تراس خوش منظره یک هتل، استفاده ی گسترده از آشپزخانه های استیل را موجب شده است. در واقع استیل ماده ای است مقاوم به خوردگی و مقاوم به دماهای فوق العاده زیاد. همینطور مقاوم در برابر هوای آزاد، فوق العاده مستحکم. اشعه فرابنفش را می تواند تحمل نموده و در هوای سرد و خشک زمستان نیز قادر است پایدار بماند.
دو ماده وجود دارند که استنلس استیل را در طول زمان می خورند و به آن آسیب می رسانند. این دو ماده عبارتند از کلر و نمک، که لازم است این آلیاژ در برابر این دو ماده شدیداً محافظت شود. بدین سبب است که در آشپزخانه های برپا شده در نزدیکی دریا یا کنار استخر لزوماً بایستی از گرید خاصی از استیل به نام ۳۱۶ ساخته شود. این نوع مخصوصی استیل است که درصدی عنصر مولیبدن به آن اضافه شده است که آن را در برابر خوردگی حفظ می نماید. حتی اگر در معرض کلر و نمک فراوان قرار بگیرد.

5-آشپزخانه های استیل 100 درصد قابل بازیافت هستند.

استیل ماده ای پایدار و دوستدار محیط زیست است، زیرا به طور کامل و 100 درصد قابل بازیافت می باشد. اما این تمام ماجرا نیست. طول عمر آن تقریباً نزدیک به ابد است. زیرا به دفعات بیشمار می تواند بازیافت شود، بدون اینکه هیچ یک از خواص اصلی و ذاتی آن از میان برود. استیل ماده ای غیر قابل جایگزین است و همین امر باعث تضمین و حفظ منابع مصرف پایدار می شود.
بدین سبب، برخلاف قریب به اتفاق تمام آشپزخانه های دیگر -که یا فقط تا قسمتی قابل بازیافت اند یا اغلب اصلاً بازیافت نمی شوند- آشپزخانه های استنلس استیل تا ۱۰۰ درصد می توانند بازیافت شوند. استیل ها در پایان عمر مفیدشان دوباره تبدیل می شوند به فولاد خالص، بدون اینکه هیچ گونه مشکلی برای سیاره مان پدید آورند. اما نگران نباشید، به طوری که در نکته ششم (پارگراف بعد) خواهیم دید، یک آشپزخانه استیل آنقدر با دوام است که این مسئله هرگز بروز نخواهد کرد. اما هنوز این خوبی وجود دارد که قادریم یک گزینه و انتخاب اختیار کنیم که به محیط زیست کمک نموده و جهان را پایدار تر سازد. هم برای ما هم برای فرزندانمان.

6-آشپزخانه های استیل عملاً دائمی و ابدی اند.

آشپزخانه های استیل در صورتی که خوب و از متریال های درجه یک ساخته شوند تقریباً همیشگی و مادام العمر هستند. استیل در واقع ماده ای است با عمر بسیار زیاد که در طول زمان هیچ گاه کهنه نمی شود و تغییر نمی یابد.
به علاوه، بر خلاف آشپزخانه های ساخته شده از چوب یا صفحه های لاک الکل شده (نظیر ام.دی.اف توخالی و یا تخته های ارزان قیمت) آشپزخانه های استیل عمر بسیار طولانی تری دارند. و حتی در صورت در صورت خراش برداشتن می توان با یک روش ساده مرمت سازی آن را ترمیم نمود و مثل روز اول نو کرد. مخلص کلام اینکه آشپزخانه های استیل به طور بالقوه دائمی و ابدی اند. به همین علت است که این نوع آشپزخانه ها یک سرمایه گذاری درست و واقعی برای آیندگان قلمداد شده و بسیاری از خانواده ها آنها را از نسلی به نسل دیگر منتقل می سازند.

 

ورق استیل


7-آشپزخانه های استیل، مراد و هدف طراحان است.

اجازه دهید حقیقتی را بگویم و آن اینکه آشپزخانه های استیلی که به طور حرفه ای طراحی و ساخته و پرداخته شده اند، تنها کاربردی و عملی، دائمی و مادام العمر و کاری (کارکردی) نیستند. آنها بلکه همچنین به سان مجسمه های اصیل ساخت دست طراحی هستند که نوعی حس نافرمانی صنعتی را در خانه تداعی می کند. فی الواقع آشپزخانه های استیل به طور یکسان و یکپارچه هم با معیار های معاصر -که تاکید بر طراحی زیبا و جذاب دارند- و هم با محیط زیست به طور سنتی و کلاسیک در آمیخته اند. به طوری که یک نوع تضاد قوی و متوازن با محیط های زینتی تر خلق می کنند.
مطبخ های استیل می توانند با پرداخت کاری های متعددی ساخته شوند (منظور استیل با انواع پرداخت های گوناگون است). استنلس استیل با پرداخت مات و پولیش گرد (مدور)، ظاهر و نمای گرمتری به مطبخ داده و از مرئی شدن اثر انگشت و خش های ریز بر روی آن می کاهد. پولیش ساده یا پرداختکاری آینه ای، آشپزخانه را روشن تر نموده و بی شک نمای امروزی تری به آن ارزانی می دارد. استیل می تواند رنگ آمیزی هم شود. لیکن در این صورت شما می بایست در خصوص کیفیت رنگ آمیزی بیشتر مراقب باشید.
به ویژه با عنایت به عمر زیاد آنها، شایسته تر است یا آشپزخانه استیل حرفه ای را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید چون اینگونه طرح ها برگرفته از آشپزخانه های رستورانی منطبق با داخل (فضای بومی و خانگی) هستند لذا ظاهر و منظری صنعتی دارند که هرگز کهنه و فرسوده نمی شوند. طرحی با رویکردی پرزحمت از جهت سبک و معیار زیبایی شناسی و همین طور از نظر کارکردی و ارگونومیک (راحتی و بهره وری) گزینه ای با دوام و عمر زیاد.
با این حال چنانچه آشپزخانه استیل رنگ شده مدنظرتان است، به نحوه رنگ آمیزی توجه ویژه داشته باشید زیرا رنگ آمیزی می بایست با استفاده از تکنیک های حرفه ای و مطمئن صورت پذیرد. هیچ کس آشپزخانه استیل رنگ شده سراسر خش دار را نمی پسندد، این طور نیست؟

۸-آشپزخانه های استیل در بین سرآشپزهای بزرگ و معروف، محبوب و مطلوب اند.

سرآشپزهای بزرگ برای تهیه غذاهایشان همواره از آشپزخانه های استنلس استیل(معمولا ورق استیل 304) استفاده می نمایند. آنها استفاده از اینگونه آشپزخانه ها را در رستورانهایشان ترجیح می دهند اما در خانه، در زندگی خصوصیشان یا زمانی که برای مهمانانشان پخت و پز می کنند نیز همین طور هستند. سرآشپزها بدین علت آشپزخانه های استیل را ترجیح می دهند که این گونه آشپزخانه ها عملی و کاربردی، بهداشتی، ارگونومیک و بادوام و از نظر استفاده آسان بوده و به راحتی تمیز می شوند.
وقتی یک آشپزخانه استیل برای منزلتان در نظر می گیرید بدان معناست که به دنبال بهترین چیزی هستید که در بازار موجود است. خصوصاً اگر آشپزخانه موردنظر مجهز به تجهیزات جانبی و راهکارهایی باشد که عملا به وسیله سرآشپزهای بزرگ مورد آزمون قرار گرفته باشند، لوازم و تجهیزاتی که آشپزی را برای هرکس ساده تر و دلنشین تر می سازند.
تصمیم به داشتن یک آشپزخانه استیل حرفه ای در منزلتان، تنها یک انتخاب زیبایی شناختی نیست. این به معنای به کارگیری همه وظایف و کارکردها و امکانات معمول آشپزخانه های مورد استفاده سرآشپزهای بزرگ می باشد. آشپزخانه های استیل خانگی و بومی هیچ کدام نمی توانند این نوع تجهیزات و این گونه راهکارها را با هم ادغام و ترکیب کنند. تجهیزات و لوازم جانبی ای که آشپزخانه ها را حقیقتاً حرفه ای می سازد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید